Eten
Jynta1981
09-08-2023 om 15:07
Wij gaan als het goed is zo naar een streekmarkt als we op de volgende camping aankomen. Daar staan ook allemaal tafels om het gekochte eten op te eten.
Maar eerst nog een half uurtje rijden. We zetten niet de voortent er meer aan, maar alleen de luifel, dus als het goed is staan we lekker snel en de zon schijnt heerlijk!
Dewi-Sri2
09-08-2023 om 16:56
Vanavond chinese rijst, dimsum en k&k nems (loempiaatjes). Kan allemaal zo de magnetron/oven in. Makkelijk is nodig, want ik heb een zeer stevige hoofd- en keelpijn, m'n hele hoofd zit vol en ik ben zo slap als een vaatdoek. Balen, want het is hier schitterend weer.
Jynta1981
09-08-2023 om 23:38
Die streekmarkt was superklein en superduur
Er waren bijvoorbeeld quiches, net zo groot als de kant en klare in de super zeg maar: €15. Daar eten wij er wel 1 van per persoon. Portie stokbrood met kruidenboter, even onder de grill: €10. Etcetera.
Ik hoopte wat streekproducten te scoren, maar niet gelukt.
Meiden hebben een wafel op, wij een portie kaaskroketjes die echt niet lekker waren. 1 kind nog oorbellen en toen zijn we naar een friettent gereden om lekkere Belgische friet te eten.
afrodite05
10-08-2023 om 06:20
Jynta, zonde, zeker als je je verheugd hebt op zo'n markt! Maar mooie oplossing met de frietjes, vonden de kinderen vast niet erg 
Ik ga straks taart halen, helaas niet bij de bakker bij wie ik elk jaar wil bestellen (en die ook elk jaar op mijn verjaardag met vakantie is, grrr). Een simpel taartje van de Hema met aardbeien en bosbessen. Zelf bakken had ik geen puf voor.
Vanmiddag komen mijn ouders en aangezien mijn vader in het verzorgingshuis nooit gebakken eieren krijgt, ga ik die maken als lunch, op de manier zoals we dat vroeger deden, met tomaat en verse bieslook. En natuurlijk krijgen zij ook taart.
Vanavond eten we lekker makkelijk rode pastasaus uit de vriezer met penne en mozzarella.
yette
10-08-2023 om 06:36
Tomaten-crèmesoep uit een zak en 'reuzenhotdogs' uit het kinderkookboek waar het voor mij decennia geleden mee begon (soms heb je zin in iets dat eigenlijk niet echt lekker is).
anijsblokje
10-08-2023 om 07:33
Happy birthday, afrodite! 🎂🎉🎁 Lief dat je je vader gaat verwennen met ouderwetse eieren.
Ik heb gisteren een uit de kluiten gewassen courgette gekregen en daar ga ik dus maar soep van maken voor vanavond.
Jynta1981
10-08-2023 om 07:36
Ik kreeg een herinnering op Facebook: 10 jaar geleden hadden we met een aantal een (m)eet bij Koreveen!
Teig was daarbij, Dolfje, GB, Kaaaaaaaaatje, Winnie, verder kom ik even niet.
Niet iedereen schrijft hier meer mee hé?
Dolfje
10-08-2023 om 07:40
Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 07:36:
Ik kreeg een herinnering op Facebook: 10 jaar geleden hadden we met een aantal een (m)eet bij Koreveen!
Teig was daarbij, Dolfje, GB, Kaaaaaaaaatje, Winnie, verder kom ik even niet.
Niet iedereen schrijft hier meer mee hé?
Ik had dezelfde herinnering, Moos was er ook nog bij. Alleen Winnie komt hier volgens mij echt nooit meer. Kaat en Gb af en toe.
Dolfje
10-08-2023 om 07:41
Wij eten vanavond een traybake met oa bloemkool, geloof dat er nog paar champignons zijn en Catalaanse braadworstjes.
Jynta1981
10-08-2023 om 07:41
Gefeliciteerd Afrodite! Wat lief van je om dan eieren te bakken. Waarom kunnen ze daar geen eieren bakken?
Ik heb een tijd gewerkt op een groep met jongens met een verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblematiek, daar bakte ik zo af en toe pannenkoeken, want dat kregen ze ook nooit (kost veel tijd en met het gedrag had je alle mankracht nodig). Soms werd je dan wel onderbroken met bakken, maar die ontzettend tevreden genietende koppies was een hoop waard. Het was 1,5u bakken en binnen 5 minuten weg. 😂
MijnNaamIsHaas73
10-08-2023 om 08:05
Gefeliciteerd Afrodite!
Ik maak vanavond koude pastasalade met pesto dressing.
Voor de lunch het ik een salade gemaakt van zwarte rijst, broccoli, edamame, avocado en warmgerookte zalm. Met een soja/sesam dressing
Moosey
10-08-2023 om 08:08
Wat mooi dat je dat dan toch soms deed Jynta
Leuk die herinnering, volgens mij hadden we nog een paar jaar eerder een meet bij jou toch? Of misschien was het maar 1 jaar, volgens mij is er wel een periode geweest dat er enige regelmaat in de meets zat.
Gefeliciteerd Afrodite!
Ik woon momenteel twee weken op mijn werk omdat de baas op vakantie is. Lekker hoor, fijn rustig huis maar wel de stad om de hoek. Dinsdag art ik op de parade, bij een Aziatische fusion tent, noodle salad, gestoomde makreel en oesterzwammen in van die Peking eend pannenkoekjes. Leuk bedacht maar naar mijn bescheiden mening niet zo heel best op smaak. Gisteren slenterden lief en ik naar een goeie pizzeria, ik had een pizza met artisjok, ricotta, olijven en ansjovis en hij met een heel pittig worstje. Was lekker. Voor vanavond weet ik het nog niet, lief zal wel iets bedenken om te koken.
irmaladouce
10-08-2023 om 08:11
Gefeliciteerd afrodite!
yette, is 't een idee om er "danger dogs" van te maken? Da's écht wel lekker : https://www.saveur.com/recipes/danger-dogs-recipe/
Ik maakte ze een tijdje geleden met runderbraadworstjes ipv hot dogs en met ongeveer het dubbele aan groenten en dan op een volkorenbroodje.
Gisteren liep alles anders. De geplande "courgetteburgers" zijn dus doorgeschoven naar vandaag.