Eten
ToetieToover
10-08-2023 om 08:38
Beterschap Dewi en gefeliciteerd Afrodite!
Vandaag vega pom deel 2 met gewokte snijbiet uit de dakmoestuin en opgebakken rijst.
En verder heb ik bolaubergines van de stadsmoestuin, heel schattig, een hele lading en ik wist door hun vorm niet zo goed wat ermee te doen. Ze lagen mooi te zijn in de keuken maar nu beginnen de eerste bolletjes er slecht uit te zien.
Ik ga ze maar eens bakken in kwarten in de omnia oven en dan safraan/knoflook/yoghurtdressing erover en pijnboompitten+granaatappelpitjes+basilicum. A la Ottolenghi dus. En meteen de Omnia campingoven eerst even thuis uitproberen
Daarbij zadencrackers en tomatensoep (uitje, verse tomaten, tomatenpuree, verse dragon, knoflook, ijsblokje witte wijn, restje Chili-olie) met daarin kabeljauwfilet. Lekker makkelijk, half bevroren vis in de soep opwarmen tot het ontdooid en gaar is en eten maar.
Jynta1981
10-08-2023 om 08:39
Dolfje schreef op 10-08-2023 om 07:40:
[..]
Ik had dezelfde herinnering, Moos was er ook nog bij. Alleen Winnie komt hier volgens mij echt nooit meer. Kaat en Gb af en toe.
Oh ja, hoe kan ik Moos vergeten! Excuus!
Jynta1981
10-08-2023 om 08:44
Moosey schreef op 10-08-2023 om 08:08:
Wat mooi dat je dat dan toch soms deed Jynta
Leuk die herinnering, volgens mij hadden we nog een paar jaar eerder een meet bij jou toch? Of misschien was het maar 1 jaar, volgens mij is er wel een periode geweest dat er enige regelmaat in de meets
Ja klopt! Dat weet ik nog goed, in mijn oude huisje. We hadden toen een herfst (m)eet begin oktober en toen was het 30 graden. Zaten we met alle herfstgerechten in de zon in de tuin 😂
We hebben het een keer of 3 of 4 gedaan denk, jaarlijks. Ook nog een leer ergens in een park ofzo? En een keer bij iemand thuis nog, hoe heette ze nou? Ze schrijft volgens mij nog op viva... ik weet het niet meer.
yette
10-08-2023 om 08:47
irmaladouce schreef op 10-08-2023 om 08:11:
Gefeliciteerd afrodite!
yette, is 't een idee om er "danger dogs" van te maken? Da's écht wel lekker : https://www.saveur.com/recipes/danger-dogs-recipe/Ik maakte ze een tijdje geleden met runderbraadworstjes ipv hot dogs en met ongeveer het dubbele aan groenten en dan op een volkorenbroodje.
Gisteren liep alles anders. De geplande "courgetteburgers" zijn dus doorgeschoven naar vandaag.
Goed idee! Ik heb alles in huis om beide recepten te kunnen combineren (een reuzenhotdog = stokbrood met kaas, tomaat & ketchup in folie in de oven). De knakworsten die ik heb, zijn van de slager. Vers, gerookt en gekruid. Dus het kon erger
afrodite05
10-08-2023 om 08:49
Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 07:41:
Gefeliciteerd Afrodite! Wat lief van je om dan eieren te bakken. Waarom kunnen ze daar geen eieren bakken?
Ik heb een tijd gewerkt op een groep met jongens met een verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblematiek, daar bakte ik zo af en toe pannenkoeken, want dat kregen ze ook nooit (kost veel tijd en met het gedrag had je alle mankracht nodig). Soms werd je dan wel onderbroken met bakken, maar die ontzettend tevreden genietende koppies was een hoop waard. Het was 1,5u bakken en binnen 5 minuten weg. 😂
Teveel gedoe. De keuken is wat verder weg, dus dan zouden de eieren koud zijn tegen de tijd dat ze op de afdeling komen. Het enige wat wel kan, is een hardgekookt ei, maar hij houdt meer van zachtgekookt. Ik ga ook vers brood halen bij de bakker, want daar hebben ze van dat zachte fabrieksbrood terwijl hij van krokante korsten houdt. Mijn moeder bakt altijd afbakbroodjes en croissants als ze hem even naar huis haalt, dus ik dacht: ik doe het gewoon zoals het vroeger "standaard" was.
Lief dat jij wel pannenkoeken ging bakken! Zat ik ook nog over te twijfelen, maar ik denk dat ik hem hier een groter plezier mee doe.
Jynta1981
10-08-2023 om 09:51
afrodite05 schreef op 10-08-2023 om 08:49:
[..]
Teveel gedoe. De keuken is wat verder weg, dus dan zouden de eieren koud zijn tegen de tijd dat ze op de afdeling komen. Het enige wat wel kan, is een hardgekookt ei, maar hij houdt meer van zachtgekookt. Ik ga ook vers brood halen bij de bakker, want daar hebben ze van dat zachte fabrieksbrood terwijl hij van krokante korsten houdt. Mijn moeder bakt altijd afbakbroodjes en croissants als ze hem even naar huis haalt, dus ik dacht: ik doe het gewoon zoals het vroeger "standaard" was.
Lief dat jij wel pannenkoeken ging bakken! Zat ik ook nog over te twijfelen, maar ik denk dat ik hem hier een groter plezier mee doe.
Ja ik snap het. Wel balen, toch inleveren op de eigen regie... Maar het is niet anders.
Dewi-Sri2
10-08-2023 om 11:57
Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 07:36:
Ik kreeg een herinnering op Facebook: 10 jaar geleden hadden we met een aantal een (m)eet bij Koreveen!
Teig was daarbij, Dolfje, GB, Kaaaaaaaaatje, Winnie, verder kom ik even niet.
Niet iedereen schrijft hier meer mee hé?
Oh dat weet ik nog! Ik was er niet bij, in die tijd las ik meestal alleen maar mee, maar ik kan me de mooie foto's herinneren. En ik was diep in mijn hart een beetje jaloers
.
Van harte, Afrodite, heel fijne verjaardag gewenst. Wat zal je vader genieten!
De Chinese rijst en nems van gisteravond waren wat mij betreft geen succes. Twee lepeltjes rijst en één loempiaatje, en ik was alweer misselijk. En m'n keel voelde alsof ik glasscherven slikte. Straks maar aan de yoghurt.
yette
10-08-2023 om 14:59
Ik heb geen idee van jullie irl contact, maar sommige namen hier ken ik wel al heel lang.
Via Viva heb ik buiten internet ook blijvende vriendschappen opgebouwd. Bijzonder is dat 
Dolfje
10-08-2023 om 16:16
Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 08:44:
[..]
Ja klopt! Dat weet ik nog goed, in mijn oude huisje. We hadden toen een herfst (m)eet begin oktober en toen was het 30 graden. Zaten we met alle herfstgerechten in de zon in de tuin 😂
We hebben het een keer of 3 of 4 gedaan denk, jaarlijks. Ook nog een leer ergens in een park ofzo? En een keer bij iemand thuis nog, hoe heette ze nou? Ze schrijft volgens mij nog op viva... ik weet het niet meer.
Een keer bij jou Jynta, bij Kaat, bij Koor en bij mij en een keer bij een stayok? in een park ergens waren de keren waar ik bij was maar jullie waren met een paar al eens eerder bij elkaar gekomen geloof ik.
Oh ja gefeliciteerd nog Afrodite, was dat vanmorgen vergeten te doen nog.
Jynta1981
10-08-2023 om 20:26
Ja dat was altijd erg leuk en gezellig! En heerlijk eten idd! Ik weet nog dat bij Koor Moos een hele lekkere Thaise salade had gemaakt met biefstuk oid. Goddelijk! En Winnie had toen dacht ik Empanadas. Had allemaal restjes toen mee naar huis en daar enorm van genoten!
Wij aten wederom op de camping en vriendlief had vanmorgen al trek in kaasfondue. Dat was wel een uitdaging want alles op gevoel en geen garde, maar hij was lekker. Om te dippen hadden we stokbrood, komkommer, puntpaprika, druiven en een lekkere droge worst.
Morgen laatste campingdag. We gaan uit lunchen en daarna kanoën, dus avondeten wordt een broodje oid. Misschien wel met soep of een knakworstje ofzo. Even kijken nog.
Dolfje
10-08-2023 om 21:57
Wij eten morgen een hamburger en een kipsaté spiesje en maiskolf van de bbq. Erbij brood wat we ook op de bbq gooien en ik ga zelf kruidenboter maken.
Moosey
10-08-2023 om 22:24
Niet bij Kaaatje thuis toch? Dat kan ik me althans niet herinneren. Dat park was vlakbij Utrecht inderdaad.
Haha, grappig Dewi-Sri, dat je dat nog weet. Als ik het zo lees is Teig eigenlijk wel aan de beurt om een meet te hosten. Of GB 
Lief deed boodschappen voor een soort studentenpasta: tomaat, tonijn, zwarte olijven en rode ui. Gek hoe je ineens anders gaat koken als je niet thuis bent, ik mis dan toch m’n eigen voorraden heel erg. Maar gelukkig was het wel lekker.
Dolfje
10-08-2023 om 22:30
Moosey schreef op 10-08-2023 om 22:24:
Niet bij Kaaatje thuis toch? Dat kan ik me althans niet herinneren.
Ja volgens mij wel.