Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hallo allen!

Hier weer in het ritme na de vakantie. Gister aten we een ovenschotel met kip, spinazie, champignons en aardappels. Met cremefraiche erdoor en geraspte kaas erop.
Vandaag spaghetti met een salade. Lekker nog een bakje sla over voor morgen op werk voor bij de bammetjes 

de Mexican corn chowder was verrassend lekker en paste goed bij de hitte (nu, om half 10 nog 28 gr...). Wel wat kruiderij aangepast met o.a. een verse jalapeno en komijn. Daarna nog een simple tomatensla (tuin) met rode ui, beetje Spaanse olijfolie en zeezout.

Teigera schreef op 22-08-2023 om 12:38:

@irmaladouce: bij mij hadden de frutjes weinig zin in school zeiden ze, maar hun hele lichaamstaal zei dat ze veel zin hadden. We zijn zelden zóveel te vroeg op het schoolplein gearriveerd!

Ja, dat kan ik me nog van mezelf herinneren van de lagere en middelbare school en zelfs uni. Beetje mopperen uit principe, maar wel (stiekem) heel blij om iedereen weer te zien en aan een nieuw jaar te beginnen...

1 keer is voldoende.

Kinderen hadden er hier heel veel zin in. Kwamen gisteren en vandaag heel blij thuis, kregen vervolgens een mega driftbui, kregen geen hap door hun keel en lagen voor hun doen extreem vroeg in bed.

We aten vandaag pasta met groene pesto. En gestoofde paprika's en tomaten. Was lekker.

Morgen een hele ochtend vrij, ik ga met mijn moeder naar het museum om er even van te genieten. Bovendien moet ik vanaf volgende week weer 's middags naar sporttraining (en over 2 maanden komt daar nog zwemles bij), dus dit was een goede om in de ochtend nog even de hort op te gaan, kan ik 's middags nog even wat kleine klusjes in huis doen.

Iets met kipgehakt want dat heb ik uit de diepvries gehaald. Verder dus nog geen inspiratie.

Wij gaan vanmiddag weer de zon opzoeken. We hebben namelijk gezien dat de weersverwachting prut is voor onze vakantie: regen, inderdaad de 20 graden, terwijl we initieel zon/zee/strand en rust wilden. Dus vandaar nu nog even maximaal genieten van het zonnetje, kan mijn buik (striae) een beetje bijbruinen. We gaan vandaag naar een strandje aan een rivier en blijven daar dan ook eten, dezelfde plek als waar we laatst waren met mijn verjaardag. De prosecco daar was erg lekker, dus ik denk dat ik daar weer een glas van bestel. Verder ga ik waarschijnlijk voor de couscous met kipspies in een soja-gembermarinade (zelf zou ik daar rijst bij serveren, maar misschien gaat dat met couscous ook heel prima), of anders voor de hamburger. 

yette

yette

23-08-2023 om 08:35 Topicstarter

Hollandse kost: aardappelpuree, rode kool met appel, slavink. 

Soms vind ik dat nodig. Niet omdat ik het lekker vind, maar omdat het een stukje cultuur is. En dat moeten de kinderen ook leren kennen. Of zo 

ik heb nog een schnitzel liggen, die eet ik vanavond met aardappelen en rode kool

Haha Yette, aardappelpuree is ook heel erg Finse cultuur. Ze bakken zelfs brood met restjes aardappelpuree. Anyway, hier dus aardappelpuree door Finse lief. Ik vermoed zonder groenten erbij, dus ik zal wat snijbiet snijden denk ik, en stomen. En dan haal ik onderweg naar huis haringen voor erbij. Ook onderweg nog ergens een lunchsalade kopen bij een ah en dan maar hopen dat die zonder gluten en zonder hazelnoten niet uitverkocht zijn  .

Gister hadden we vage plannen voor een aardappelsalade, maar bij de Too Goodto go van de bakker (die ook een bio-supermarktje is) zat een pak verse ravioli. Die aten we met sla. 
Vandaag gaan we eten met vrienden, ik had beloofd Turks te koken uit het kookboek van Karsu. Dus daar heb ik 5 kleine gerechtjes uit gekozen voor een soort mezze-gebeuren. Ga ook zelf pide bakken, ben benieuwd of dat goed lukt. 

Klinkt goed Moos!

Ik zou eigenlijk een ovenschotel maken met ravioli, met een spinazie-tomatensaus. Maar het wordt vandaag nog lekker weer en de frutjes vroegen aan lief of hij dan misschien alsjebliiiiiiiiieft de barbecue aan wilde steken. "Nu kan het nog papa!". Daar was hij gelukkig gevoelig voor, dus dat gaan we doen. Ga wel de spinaziesaus voor de ovenschotel alvast maken vandaag, anders is de spinazie vrijdag niet fris meer ben ik bang. Morgen moet ik werken, dus dan wordt die ovenschotel niet gemaakt. 

Het is hier 38graden,dus het word heel makkelijk: pizza van kant en klaar deeg....

Hier wordt het bloemkoolrijst/nasi met de kipgehakt. Heb geloof ik nog een klein handje boontjes in de diepvries dus dat gaat er ook door en een gebakken ei erbij.
Normaal maal ik de bloemkoolrijst zelf maar ik ben nu weer verkouden en beetje lamlendig dus k&k uit de koeling gekocht.
Ga zo maar eens vast wat inpakken voor de vakantie. Weersverwachting is de eerste dagen niet best dus moet even goed bedenken wat ik mee wil nemen. 

Goed plan, Ted, die pizza!
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in eten. Wij hebben hier vandaag een uitschieter naar 41 graden. We zitten bovenop een heuveltop met nul beschutting. Gewoonlijk waait het hier lekker, maar dat doet het ook al niet. 
Net bij wijze van lunch een klein bakje yoghurt genomen. Ik denk dat ik voor vanavond maar gazpacho maak, dat lepelt lekker simpel weg. Helaas vindt echtgenoot soep geen maaltijd, dus ik trek voor hem wel wat uit de vriezer. Morgen nog zo'n dag, daarna zakt het af. Zeggen ze.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.