Eten
ToetieToover
29-07-2023 om 18:18
Dewi-Sri2 schreef op 29-07-2023 om 18:13:
Seroendeng gaat niet door want echtgenoot heeft in een onbewaakt ogenblik de pinda's opgegeten
😳Voor straf naar de winkel sturen. 😉Of zie je ‘m dan voorlopig niet terug?
Jynta1981
30-07-2023 om 08:42
Seroendeng gaat niet door want echtgenoot heeft in een onbewaakt ogenblik de pinda's opgegeten
Oh dat gebeurd hier ook! Pas nog een chorizo worst (een hele, hoe dan?!) die voor door het eten was. Wég. Tegenwoordig zeg ik dit soort dingen duidelijk: pinda's? Afblijven! Zijn voor door het eten!
Gister zijn we naar een mega overdekt winkelcentrum hier in de buurt geweest en daar aten we voor de lunch een pizzaatje die echt wel lekker was!
Vandaag nog geen idee. Niks in huis/caravan voor het avondeten. Nog even overleggen. Weer wordt wel aardig vanmiddag dus misschien bbq.
Dolfje
30-07-2023 om 09:13
Wij zijn in een wokrestaurant gaan eten, was lekker maar wel aan de zoute kant vond ik.
Vandaag gaan we weer naar huis. Heb nog soep uit zak thuis en wilde broodjes met gerookte kipfilet eten. Dus het wordt dat of ik moet nog zin krijgen in iets anders en tegen de tijd dat we thuis zijn energie hebben om naar de winkel te gaan , waarschijnlijk niet want we moeten straks nog 2 uur rijden en lagen laat in bed.
Morgen weer terug naar gezond eten 
Moirmel
30-07-2023 om 09:25
Partner vraagt steeds wie er nog komt eten omdat ik de gewoonte heb om te veel te koken, maar gisteren heb ik me echt laten gaan. Had drie schotels lasagne, twee glutenvrije en een gewone.
Partner vertrekt straks naar een natuurhuisje en neemt twee porties mee, daarnaast heb ik nog drie porties voor haar in de diepvriezer kunnen steken.
Zelf eet ik vanavond ook lasagne en zal ik ook nog vier porties voor mij in de vriezer kunnen steken.
Daarnaast nog ongeveer twee liter tomatensaus over, dus die gaat ook in de vriezer voor als we de volgende keer spaghetti eten.
Gelukkig hebben we een diepvriezer en kippen, anders zou er hier nogal wat eten verloren gaan door de manier waarop ik kook.
RoosOpJeHoed
30-07-2023 om 09:32
Volkoren couscous met gegrilde courgette, paprika en tomaat, daarover gebrokkelde feta en cashewnoten. Ik mis alleen wat verse kruiden, maar geen zin om erop uit te gaan vandaag.
Teigera
30-07-2023 om 09:49
Gisteravond uit eten geweest:
* tonijnrol in rettich met Granny Smith op een salade van verschillende groene boontjes
* zeewolffilet in kruidenkorst met stoof van spitskool op beurre noisette en hazelnoten
* citroenkip met aardappel-pastinaakmousseline, schorseneren en een tijmjus
* proeverij van rood fruit met curd van passievruchten en en limoenyoghurtijs
Het was erg lekker allemaal, maar vooral het dessert vond ik een topper. De citroenkip was een tikje droog, maar heel eerlijk gezegd gebeurt dat snel bij zo'n rollade-achtig gerecht met kipfilet, vind ik zelf.
Vanavond eten we marmitako, een Baskisch stoofgerecht met oa tonijn en puntpaprika.
afrodite05
30-07-2023 om 09:52
Oeh, klinkt goed Teigera!
Hier staat een pasta met gehaktballetjes, broccoli en een mosterdroomsausje op het menu.
Als lunch een broodje kibbeling, want ik wil die stomme grote verpakking uit de diepvries hebben. Qua inhoud valt het best mee, maar die verpakkingen zijn zo mega, nemen veel ruimte in beslag.
yette
30-07-2023 om 10:32
Oooh irritant is dat! De Vader is op momenten dat hij wil snaaien ook niet in staat om verder te denken dan: 'Hé lekker, pinda's!' En dat is vaak. Het gaat ook alleen om dingen als snoep, ijs, zoutjes of kaas die ik voor een borrelplank met visite heb gekocht. Niet om tomaten of zo. Dat laatste zou op dit moment wel fijn zijn
Koreveen
30-07-2023 om 12:00
Hahaha, ik plak er tegenwoordig een geeltje op met Afblijven. En dat werkt!
Klinkt heerlijk, Teig!
Gisteren wezen borrelen bij vrienden met kaasjes, stokbrood, vleeswaren en wraps.
Vandaag op de huid gebakken zalm met een traybake met courgette, rode paprika en wortel
ToetieToover
30-07-2023 om 12:48
Mijn lief zou dat nooit doen, hier gaat het andersom: ik plak juist een label met zijn naam ergens op een bakje in de koelkast!
Anders neemt hij geen eten mee omdat hij niet weet of ik dat misschien voor mezelf heb klaargezet. Dat onthoudt hij niet, wat ik daarover zeg. Gevolg: dan gaat hij onderweg wat kopen en gaat het over de houdbaarheidstermijn. Hij zal ook nooit de laatste lekkernij nemen. Hij fietst simpelweg naar de supermarkt als er snacks nodig zijn. Hij is ook degene die dat voor ons koopt, bedenk ik nu. Ik heb dat niet ‘op voorraad’.
En we eten vandaag aardappel/aardpeer/courgettesoep, deze keer met een pakje tomkha pasta, kokosmelk, visfond en garnalen erdoor. En wat uitjes gebakken met knoflook en gember, mijn heilige drie-eenheid om ‘Oosters’ te beginnen.
Lief bakte voor de lunch pannenkoeken. Dat vind ik niet zo vullen dus ik at een ‘soort van’ salade vooraf van gerookte amandelen, rozijnen, olijven, paprika, ui. Toetje een pannenkoek met lemon curd en skyr.
Jynta1981
30-07-2023 om 14:25
Hahaha ik kwam net melden dat wij vanavond pannenkoeken van de skottelbraai eten. We bakken er een aantal met groente voor ons en we hebben poedersuiker, stroop en jam. Oh en kaas en ham. Lekker!
Dewi-Sri2
30-07-2023 om 15:02
watertoren schreef op 29-07-2023 om 18:17:
Wraps met gyros en wat ijsbergsla en sausjes.
Dat was geen optie, want de winkel waar ze deze pinda's verkopen (waar hij dol op is) staat 23 km verderop. En om bijna 50 km te gaan rijden voor een pakje pinda's...
Vanmorgen heb ik maar eens een gegrilde kip gekocht, hij was nog helemaal warm, dus vers. Dat schijnt hier erg populair te zijn. Ik maak er coleslaw van rode kool bij en er is nog baguette over van de lunch. En lekkere Bretonse gezouten boter.
Dewi-Sri2
30-07-2023 om 15:49
Shoot, verkeerde bericht gequote
. Toetie vroeg of ik echtgenoot naar winkel kon sturen om nieuwe pinda's te kopen.
Gyros, ook een idee voor komende week!