Eten
Dolfje
17-08-2023 om 15:58
Dat is het allerergste aan op dieet zijn dat ik niet meer elke dat kaas eet. Brood en chips ok dat mis ik ook wel maar kaas...
Dewi-Sri2
17-08-2023 om 17:23
Hoe gaat het met de verkoudheid, Dolf? Knap je al op? Ik voelde me vandaag eindelijk iets minder lam dan de afgelopen tijd, dus ik hoop dat we op de weg terug zijn.
Nog steeds geen zin om te koken, maar dat ligt vooral aan de warmte. We hebben voor het eerst de airco weer aangeslingerd, het was geen doen. En de komende dagen wordt het alleen maar warmer. Ik denk dat ik 's morgens maar dingen ga koken die ik 's avonds alleen hoef op te warmen.
Maar goed, de Griekse salade van gisteren schoof op naar vandaag. Ik gooi er wat pasta bij en wat eieren, volgens mij wordt het meer een salade niçoise. Erbij doe ik calamares uit de frituur, want frituren kan buiten. En dan trek ik morgenochtend een Aziatisch bouillonnetje.
FaithfulDuck87
17-08-2023 om 17:43
ik heb een verse pizza gehaald, had vandaag geen inspiratie om te koken.
Teigera
17-08-2023 om 19:44
Gisteren teruggekomen van vakantie
. We hebben fijne weken gehad, al waren er bijzonder veel regenachtige dagen tussen, voor een zomervakantie. Dat was wel wat jammer. Wel echt mooie plekken bezocht en genoten van veel tijd voor elkaar. Culinair weinig bijzonders te vermelden. We hebben een week met vrienden in een gezamenlijk huis gezeten, die man houdt erg van een goed stuk vlees dus toen aten we wat meer vlees dan normaal. Hij kan het dan ook wel echt goed, was lekker! Ervoor en erna maar weer de boel in balans gebracht
.
Leuk te lezen over die meets. Ik herinner me ze ook nog goed! En ook mijn zenuwen de eerste (paar) keer, haha, met al die onbekenden. Eigenlijk ben ik wel aan de beurt ja
, dus misschien moeten jullie allemaal maar mijn kant op reizen dan... stuur ik lief en de kinderen wel de deur uit.
Gisteravond maakte lief ajam smoor met een gebakken rijst-gerecht met courgette en rode paprika. Vanavond maakte ik een spinaziekaasrondo met broccoli en gebakken aardappelen. Kinderfavoriet. We hebben van vakantie het een en ander aan boodschappen meegenomen; puddingpoeder, worstjes, knodeln-verpakking en wat sauzen en dergelijke. Leuk om uit te proberen.
MijnNaamIsHaas73
17-08-2023 om 19:53
Welkom terug teig! Jammer van die regendagen. Het is niet echt een goede zomer dit jaar.
Wij aten pasta met een spinazie/pesto/citroensaus met pistachenoten en gerookte kip. Was best lekker
Dolfje
17-08-2023 om 21:25
Dewi-Sri2 schreef op 17-08-2023 om 17:23:
Hoe gaat het met de verkoudheid, Dolf? Knap je al op? Ik voelde me vandaag eindelijk iets minder lam dan de afgelopen tijd, dus ik hoop dat we op de weg terug zijn.
Ja het gaat wel.
Gelukkig met jou eindelijk wat beter.
Kaaaaaaaatje
17-08-2023 om 22:16
Lief kookte hij maakte pasta met pesto, broccoli, zongedroogde tomaat en tomaat. Smaakte goed, maar ik had echt rammende honger na een lange dag op kantoor.
Gisteren maakte ik loaded nacho's want dat eet mijn oudste graag en goed, en mijn jongste eet er stiekem ook best wat van, maar gisteren at ze 2 maiskorrels en 2 nacho's en wilde toen niet meer. Nou ja... we kijken later wel weer verder.
Hier is de vakantie bijna voorbij. Ergens ook wel fijn om weer meer het regulieren ritme in te gaan. Ben in elk geval aan het denken wat we de komende week allemaal moeten eten, al is dat ook even weer wennen.....
Kaaaaaaaatje
17-08-2023 om 22:16
Dat brengt me gelijk op een andere vraag, ik zoe nog wat dingen diek ik goed kan voorbereiden als lunch voor de week. Ik moet volgende week weer 2 dagen naar kantoor en ik word heel ongelukkig van het aanbod in de kantine.
yette
18-08-2023 om 07:06
Vandaag eten we makkelijk: pasta, een kliek tomatensaus met gegrillde groenten en een salade.
Maar ik ga alvast voorbereiden voor wat er hier morgen op tafel komt: pilav, vegetarische pides, dolma's met gepekelde citroen, salade met watermeloen, komkommer, rucola & schapenfeta, peppadews met roomkaas en verse basilicum, Griekse koolsalade, merguez van de bbq (en misschien nog een ander makkelijk stukje vlees, straks ff bij de halalslager langs) en zelfgemaakte knoflooksaus, kruidenboter en sardientjesboter.
Als makkelijke buffetvulling zet ik er wat ciabatta, een paar soorten olijven, trosjes druiven, dadels en dipgroenten bij.
Voor ongeveer 25 mensen
Dolfje
18-08-2023 om 07:44
Ik moet nog boodschappen doen maar ik denk dat het kip korma met boontjes gaat worden en naan erbij.
FaithfulDuck87
18-08-2023 om 07:49
Hier vanavond bbq met vrienden. Kipsaté staat in de marinade, verder zelf kruidenboter maken, salade van watermeloen, feta en munt, een rode bietensalade met geitenkaas, walnoot en appel. Straks nog even kijken wat voor vlees ik verder nog inkoop.
afrodite05
18-08-2023 om 08:08
Italiaanse bollen met een hamburger en daarnaast gegrilde courgette, ui en tomaat.
De kaas op de ovenschotel smaakte goed, thnx voor de tip!
Hopelijk voelt iedereen zich weer beter.
Dolfje
18-08-2023 om 08:20
Mwah nog steeds niet super fit maar het gaat. Net ff de woonkamer gedweild en ff snel de badkamer en wc gepoetst. Krijg als het goed is straks bezoek en misschien morgen ook. Plan is naar vrienden maar kan ook goed veranderen naar bij ons. Dus het kan maar vast schoon zijn.
Hebben jullie dat ook dat je voor vakanties je huis poetst en bed verschoond etc?
Nu gaan wij pas vrijdag maar ik moet tot en met donderdagmiddag werken en kan dan gaan inpakken.
afrodite05
18-08-2023 om 08:20
Kaaaaaaaatje schreef op 17-08-2023 om 22:16:
Dat brengt me gelijk op een andere vraag, ik zoe nog wat dingen diek ik goed kan voorbereiden als lunch voor de week. Ik moet volgende week weer 2 dagen naar kantoor en ik word heel ongelukkig van het aanbod in de kantine.
Hoe ver van tevoren wil je voorbereiden?
Ik maakte voorheen vaak salades die ik meenam en evt pas op werk doorroerde. Een voorbeeld daarvan: in laagjes in een hoge bak eerst de dressing van olijfolie, citroensap en zout+peper, dan kikkererwten, vervolgens rauwe of geblancheerde kleingesneden bleekselderij, wat rozijnen erop, dan gehakte amandelen en een handje pecorino. Eventueel een pluk rucola erbovenop. Vaak bereidde ik de bleekselderij voor zodat ik daar een paar dagen van kon pakken, zodat ik op de ochtend zelf alleen alles hoefde te stapelen.
Of categorie "gewone" salade: kikkererwten, tomaat, komkommer en feta met een simpele dressing van olijfolie, lekkere azijn en wat oregano. Als je die ook weer in laagjes opbouwt (eerst dressing, dan kikkererwten, dan de "natte" ingrediënten), blijft het ook lang goed. Of bietjes met linzen, walnoten en geitenkaas, met wat olijfolie. Kan ook weinig bij misgaan als het eventjes staat. Ik bewaar mijn salades in een koeltasje, maar als je op werk een koelkastje hebt, is dat natuurlijk ook perfect.