Eten
afrodite05
08-08-2023 om 06:46
Gisteren heb ik tijdens het maken van de mac n cheese meteen chili con carne gemaakt. De bedoeling was om één portie vandaag te eten en één portie in de diepvries, maar aangezien ik er weer teveel zooi bij in heb gegooid, liggen er nu twee porties in de diepvries. Vanavond dus de derde portie, waarschijnlijk met rijst, maar ik moet even kijken of er nog rijst ligt. Anders misschien met een afbakbroodje of wrap ofzo, ik verzin wel wat.
Dolfje
08-08-2023 om 07:05
Gebakken eitje /omelet wat ik mee naar werk neem.
Man heeft een verspakket van de Ah, geloof iets van pita met kip en groente.
yette
08-08-2023 om 07:42
Gisteren heb ik lasagne gemaakt en vandaag worden het krieltjes uit de oven, köfte en salade.
Broodjebrie
08-08-2023 om 07:42
als ik vanavond nog genoeg energie heb, aardappels met bruine bonen en verse worst.
anijsblokje
08-08-2023 om 09:51
Ik denk dat het hier volkoren pasta (ik weet niet wat ik open heb, penne, rigatoni, farfalle of fussili) wordt met zelfgemaakte pesto, parmezaanse kaas en een tomatensalade ernaast.
Gisteren at ik een salade van radicchio, paprika, tomaat, komkommer, kappertjes, gedroogde tomaat en een olijfolie-mosterd-balsamicodressing
irmaladouce
08-08-2023 om 10:10
Ah ja, Koreveen! Die crispy bang bang bloemkool heb ik destijds ook opgeslagen (volgens mij postte teigera dat recept). Die wil ik ook eens proberen. Goed idee voor een van de komende dagen.
Vandaag worden het udonnoedels met een koreaanserige (want met gochujang) mix van kipgehakt, witte kool, wortel, shiitake, lenteui.
RoosOpJeHoed
08-08-2023 om 14:59
Vanavond geroosterde paprika-tomaatsoep volgens dit recept https://www.gezondheidsnet.nl/wat-eten-we-vandaag/geroosterde-paprika-tomatensoep Al vaker gemaakt en echt heel erg lekker! Ik doe er alleen geen feta bij.
Bij de soep eten we kaascrackers.
afrodite05
09-08-2023 om 06:20
Friezinnetje schreef op 08-08-2023 om 17:13:
een zakje verrassing uit de vriezer.
Ik zie meteen confetti voor me
Maar dat zat vast niet in het zakje.
Ik maak vanavond iets Indiaas met een k&k zakje waar al saus in zit. Ben benieuwd of het wat is. Er moet volgens de verpakking kip bij, verder heb ik er rijst en erwtjes bij bedacht.
Dolfje
09-08-2023 om 08:43
Ik ga vanmiddag naar de film en zal daar wat snacken en eet als ik thuis kom misschien nog een cracker met een gekookt of gebakken ei of zo.
Man eet ook gebakken eieren/omelet met tomaten en champignons en weet ik wat nog erbij.
irmaladouce
09-08-2023 om 09:11
Ik heb voor vandaag wegens overproductie courgette-burgers bedacht. Ik snij de bolcourgette in dikke plakken die op de gril gaan. Op het eind een plak kaas naar keus erover (cheddar, mozza, of geitenkaas). Daarna gaan ze met alle accessoires op een broodje : gecarameliseerde rode ui, schijf roze tomaat (ook uit de tuin), wat sla en saus naar keuze .
ToetieToover
09-08-2023 om 10:50
Vanavond vegetarische pom, met feta en daarbij gewokte uien en soort paksoi (Choi Sum) en brown basmati rijst.
maar eerst een misosoepje met zeewier en verschillende paddestoelen (oa enoki en kastanjechampignons) en forelfilet op Japanse wijze met sojasaus gegeglaceerd. Dat ‘hoort’ met paling maar die kon ik nergens vinden
.
MijnNaamIsHaas73
09-08-2023 om 13:21
Hmmm dat soepje klinkt goed toetie!
Ik maak vandaag chili con carne. Voor man en mij zwarte rijst erbij en voor de kinderen wraps. Ook nog wat nacho chips voor de lekker. Met koriander, avocado en zure room
MildredRatched
09-08-2023 om 14:26
afrodite05 schreef op 03-08-2023 om 07:06:
[..]
Komt-ie: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/penne-met-broccoli-balletjes-en-romige-mosterdsaus/
Toen ik zwanger was, gebruikte ik een paar knopen citroensap ipv wijn. Dat smaakte ook prima! (Voor het geval je geen alcohol gebruikt)
Heerlijk, dank!! Die ga ik Volgende week een x maken