Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-07-2023 om 07:49

hier vanavond BBQ. Ik maak een salade van watermeloen, feta en munt en een salade van tomaatjes, komkommer. En ik maak zelf kruidenboter. Een met verse kruiden en knoflook en een met overheerlijke italiaanse gedroogde kruiden. En ik ben bijna door die kruiden heen en ik kan ze in de buurt niet krijgen. Dichtstbijzijnde winkel zit in Groningen. En ik kan online bestellen, maar standaard 5 euro verzendkosten en een zakje kost 1,50. Wil ik best 3-4 zakjes bestellen, maar ja, dan betaal ik nog het dubbele

yette

yette

07-07-2023 om 08:32 Topicstarter

Mooie reden voor een uitstapje, Friezinnetje! Voor mijn favoriete pimenton de la Vera (gerookte paprikapoeder) ga ik naar de importeur in Amsterdam die op zaterdag een klein winkeltje open heeft voor particulieren. Dan koop ik er meteen een aantal blikjes, ook om cadeau te doen, laat wat flessen vullen met olijfolie en maak er verder een leuke dag van. Want voor één blikje paprikapoeder ga ik natuurlijk geen 2,5 uur in de auto zitten ... hoewel ... misschien ook wel

Vandaag kliek: pasta bolognese. Ik wilde het eigenlijk in de oven zetten, maar ivm het weer wordt dat de magnetron en dan ff onder de grill voor de kaaskorst. 

Dolfje schreef op 07-07-2023 om 07:46:

Wij eten chili con carne met een kha wrap en guacamole.

Hier ook chili con carne, maar met rijst. 
Eerste keer dat ik het ga maken, dus wel wat benieuwd. 

Van de week heb ik al limoncello gemaakt, ligt nu in de vriezer lekker op smaak te komen. Leuk klusje altijd zo aan het begin van de zomer. Vandaag ga ik ook lemon curd maken, daar maak ik dan een tiramisu-achtig (vloeken in de kerk natuurlijk, citrus-tiramisu) toetje mee voor dit weekend. Verder lusten we dat ook graag door de kwark of op brood, dat komt wel goed. Weet nog niet wat we vanavond eten - mogelijk schuiven we bij vrienden aan voor pizza en een borrel, mogelijk eten we gewoon thuis en dan wordt het een pastasalade met gerookte kip, avocado, spinazie, spekjes, komkommer en trostomaat. Honingmosterddressing erbij denk ik. 

Moirmel schreef op 07-07-2023 om 09:10:

[..]

Hier ook chili con carne, maar met rijst.
Eerste keer dat ik het ga maken, dus wel wat benieuwd.

Maak je het met gehakt of met ander vlees?

Vandaag hier met gehakt. Het is zowat het lievelingseten van man dus ik maak meteen ook een bakje voor in de diepvries. Van Kha wraps maak ik een soort van nacho’s voor erbij. 

Friezinnetje schreef op 07-07-2023 om 07:49:

hier vanavond BBQ. Ik maak een salade van watermeloen, feta en munt en een salade van tomaatjes, komkommer. En ik maak zelf kruidenboter. Een met verse kruiden en knoflook en een met overheerlijke italiaanse gedroogde kruiden. En ik ben bijna door die kruiden heen en ik kan ze in de buurt niet krijgen. Dichtstbijzijnde winkel zit in Groningen. En ik kan online bestellen, maar standaard 5 euro verzendkosten en een zakje kost 1,50. Wil ik best 3-4 zakjes bestellen, maar ja, dan betaal ik nog het dubbele

Welke kruiden zijn dat Friezinnetje? 

Dolfje schreef op 07-07-2023 om 09:27:

[..]

Maak je het met gehakt of met ander vlees?

Vandaag hier met gehakt. Het is zowat het lievelingseten van man dus ik maak meteen ook een bakje voor in de diepvries. Van Kha wraps maak ik een soort van nacho’s voor erbij.

Met gehakt. Welk ander vlees zou je hier nog voor kunnen gebruiken. Sorry, echt eerste keer hiermee, dus geen ervaring. 

Moirmel schreef op 07-07-2023 om 09:36:

[..]

Met gehakt. Welk ander vlees zou je hier nog voor kunnen gebruiken. Sorry, echt eerste keer hiermee, dus geen ervaring.

Rundvlees. Soort stoofvlees zeg maar. 
In Texaanse chili gaan ook geen bonen.

Of kip. Ik heb ooit eens een witte Chili gepost hier.
https://www.thereciperebel.com/white-chicken-chili/

Dolfje schreef op 07-07-2023 om 09:41:

[..]

Rundvlees. Soort stoofvlees zeg maar.
In Texaanse chili gaan ook geen bonen.

Chili con carne zonder bonen? Weer wat bijgeleerd. 
Ben thuis de kok, maar zit vooral in de Belgische/Franse/Italiaanse keuken; dus dit is onontgonnen gebied voor mij. 
Staat al lang op de planning om eens zelf sushi te maken en me te verdiepen in de Japanse keuken; maar de ingrediënten die je ervoor nodig hebt, dat wordt weer zoeken om ze vinden. 

BBQ vanavond bij schoonzus en zwager.

Wij eten vanavond bij vrienden. Ik moet nog wel een toetje verzinnen en in elkaar draaien, want ik heb beloofd dat ik daar voor zou zorgen...

Ik denk hier vanavond (punt)paprika, gevuld met zwarte kikkererwten, olijven en gedroogde tomaatjes of zo. Misschien volkoren basmatirijst of volkoren couscous erbij, even kijken waar ik zin in heb. 

Ben benieuwd of de zwarte kikkererwten ook anders smaken, ik zag ze liggen en was nieuwsgierig dus ik heb ze maar meegenomen. 

ik heb kip siam uit de vriezer gehaald, maar ik haal vanmiddag nog een tgtg pakket op dus misschien wordt het wat anders

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.