Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Pompoensoep kan altijd! Ik hou van soep. Heerlijk, soep bij de lunch. En kaas 

Vanavond eten we een ovenschotel met geroosterde aubergineplakjes, plakjes aardappel en tomatensaus. Na het bakken walnoten en feta er overheen. Tomatensalade ernaast.

De andere helft van de tomatensaus (met oa lamsgehakt, ui, gerookt spek, kaneel, gerookt paprikapoeder, Italiaanserige kruiden) diende gisteren als saus over de linzenspaghetti met parmezaanse kaas en een salade van snijsla en vinaigrette.

Het restje van de spaghetti zit in een ovenomelet, dat is huize Toetietaal voor 6 eieren met een half zakje Falafelmix en wat je aan restjes in de koelkast hebt, afgebakken in een ovenschaal. Dat is mijn brunch vandaag. Nou ja, niet alles hoor, ik moet ‘m delen, die ovenomelet.

En ik heb stevig doorgekookt, want er staat voor morgen een ovenschotel klaar met geblancheerde bloemkool, met daar overheen de andere helft van de Falafelmix. Na het bakken de andere helft van de feta en deze keer pistachenoten en granaatappelpitjes eroverheen. Er staat ook al een zalmslaatje klaar: een restje gekookte aardappels geprakt met gerookte zalm plus mosterd, dille en kwark. 

Goed bezig geweest Toetie, met je voorbereidende werk.

Ik moet vanavond werken en neem een bakje vega nasi mee, met een gekookt eitje en komkommer. Lief en de frutjes eten maar weer eens chili sin carne, jongste vroeg laatst al bezorgd of ze dan geen chili konden eten als ik straks vier weken vakantie heb. 

Wat schattig, Teigera!

Ik maak vanavond flammkuchen met courgette, ui en rauwe ham. Weet niet of ik er vanavond nog blij mee ben, drukke dag dus waarschijnlijk vanavond geen zin om te koken, maar dat zien we dan wel weer.

ToetieToover schreef op 06-07-2023 om 10:01:

Pompoensoep kan altijd! Ik hou van soep. Heerlijk, soep bij de lunch. En kaas

Ik kan altijd soep eten, elk seizoen en zowat de hele dag door.

En kaas ook 

Ik eet zo ook een kom soep (k&k champignon) en neem komkommer /tomaat /feta in een bakje mee.

Dolfje schreef op 06-07-2023 om 15:04:

[..]

Ik kan altijd soep eten, elk seizoen en zowat de hele dag door.

En kaas ook

In dat geval is dit misschien een aanrader:

https://www.knoeienmetinge.nl/nicoles-duitse-kaassoep-met-prei-gehakt/

Ik kan mijn eigen recept even niet vinden, ik gebruik geen kruidensmeerkaas maar alleen naturel. Wel erg lekker!

Mijn zoon komt eten en we eten zelfgemaakte babi panggang.

afrodite05 schreef op 06-07-2023 om 15:08:

[..]

In dat geval is dit misschien een aanrader:

https://www.knoeienmetinge.nl/nicoles-duitse-kaassoep-met-prei-gehakt/

Ik kan mijn eigen recept even niet vinden, ik gebruik geen kruidensmeerkaas maar alleen naturel. Wel erg lekker!

Oh wat lekker 

Schnitzel milanese (geraspte parmesan ipv paneermeel), aardappelkroketjes en gemengde sla.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2023 om 16:59

Friezinnetje schreef op 04-07-2023 om 17:10:

Tortellini met tomaat/mozzarella/basilicum. Geserveerd met courgette/ui gebakken en met wat room erdoor.

Deel 2

Het worden groenteballetjes en/of falaffel in pita broodjes met veel rauwkost en knoflooksaus.

Gisteren was het gestoofde paprika reepjes met tomaatjes, petso en pasta. Dat vonden de kinderen zo lekker dat er een halve portie eten over was voor mijn lief die laat thuis was. Dus dat was een beetje sneu voor hem.

yette

yette

06-07-2023 om 19:39 Topicstarter

Ik heb me zojuist enorm uitgesloofd bij pmt en nu krijg ik patat en een carero die De Vader in de tuin staat te bakken. In vet. Zonder groenten. 

Gelukkig vond ik in de koelkast nog een ipa van moederdag  Hop is ook best groen, toch? 

yette schreef op 06-07-2023 om 19:39:

Gelukkig vond ik in de koelkast nog een ipa van moederdag Hop is ook best groen, toch?

Hop is hartstikke groen! Ik las laatst nog in een tientallen jaren oud kookboekje "Koken voor jezelf" van ene Ben J. Kuyper, dat een kennis van de schrijver van mening was dat "de essentie van het graan in de jenever stak, supercitrus was gesublimeerd in Curacaolikeur, de aardappel genuttigd werd in de vorm van wodka en de eiwitten als zure leverworst". Je kunt dus niet stuk!
Daarom heb ik vanavond aan mijn tempurasausje nog een flinke scheut sake toegevoegd (nou ja, eerlijk, mijn saus was te zout geworden maar was daarna erg opgeknapt)  .

Koken met alcohol is altijd goed  Lekker wat likeur door gebak (calvados door de appeltaart bijvoorbeeld, of limoncello door citroencake)... Moet ik misschien maar weer eens mee aan de slag, nu het weer kan en mag! Ik ga er haast van rijmen...

Vanavond geen gebak, wel een simpele slavink met gekookte aardappelen en gestoomde snijbonen. Eigenlijk stond een salade op de planning, maar ivm de verwachte temperatuur draai ik de volgorde van mijn weekmenu een beetje om.

Wij eten chili con carne met een kha wrap en guacamole.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.