Eten
watertoren
30-07-2023 om 15:54
Dewi-Sri2 schreef op 30-07-2023 om 15:49:
Shoot, verkeerde bericht gequote
. Toetie vroeg of ik echtgenoot naar winkel kon sturen om nieuwe pinda's te kopen.
Gyros, ook een idee voor komende week!
Ik denk dat men wel begreep dat jij het had over de seroendeng hoor.
Ik eet vanavond gebakken krieltjes en champignons met kipfilet met gesmolten kaas.
irmaladouce
30-07-2023 om 17:26
Gisteren op verzoek van jovo rib eyes van de gril met rozemarijn-aardappeltjes uit de oven en gemengde sla/rauwkost waarvoor hij de vinaigrette maakte.
Vandaag pasta met garnalen, verse jonge spinazie, restje kerstomaatjes, een beetje room en een kneep citroen. Met knof en een rood pepertje.
afrodite05
31-07-2023 om 10:07
Couscous met erwtjes, feta en munt. Officieel moeten er ook tuinbonen in, maar die heb ik volgens mij niet meer liggen, dus ik denk dat ik er het restje edamame dat nog wel in de diepvries ligt doorheen doe. Qua vlees: vage worstjes die man uit een kortingsbak heeft opgeduikeld.
Dolfje
31-07-2023 om 14:54
Een vegetarische vleesvervangers, weet zo even niet wat er nog ligt in de koelkast, uit de airfryer met een restje sla en heb nog wortels die eigenlijk waren om zo te eten maar ik denk dat ik doe ga raspen en door de sla doe.
Moet ook even kijken voor morgen want werk dan middag ipv avond dus hopelijk ligt er nog iets in de diepvries.
amarna
31-07-2023 om 15:29
Een Hollands prakkie met een rundervink, snijboontjes en gekookte piepers.
Teigera
31-07-2023 om 15:33
Voor lief en mij vanavond een jalapeno burger, voor oudste frut een gewone runderburger, voor jongste frut een vega schnitzel. Hij had "geen zin in koe", zei hij enigszins bozig. Oké dan. Erbij gebakken aardappels, en een ratjetoe aan groenten: verse sperziebonen, komkommer, mais. Iedereen kan nemen wat hij wil en zo maak ik mooi wat restjes op.
Morgenochtend vertrekken we op vakantie. Maak in de avond in het huisje waar we een paar dagen blijven, gnocchi met citroenroomsaus en courgette en tomaten en Parmezaan. Snel klaar en lekker. En er zit geen koe in, dus hopelijk kan het ook bij jongste door de keuring 
Dewi-Sri2
31-07-2023 om 16:41
Ik maak vanavond ragout van de kipresten van gisteren. Lekker veel kerrie erdoor.
Dolfje
31-07-2023 om 16:57
Dewi-Sri2 schreef op 31-07-2023 om 16:41:
Ik maak vanavond ragout van de kipresten van gisteren. Lekker veel kerrie erdoor.
Zo lekker!!!
Dolfje
31-07-2023 om 16:58
Ik had nog een niet zo frisse courgette liggen en daar maak ik met een bak bouillon uit de diepvries en wat wortel en tomaat een soep van.
yette
31-07-2023 om 16:59
Zometeen die caravan kopen en borrelen met de buren. We nemen zelf oa olijven en worstjes van de markt, rosé en een grote fles speciaalbier mee.
Daarna alweer bbq-en omdat we het gisteren allemaal niet opkregen. Ik ben niet zo goed in inkopen/koken voor minder dan 6 personen
irmaladouce
31-07-2023 om 17:03
Vanavond wraps met falafel en gegrilde groenten (courgette, paddenstoelen, rode puntpaprika, rode ui...). Met yoghurt-tuinkruiden-knoflooksaus.
Dewi-Sri2
31-07-2023 om 22:25
Wat is roux toch raar spul. Ik had het al jaren niet meer gemaakt, dus ik was alle ins en outs vergeten. 30 gr. bloem, 30 gr. boter. Ik dacht bij het garen: da's wel een beetje weinig, en te vloeibaar. Beetje bloem erbij, en verder laten garen. Bouillon erbij. Nog meer bouillon erbij. Het werd steeds dikker!! Nòg meer bouillon. Enfin, ik eindigde dus met een veel te grote pan ragout. Gelukkig wel errug lekker. Overblijfsel in de ijskast gezet, dat eet ik morgen wel bij het brood. Ik voel me een ontzettend stupide beginner
.
FaithfulDuck87
31-07-2023 om 22:38
voor soep doe ik altijd 50 gram boter, 60 gram bloem en 1 liter bouillon. Werkt altijd goed. Voor roux moet het dikker zijn, dus dan minder bouillon.
. Toetie vroeg of ik echtgenoot naar winkel kon sturen om nieuwe pinda's te kopen.