Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

24-08-2023 om 13:47 Topicstarter

Wij eten chaotische pastasalade - ik probeer restjes weg te werken. En er zijn dus veel restjes. Het overzicht is aardig kwijt. 

Zo'n feest met alles dat je ervoor in huis haalt, moet je eigenlijk niet doen als je maar een paar weken in Nederland bent. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-08-2023 om 16:01

ik heb nog turks brood liggen en ik denk dat ik er een pizza van maak. 

pannenkoeken 

Beetje karige brunch: gekookt ei en cappuccino, geen tijd om een allergeenvrije maaltijd te vinden. Het was wel een large cappuccino, dat wel. Gek genoeg had ik helemaal geen trek, gelukkig kan ik op mijn reserves teren. 
Zometeen bloemkool onder falafelmix uit de oven, romaine/paprikasalade met karnemelk/roomkaasdressing en een biefstukje. 

Hier een simpel avg-tje met wortels, aardappel en vissticks

Ga je weer terug naar Frankrijk Yette?

hier kookte lief tomatensaus van mijn vrij overvloedige oogst. Hij maakte er pasta mee met een runderworstje erbij, en er is nog flink wat saus voor in de vriezer. 

Vanavond laat ik de oven het zware werk doen. Ik heb worstjes, krieltjes, courgette, paprika en ui, die gaan samen op een bakplaat. Aan het einde nog wat treurige tomaatjes erbij, dan zijn die tenminste ook op. 

Woensdag aten we courgette soep met stokbrood.

Giser aten we rijst met een roerbak van varkensfilet,  puntpaprika, paksoi en lente ui met oestersaus, honing, knoflook, gember en citroensap.  

Vanavond eten we krieltjes, doperwt/wortel/mais en een vega iets wat ik nog uit de vriezer moet toveren.

Ovenschotel van ravioli in tomatensaus, met ricotta en Parmezaan. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2023 om 09:55

nog geen idee. Vanmiddag eerst met vriendinnen lunchen en dan gaan we op de E-chopper weg. Mss daarna nog even een borrel oid. Dan zie ik vanavond wel waar ik nog zin in heb. 

yette

yette

25-08-2023 om 11:58 Topicstarter

Moosey schreef op 24-08-2023 om 21:15:

Ga je weer terug naar Frankrijk Yette?

hier kookte lief tomatensaus van mijn vrij overvloedige oogst. Hij maakte er pasta mee met een runderworstje erbij, en er is nog flink wat saus voor in de vriezer.

Yep 

Ik ga de laatste jaren in september in mijn eentje die kant op, maar dit keer mag kind nr. 3 met me mee. Die is in juli/augustus thuisgebleven omdat hij onze gezinsvakantie teveel stress vindt - wat ook zo is. We gaan de oude caravan die ik vlak voor vertrek heb gekocht, opknappen en pimpen.  

Pastasalade met geroosterde aubergine, mozzarella, pistachenootjes, tomaatjes, sla en Parmezaanse kaas. Moet alleen nog 'even' een rode pesto maken van zongedroogde tomaatjes, gegrilde paprika, walnoten, basilicum en Parmezaanse kaas. En Gierige Gerda hier heeft weer bedacht zelf de pistachenootjes te gaan pellen.... Bij het boodschappen doen vind ik dat altijd een briljant idee tot ik daadwerkelijk aan de bak moet Man en zoon vonden het dan wel een goed idee om bij de feesttent hier op het plein friet te gaan eten, maar ze mogen lekker gaan doppen

yette

yette

25-08-2023 om 18:48 Topicstarter

Ik zet de frituurpan aan. Patat, keuze uit kipnuggets of een carrero, coleslaw met komkommer.

Wij hadden een kleine aanschuiver.  Daarom extra feestelijk: hamburgers van de bbq op een Italiaanse bol met naar keuze (blauwe) kaas, tomaat, spek, gebakken ui en augurk.  Met friet uit de airfryer  en wat rauwe paprika voor de vitamientjes. Was erg lekker 

ik heb beste vriend opgehaald en we hebben zolang in files gestaan dat ik echt geen zin meer had om te koken. We zijn de snackbar maar ingedoken. Morgen weet ik nog niet wat we eten, we gaan smiddags op visite dus wellicht dat we daar wat eten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.