Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ben niet bij Kaat geweest maar ben ook niet bij elke Meet geweest, stuk of 4 denk ik.

yette

yette

11-08-2023 om 05:58 Topicstarter

Rendang uit de vriezer, een Indisch omelet voor de moeilijke eter, boontjes en rijst. 

Vanavond eten we de pasta die ik eigenlijk voor gisteren had bedacht. 

Gisteren besloot man vrij spontaan dat we uit eten moesten vanwege mijn verjaardag (nog bedankt voor alle felicitaties! ). Ik vond het een klein beetje spannend vanwege zoon, maar met zijn voeding kwam het precies goed uit. We konden lekker buiten zitten en het ging allemaal goed, hij heeft het terras aan het water niet urenlang bij elkaar geschreeuwd oid. Alleen een minuutje gehuild toen hij mij een kopstoot gaf. Tja, als je moe bent, is zo'n hoofd ook wel zwaar om zelf rechtop te houden... Maar hij was snel getroost en heeft daarna lekker liggen slapen. Man had uiteraard een hamburger, ik had zin in carpaccio en hoewel dat een voorgerecht was, was het met de bijbestelde frietjes en gegrilde groente hoofdgerechtwaardig. Lekker glas prosecco erbij voor een feestelijk tintje. Thuis in bed hebben we nog een deel van een bak Haagen Dasz macademia nut brittle zitten weglepelen. Ik denk dat we vanavond de rest van die bak eten.

Klinkt fijn Afrodite! ( Behalve de kopstoot dan  )

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-08-2023 om 07:59

ik ga vanavond uit eten met een vriendin.

Wat een gezellig onverwacht verjaardagsuitje, afrodite! Klinkt fijn.

Gisteren liep alles opnieuw anders (ik denk dat ik die bolcourgettes maar tot een soepje of pastasaus draai...). We aten een soort bowl van gemengde sla/rauwkost met pitjes/zaadjes/nootjes waarover een gebakken spiegelei met tomaat en peterselie (afro's influence?).

Voor vandaag moet ik nog bsch doen. Er zal wel een verzoek van jovo komen voor het WE, iig 1 keer iets vlezigs.

Ik twijfel of ik vega moussaka ga maken naar een recept van Jamie Oliver, of dat ik mosselen met friet of stokbrood ga eten vanavond. 

Gaat weer wat beter, maar nu begint echtgenoot. Zo houden we elkaar lekker bezig. Vanavond denk ik zwaardvis van de plancha met kappertjes, spinazie en wat ik er bij doe, weet ik nog niet. Misschien gnocchi met salie.

Leuk, Afro, jullie eetavontuur. Fijn dat het zo vlot ging met zoon!

BBQ met familie bij mijn zoon.

De zwaardvis schuift op naar later in het weekend, want echtgenoot is zo beroerd dat hij nergens zin in heeft . Ik denk dat ik me maar bepaal tot een k&k noodlesoepje. Ook nog niet heel veel honger. Misschien eitje erbij, maar ik heb eigenlijk geen puf om iets anders te verzinnen. Blèègh Dit wordt culinair een teleurstellend weekend, ben ik bang.

ah beterschap Dewi-Sri!

Beterschap Dewi en man. Hopelijk duurt het niet het hele weekend en kunnen jullie snel van de zwaardvis genieten!

Wij aten vandaag bij de McD. Op weg naar een weekendje weg. De kinderen vroegen er al zo lang om en het is vakantie 

Ik hoop dat jullie je gauw beter voelen, Dewi!

Hier wordt t straks uiteindelijk een soort Turks brood met Serrano ham, K&K kipsalade, bûche geitenkaas, chorizo, olijven, Monchego, wortelsla met rozijnen. Hap snap snaaiwerk dus. Met een glaasje Prosecco.

Het is nog steeds 29  gr. momenteel...

Fijn WE allemaal!

vandaag een restje bolaubergines met tomaten, uiringen en olijven (met dressing, als salade) met gekookt ei, blikje tonijn en blikje edamame boontjes

en

Gemarineerde kipkluifjes uit de oven, mosterdsoep met spekjes en afgebakken (glutenvrij) brood met olijfolie.

Toetje aardbeien en frambozen in gelatine (opgelost in water met munt, limoensap en -rasp en aardbeiensiroop) met topping van eiwtischuim gezoet met gecondenseerde melk. Dat laatst bij gebrek aan slagroom en ik vond het eigenlijk lekkerder. 

ToetieToover schreef op 11-08-2023 om 19:59:

Toetje aardbeien en frambozen in gelatine (opgelost in water met munt, limoensap en -rasp en aardbeiensiroop) met topping van eiwtischuim gezoet met gecondenseerde melk. Dat laatst bij gebrek aan slagroom en ik vond het eigenlijk lekkerder.

Oh Toetie, dit lijkt me heerlijk! Vederlicht, glijdt lekker door je keel, zeker als het koud is en die topping lijkt me hemels! T.z.t. vraag ik je een keer het recept. Hier voor echtgenoot een zuinig boterhammetje en een tomaatje. Niks spannends erbij. Inderdaad voor mij een noodlesoepje, zelfs zonder eitje. Morgen gaat het vast beter. Nu glaasjes ijswater, heerlijk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.