Eten
Dewi-Sri2
06-09-2023 om 18:45
MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-09-2023 om 18:39:
[..]
Die dipsaus is echt mijn guilty pleasure!! Bij bbq en gourmet en ook als dip bij rauwkost (of met naturel chips, maar dat is echt te slecht
dus dat doe ik zelden).
Wij aten loaded nachos vandaag, grotendeels door oudste klaargemaakt
Jynta1981
06-09-2023 om 19:02
hahaha ik vind er weinig aan, maar voor een keer is het best prima. Paté royal eet mijn vriend ook graag, is een ding uit zijn kindertijd geloof ik. Ik heb het volgens mij nog nooit geproefd.
Kind ging trouwens boos eten, want ik had het in mijn hoofd gehaald om kippendijfilet te halen ipv "die normale droge" en deze moest madame niet... dan eet je het lekker niet joh 
afrodite05
06-09-2023 om 22:36
Aardappelkroketjes hadden wij vroeger altijd met kerst. Mijn zus en ik gingen dan aan tafel "exclusieve hapjes" maken door aan één kant het kapje eraf te snijden, dan met je mes de puree eruit pulken en vervolgens het omhulsel vullen met wat andere ingrediënten die op het bord lagen: kalkoen, rode kool, sla... en dan dat eenhapsdingetje opeten alsof het super chic was. Gek eigenlijk dat mijn ouders dat geklieder toelieten. Nouja, zal wel te maken hebben gehad met: dan eten ze het tenminste en geen zin in gedoe want kerst. Ofzo. Wel leuke herinneringen 
Wij hebben het stuk van Oostenrijk naar huis in één keer gereden. Onderweg van die bonnetjes die je terugkrijgt als je naar het toilet bent geweest ingewisseld bij een McD voor drie hamburgers die we hebben gedeeld (man blij). Thuis zat man zoon gerust te stellen en aandacht te geven terwijl ik de auto leeghaalde en een onderweg gehaalde diepvriespizza en een flammkuchen in de oven gooide. Morgen weer normaal/normaler doen 
afrodite05
06-09-2023 om 22:51
Dolfje schreef op 06-09-2023 om 22:39:
Welkom thuis ook weer Afrodite. Ging het nu allemaal goed met zoon?
Dank je! Nouja, hij was weer erg verdrietig omdat hij ons te weinig heeft gezien vandaag, begon al de laatste anderhalf uur in de auto. Dus ik heb heel veel omgedraaid gezeten, handje vastgehouden, dat soort dingen, maar helpt natuurlijk niet als hij je gewoon wil zien en wil knuffelen. Dus dan moet je de afweging maken: langer over de rit doen door een paar keer extra te stoppen en te knuffelen terwijl je bijna thuis bent, of zo snel mogelijk thuis proberen te zijn en dan veel aandacht geven. Maar hij ligt nu lekker in zijn bedje en morgen gaat hij ook weer in zijn eigen ritme, dat overigens de afgelopen week prima was: meneer slaapt al twee weken minstens 12 uur achter elkaar door in de nacht
ToetieToover
06-09-2023 om 23:03
Aardappelkroketjes, die heb ik lang niet gegeten!
Wij hadden vandaag aardappelkoekjes, restje zoete aardappelpuree met wat geraspte kaas, polenta en ei (en zout, kaneel, knoflook en madame Jeanette) gebakken in olie. Kropsla erbij en lamskoteletten. En hartige kwark bij de koekjes.
En verder was er weer eens geen tijd in de werkdag om een fatsoenlijke lunch te scoren, enige glutenvrije wat beschikbaar was: twee (ongeschilde) bananen en twee (ongepelde) gekookte eieren. De rest was allemaal onverpakt/had kruisbesmettingsrisico. Nou ja, cappuccino erbij en ik heb het weer overleefd.
Voor morgen heb ik mijn lunch maar alvast weer klaargezet. En diner ook, trouwens.
Jynta1981
07-09-2023 om 06:29
Afrodite, is het een idee om met lange ritten naast zoon achterin te gaan zitten? Dat werkte hier goed. Dat deed ik dan om het uur een uurtje ofzo.
Ik was megavroeg wakker helaas, maar goed, ik was al van plan om om 7u hard te gaan lopen, dus dat ga ik zo doen.
Daarna ontbijt ik met Griekse yoghurt, muesli en een banaan en mag ik fijn naar de tandarts, jottem.
afrodite05
07-09-2023 om 07:09
Jynta: ja, had gekund, maar zo'n rit van 9 uur doen we niet vaak. Dat was nu twee keer, voorlopig even niet. Bij ritten in Nederland (tot 2 uur) gaat het prima. Maar dan zit hij in zijn maxi cosi, nu hadden we een speciale reiswieg zodat hij echt kan liggen, die neemt 2 plekken op de achterbank in beslag. Ik weet niet in hoeverre hij mij dan goed zou kunnen zien als ik op de overgebleven plek ga zitten. Maar goed, komt voorlopig even niet meer voor. Tot zover autorijden met zoon, sorry voor de off-topic.
Als het goed is, komt de appie tussen 17 en 18 met de boodschappen, dus dan kan ik vanavond bietjessalade met linzen, feta en walnoten maken. Straks even in de diepvries kijken wat voor vlees er ligt, maar misschien doen we vandaag wel gewoon een dagje vleesloos.
Koreveen
07-09-2023 om 07:53
Goedemorgen vanuit Zwitserland. Gisteren hierheen gereden en zijn nu bij familie te gast. Heel gezellig. Mijn tante had heerlijk gekookt: kipfilet in bladerdeeg, salade en boontjes met knoflook.
Laatste dag in Italië heerlijke pizza met zuurdesem bodem, rauwe ham, buffel mozzarella en paddestoelen gegeten. Had daarna tiramisu maar dat smaakte nergens naar.
Moos, wat een fijn nieuws allemaal! En wat gaaf van je op maat gemaakte kast. Zal hard nodig zijn
FaithfulDuck87
07-09-2023 om 10:21
ik heb verse gevulde ravioli meegenomen en dat eet ik met een salade van rucola, tomaatjes, geitenkaas
Dolfje
07-09-2023 om 17:41
Ik maak rul gebakken kipgehakt met zelfgemaakte gyros ( of shoarma) kruiden ( weet niet meer wat ik de laatste keer gemaakt had en heb het niet op het potje gezet) erbij sla, komkommer, tomaat, feta en ik moet ook nog even een sausje maken. Ben moe want was voor 8:30 al op het werk en ben eigenlijk zowat non-stop bezig geweest.
Dewi-Sri2
07-09-2023 om 18:14
Ik schuif ondanks de hitte toch maar een traybake in de oven, met stukjes kipfilet. Ik heb nog ergens k&k-marinade staan. Ben verder druk met organiseren en inpakken. Ik heb zo geen zin om naar Nederland te gaan
ToetieToover
07-09-2023 om 18:20
Vandaag een zalmslaatje van aardappelblokjes, gerookte zalm, komkommer, ingelegde bloemkool. Met zadencrackers.
En experimentele lasagne, ik had geen glutenvrije lasagnebladen meer, dus ik heb (onbereide) pappadums gebruikt. En een tomatensaus, gehakt, champignons, aubergines, ui en bovenop kaassaus van restjes kaas (geitenkaas, restje cheddar, restje Goudse). Ik vond het heerlijk, die dunne laagjes van de pappadums. Ga ik vaker doen!
Dewi-Sri2
07-09-2023 om 18:40
ToetieToover schreef op 07-09-2023 om 18:20:
Vandaag een zalmslaatje van aardappelblokjes, gerookte zalm, komkommer, ingelegde bloemkool. Met zadencrackers.
En experimentele lasagne, ik had geen glutenvrije lasagnebladen meer, dus ik heb (onbereide) pappadums gebruikt. En een tomatensaus, gehakt, champignons, aubergines, ui en bovenop kaassaus van restjes kaas (geitenkaas, restje cheddar, restje Goudse). Ik vond het heerlijk, die dunne laagjes van de pappadums. Ga ik vaker doen!
Worden die pappadums echt zacht? Ik zou het met onbereide kroepoek niet durven, maar die is natuurlijk een stuk dikker dan pappadums. Ik zal een pakje pappadums meenemen uit Nederland om te proberen.
dus dat doe ik zelden).