Eten
Dewi-Sri2
23-08-2023 om 14:04
Jee Dolf, blijft die verkoudheid bij jou ook zo hangen? Wij lopen ook nog steeds te hoesten en ik blijf moe. Maar wat balen voor jou, zo vlak voor je vakantie. Sterkte en beterschap!
Dolfje
23-08-2023 om 15:48
Dewi-Sri2 schreef op 23-08-2023 om 14:03:
Morgen nog zo'n dag, daarna zakt het af. Zeggen ze.
Ja helaas wel, dan begint onze vakantie vrijdag en gaat het regenen en zakt het naar 16-18 graden in Duitsland volgens de weer apps. Kijk 40 graden is ook niet fijn maar heb ik echt liever dan wat er nu wordt genoemd waar wij geen gaan...
Dolfje
23-08-2023 om 15:49
Dewi-Sri2 schreef op 23-08-2023 om 14:04:
Jee Dolf, blijft die verkoudheid bij jou ook zo hangen? Wij lopen ook nog steeds te hoesten en ik blijf moe. Maar wat balen voor jou, zo vlak voor je vakantie. Sterkte en beterschap!
Nou het was eigenlijk sinds zaterdag zo goed als weg maar sinds vanmorgen dus weer terug.
MijnNaamIsHaas73
23-08-2023 om 16:35
Balen dolfje, van het voorspelde weer op vakantie en je verkoudheid. Hopelijk valt het weer mee en knap je snel op.
Dat hebben die frutjes van jou goed bedacht en geregeld Teig.
Sterkte met de warmte voor dewi en irma!
Ik maak vanavond een soort Griekse bowl met komkommer, puntpaprika, tomaat, olijven, tzatziki en feta. Voor ons op basis van quinoa, voor de kinderen kook ik wat orzo. Oh en met gekuide kip.
FaithfulDuck87
23-08-2023 om 17:04
hier pittige kipreepjes met ui en paprika op een kwart turks brood met sla en pittig sausje
Moosey
23-08-2023 om 17:23
Pff, mijn keuze aan gerechtjes was toch ietwat ambitieus, ik heb de pide, de humus en nog een dip laten zitten. Hebben we alsnog linzensoep, 3 dips, een salade en een warm gerecht met linzen, tomaat en aubergine dus ik denk dat het wel genoeg is
Leuke recepten wel! Niks geks als je een beetje op de hoogte bent van de mediterrane keuken maar toch verrassend lekker soms voor hoe relatief simpel.
afrodite05
23-08-2023 om 19:36
afrodite05 schreef op 23-08-2023 om 08:08:
Wij gaan vanmiddag weer de zon opzoeken. We hebben namelijk gezien dat de weersverwachting prut is voor onze vakantie: regen, inderdaad de 20 graden, terwijl we initieel zon/zee/strand en rust wilden. Dus vandaar nu nog even maximaal genieten van het zonnetje, kan mijn buik (striae) een beetje bijbruinen. We gaan vandaag naar een strandje aan een rivier en blijven daar dan ook eten, dezelfde plek als waar we laatst waren met mijn verjaardag. De prosecco daar was erg lekker, dus ik denk dat ik daar weer een glas van bestel. Verder ga ik waarschijnlijk voor de couscous met kipspies in een soja-gembermarinade (zelf zou ik daar rijst bij serveren, maar misschien gaat dat met couscous ook heel prima), of anders voor de hamburger.
Nou, dit feest ging dus niet door. Het restaurant had de keuken gesloten wegens "te druk" terwijl er amper tafeltjes bezet waren. Wanneer de keuken weer open zou gaan, wisten we niet. Tja. Dus we zijn naar een ander restaurant gegaan waar ik een salade met o.a. parelcouscous, olijven, feta, sperziebonen en verse kruiden had. Man had een lekkerbekje met frietjes en een salade.
Dolfje, gaan jullie toevallig ook richting Duitsland/Oostenrijk? Daar gaan wij dit weekend heen, de voorspellingen zijn prut... Ik vraag me inmiddels af of we niet beter thuis kunnen blijven...
Dolfje
23-08-2023 om 19:43
afrodite05 schreef op 23-08-2023 om 19:36:
[..]
Dolfje, gaan jullie toevallig ook richting Duitsland/Oostenrijk? Daar gaan wij dit weekend heen, de voorspellingen zijn prut... Ik vraag me inmiddels af of we niet beter thuis kunnen blijven...
Ja Duitsland. Maar goed we zullen zien, hopelijk valt het mee... Duimen maar.
Facy66
23-08-2023 om 19:58
Leuk topic! Vandaag gegeten: spaghetti met luxe spaanse peperworst, witte wijn, knoflook, ui en peper, ei en bieslook. Het was heerlijk en simpel om te maken.
Dewi-Sri2
23-08-2023 om 20:24
Dolf en Afro, ik duim voor jullie. Afro, regen en kou zijn niet leuk, maar de temperaturen zoals hier zijn voor Junior ook niet te doen, behalve als je net zoals wij de hele dag binnen zit met alles dicht en de airco aan. Maar dan heb je kans dat hij een heel droge keel en neus krijgt, dat wil je ook niet. Is vakantie opschuiven een optie?
afrodite05
23-08-2023 om 20:44
Dewi-Sri2 schreef op 23-08-2023 om 20:24:
Dolf en Afro, ik duim voor jullie. Afro, regen en kou zijn niet leuk, maar de temperaturen zoals hier zijn voor Junior ook niet te doen, behalve als je net zoals wij de hele dag binnen zit met alles dicht en de airco aan. Maar dan heb je kans dat hij een heel droge keel en neus krijgt, dat wil je ook niet. Is vakantie opschuiven een optie?
Nee, die hitte is ook geen pretje idd. Verschuiven: de week in Oostenrijk niet. Eerst hadden we een week in Duitsland, maar dat hebben we verkort naar 3 nachten. Maar in Oostenrijk hebben we een appartement met een jacuzzi (vindt man leuk, en hij had een mooie deal gevonden), dus in het slechtste geval hangen we daar een week in. Tussen de regen door hopelijk wel een keer een wandelingetje maken, maar echt lange wandelingen hadden we ons al niet op ingesteld, nu met zoon. Ik heb in elk geval genoeg boeken op mijn ereader gezet, just in case... Ach, zolang zoon zich een beetje goed houdt in de andere omgeving en als ik maar een keertje een echte schnitzel heb gegeten, ben ik tevreden.
Moosey
23-08-2023 om 22:19
Ah joh, het regent heus niet continue. En dat huisje met jacuzzi klinkt fijn!
Mijn mezzes waren een succes, hoogtepunten waren de linzensoep (met aardappel en een soort roux, mal wel, op 3 manieren binden. Maar erg lekker dus) en de geblakerde aubergine-dip (soort baba ganoush) Zo lekker dat ik een beetje teveel heb gegeten
Gebeurt me zelden meer.
Dolfje
24-08-2023 om 07:13
Ik duim dat het meevalt met het weer Afrodite voor jullie en voor ons.
We zijn zo goed als ingepakt. Alleen de apparatuur en kabels etc nog. Vandaag moeten we nog gewoon werken. En we willen ook nog sporten.
Vanavond eten we een hamburger van de slager met bacon, kaas en sla en voor man een broodje erbij.
afrodite05
24-08-2023 om 09:00
Ik duim ook voor goed weer. Uiteraard ook voor jou, Dolfje!
Man is vandaag aan het werk, maar mijn moeder komt vanmiddag omdat ze hulp nodig heeft met iets. Ik weet niet zo goed wanneer ik moet inpakken en ik vind het ook zo lastig voor zoon, want hij heeft niet veel kleding, dus er ligt maar een klein beetje in de kast. Ik denk dat het last minute wasjes draaien wordt en daardoor automatisch ook last minute inpakken. Ik hou niet van last minute dingen regelen... Maar komt wel goed. Ik ga vandaag alvast wat spullen voor mezelf apart leggen.
Vanavond waarschijnlijk geen puf meer om te koken, dus ik haal tajine uit de diepvries. Daar maak ik couscous met abrikozen bij. Mogelijk ook wat amandelen, als ik die nog kan vinden.
Teigera
24-08-2023 om 09:05
Fijne vakantie alvast Dolfje, hopelijk valt het mee met het weer. Tussen de buien door is er vast iets leuks te doen in Duitsland.
Afrodite, wat heerlijk, zo'n huisje met jacuzzi. Idd lekker bubbelen, lezen, keertje film kijken, en snel naar buiten als het droog is
.
Vanavond werken, ik neem een bakje uit de vriezer mee waar zo te zien marmitako in zit. Lekker. Lief maakt voor hem en de frutjes een Duits gerechtje met gehaktballetjes, wortelen en erwten.