Eten
afrodite05
03-08-2023 om 22:21
Dewi-Sri2 schreef op 03-08-2023 om 20:50:
Nasi heb ik ook zitten bedenken, maar dat wordt ook wel een beetje obligaat. Het zit achter in mijn hoofd voor noodgevallen.
Gaat het goed met junior? Misschien heb ik het gemist, maar hoe ging het proefovernachten bij je moeder?
Iets met gegrilde groente kan ook, restanten de dag erna in een couscoussalade oid.
Het proeflogeren ging redelijk goed, alleen kon zoon niet echt in een eigen ritme komen. De eerste dag was de heenreis, weliswaar zijn we na zijn voeding gaan rijden, maar uiteindelijk moet je hem toch wakker maken om uit de maxi cosi te halen. Dus daardoor even uit het ritme. De nacht slapen ging op zich prima, maar de dag erna waren we weer een beetje aan het klooien omdat we met hem naar mijn vader in het verzorgingshuis gingen (dit keer in de maxi cosi gelaten) en van daar uit weer naar huis. Ik denk dat het voor zoon rustiger was geweest en het experiment eerlijker als we een paar nachten daar hadden geslapen en gewoon zijn ritme hadden gevolgd, maar we hebben genoeg vertrouwen opgebouwd dat dat tijdens een "echte" vakantie wel goed komt.
afrodite05
04-08-2023 om 07:38
Hier staat mijn happy accident op het menu. Ooit een keer een recept van de Allerhande niet goed opgevolgd (juiste ingrediënt was toen niet op voorraad), maar was wel lekker. Roerbakpasta met kip, courgette en champignons. Ook fijn dat het maar één pan afwas geeft.
Dolfje
04-08-2023 om 14:16
Wij gaan naar de bios ei bestellen daar iets. Misschien wel stokbroodje aioli oid of blokjes kaas.
Voor we gaan eten we een kom soep.
FaithfulDuck87
04-08-2023 om 21:17
ik was een dag weg vandaag en uit eten geweest. Boerenschnitzel met patat en salade
afrodite05
05-08-2023 om 07:57
Ik heb een schaaltje kip voor in de oven gekocht, daarbij gaan aardappelbolletjes uit de airfryer en broccoli.
Dolfje
05-08-2023 om 15:30
Wij zijn gisteren dus aan het snaaien en drinken geweest in de bios en vandaag daar eigenlijk ook weer een offday door.
We eten vanavond zelfgemaakte kipshoarma, heb net een nieuwe voorraad kruiden daarvoor gemixt, met zelfgemaakte knoflooksaus van hoofdzakelijk yoghurt en sla, rode ui en komkommer.
Morgen maak ik denk ik bibimbap met bloemkoolrijst.
Jynta1981
05-08-2023 om 18:30
Wij hebben vandaag voor de komende 2 campingdagen eten ingeslagen. Hier in Duitsland is alles namelijk dicht op zondag. De meiden delen nu een portie sushi van de Lidl (aaaaaaaah pleaeaeaeassssssssse?!?!?!?). Straks eten we broodje hamburger met een hamburger van de skottelbraai erbij gebakken ei, tomaat, komkommer en sla en morgen maak ik pasta (soort grote macaroni) met courgette, ui, paprika, champignons en tomatensaus. Wat sla met tomaat en komkommer erbij, geraspte kaas erover.
Vanmiddag hebben we ergens in een dorpje geluncht. Ik had de plaatselijke gehaktballen met roomsaus, salade en pommes frites. Was lekker, maar ik barstte ook van de honger, dat maakt alles lekker 😁.
FaithfulDuck87
05-08-2023 om 22:41
ik had een currysoepje en daarna 2 runder-chipolataworstjes. Had niet zo veel trek.
afrodite05
06-08-2023 om 08:26
Vanavond ga ik risotto maken, met paprika en tomaat en ernaast een lapje bbq-vlees, volgens mij procureursteak. Weer zo'n kortingsbakvondst van man
Oh en er is een restje broccoli over van gisteren, ik twijfel nog of ik dat door de risotto gooi of dat ik een tonijnsalade maak als lunch waar ik die broccoli doorheen doe.
Dewi-Sri2
06-08-2023 om 15:59
Gisteravond is het voor de logees uit Nederlands mosselen geworden en vanavond wordt het dan toch maar nasi. Ik heb vanmiddag de rijst al gekookt. Ik maak er atjar ketimoen bij, want de komkommer moet op. Voor de rest van de bijgerechten moet ik nog wat verzinnen. Ik heb even met het idee gespeeld van calamares, maar zodra je daar iets van soja over doet, worden ze natuurlijk zompig, en dus niet lekker. Op naar plan B.
irmaladouce
06-08-2023 om 17:29
Spaghettini olio, aglio e peperoncino. Met gestoomde brocs en voor wie wil een gemarineerd kipspiesje. En groene sla met tuinkruiden.
yette
06-08-2023 om 17:41
Ikben weer thuis
Eergisteren pizza met aubergine in Zuid-Frankrijk, gisteren in Noord-Frankrijk zalm vooraf en als hoofdgerecht kip met een knapperig chorizo- dakje en pastinaakpuree. Straks, als De Vader ook thuis is, want we waren ieder met onze eigen auto, bakt er iemand patat.
MijnNaamIsHaas73
06-08-2023 om 18:04
Ik ben ook weer thuis. Eergisteren in Zwitserland een "fitness teller" met kip en wat frietjes erbij.
Gisteren op de terugweg een stop bij familie gemaakt voor een warme maaltijd en een huisdier (niet om op te eten 😉). Daar kregen we een kipfilet haasje met sperziebonen en gekookte aardappelen. Voor de liefhebbers nog appelmoes erbij. Daarna nog een uurtje door naar huis.
Vanavond eten we tomatenrisotto met chorizo
Dolfje
07-08-2023 om 08:16
Gisteren bibimbap met bloemkoolrijst. Was lekker.
Vandaag groenteballetjes uit de airfryer met salade met restje spekreepjes en komkommer en geraspte wortel.