Eten
Teigera
18-08-2023 om 09:27
Hier begint ook maandag het werkende leven weer (en de school voor de frutjes), ik haal vandaag quinoa, feta, kikkererwten, rauwkost en daar bouw ik salades van. Ook hou ik van soepen: linzensoep, pompoensoep, courgette, broccoli. Dat een beetje opleuken met pitjes enzo. Crackers erbij en ik kom een heel end qua lunch. Gekookt ei vind ik ook altijd lekker.
Vanavond op verzoek van de frutjes wraps, met vega kipstuckjes, avocado, tomaat, komkommer, sla, geraspte kaas en creme fraiche.
ToetieToover
18-08-2023 om 09:31
Werklunch is bij mij ook vaak soep met een (zaden)cracker met beleg of een salade met peulvruchten en iets van restjes van de avondmaaltijd plus een dressing. Inderdaad zoals al getipt de sla bovenop zonder de dressing, dan blijft dat goed. De rest mag wel alvast in de dressing, da’s geen probleem met gekookte dingen.
ToetieToover
18-08-2023 om 09:36
We eten vanavond groenten in een ketjapsausje (zoet zuur, met 5-spice, gember, knoflook enzo). Ik heb nog een zoete aardappel, wortels, blikje ananas, venkel, ui, radijsjes. Daarbij brown basmatirijst met kruiden (minimaal laos en kurkuma) en op de huid gebakken makreel.
Brunch is een misosoepje met veel paddestoelen en peterselie uit de tuin. Met linzenwafels met hummus en sesamzaadjes/sesamolie en een gekookt ei.
anijsblokje
18-08-2023 om 10:02
Gisteren at ik friet met kroket.
Vanavond de tabouleh die ik eerder deze week zou eten maar waar het toen niet van kwam. (ook geschikt overigens als lunchsalade! Ik gooi vaak peulvruchten door mijn salades en verder neem ik ook vaak restjes mee bij wijze van lunch)
irmaladouce
18-08-2023 om 10:53
yette schreef op 18-08-2023 om 07:06:
Vandaag eten we makkelijk: pasta, een kliek tomatensaus met gegrillde groenten en een salade.
Maar ik ga alvast voorbereiden voor wat er hier morgen op tafel komt: pilav, vegetarische pides, dolma's met gepekelde citroen, salade met watermeloen, komkommer, rucola & schapenfeta, peppadews met roomkaas en verse basilicum, Griekse koolsalade, merguez van de bbq (en misschien nog een ander makkelijk stukje vlees, straks ff bij de halalslager langs) en zelfgemaakte knoflooksaus, kruidenboter en sardientjesboter.
Als makkelijke buffetvulling zet ik er wat ciabatta, een paar soorten olijven, trosjes druiven, dadels en dipgroenten bij.
Voor ongeveer 25 mensen![]()
Kun je voor 27 personen maken? Dan rijden man en ik straks vast aan; 1 overnachting en dan zijn we morgen op tijd bij jou...
MijnNaamIsHaas73
18-08-2023 om 15:07
Daar zou ik ook wel willen aanschuiven, bij dat feestje van Yette! Klinkt super allemaal.
Ik moet vandaag hele dag werken en heb voor vanmiddag spontaan vrienden uitgenodigd voor een vrimibo
. Dus borrelhapjes en misschien halen we nog friet ofzo.
Dewi-Sri2
18-08-2023 om 15:31
Blèèègh, vannacht hebben we de airco aan gehad, dus echtgenoot en ik hebben weer pijnlijke kelen en we lopen weer te blaffen als honden. Vanavond draai ik een pot Sharwood's open en gooi ik er wat kip en groenten bij. Moet maar voor een keer.
yette
18-08-2023 om 15:41
irmaladouce schreef op 18-08-2023 om 10:53:
[..]
Kun je voor 27 personen maken? Dan rijden man en ik straks vast aan; 1 overnachting en dan zijn we morgen op tijd bij jou...
Ja hoor
Cindy79
18-08-2023 om 17:28
Hai Dwi-sri2,
Hier ook bekend, met hoesten, en vandaag ook keelpijn, was eerst zonder keelpijn. En bij ons is het ook vanwege de airco en koud warm.
Dewi-Sri2
18-08-2023 om 18:31
Cindy79 schreef op 18-08-2023 om 17:28:
Hai Dwi-sri2,
Hier ook bekend, met hoesten, en vandaag ook keelpijn, was eerst zonder keelpijn. En bij ons is het ook vanwege de airco en koud warm.
Ja, ellendig hè? En ik genoot juist zo van die airco, ik kon er eindelijk weer eens fatsoenlijk door slapen. Vannacht dus maar weer kiezen wat we willen: wakker liggen en zweten als een otter of lekker slapen en morgen keelpijn en blaffen. We hebben hier zo'n zwaaaar leven
.
In september komen we weer naar Nederland, kunnen we weer schelden op het Kwalitatief Uitermate Teleurstellende weer.
Cindy79
18-08-2023 om 18:40
Ja zeker ellendig.
Ik was ook blij met met de airco toen ik moest werken, in de zorg.
Maar nu😝.
Hebben het thuis boven het bed ook, maar gaat niet aan.
In welk land zitten jullie?
Heb jij wel trek in eten?
Ik nog steeds wel gelukkig.
Cindy79
18-08-2023 om 18:47
We hadden broodje brie, en wat hapjes van tapas, en een kouwe radler 0,0
Dewi-Sri2
19-08-2023 om 00:20
Ik zit in Frankrijk en alweer met de airco aan. De gevolgen zien we morgen wel.
De curry was best te doen. Morgen maar weer een overval op de Intermarché. Kijken of mijn vriend van de visafdeling verse inktvis heeft.
anijsblokje
19-08-2023 om 07:11
Vanavond denk ik salade van zwarte bonen, watermeloen, munt en feta.
afrodite05
19-08-2023 om 07:22
Hier staat een tortellini ovenschotel op het menu. Volgens de planning ook een salade, maar alle ingrediënten daarvoor zijn al op, behalve een komkommer. Ik heb eigenlijk geen zin om naar de winkel te gaan, dus dan maar een komkommer als groente... We kunnen vanmiddag nog wel wat worteltjes snaaien als extra groente-inname.