Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-07-2023 om 07:14

ik maak winterse kost vandaag: aardappelpuree met rode kool en stoofvlees

pasta tonijn wordt het vanavond 

Ik maak vanavond pasta met chorizo en paprika en spinazie, even kijken nog of ik er een gratin van maak of dat ik de oven achterwege laat. Met dit weer is een gratin wel lekker eigenlijk. 

Bloemkool-kerriesoep

Friezinnetje schreef op 05-07-2023 om 07:14:

ik maak winterse kost vandaag: aardappelpuree met rode kool en stoofvlees

Oeh, dat klinkt goed, toepasselijk ook met dit weer!

Wij eten Indiase kip-kerriesoep (uit de diepvries) met naanbrood. Moet ik de bak nu wel uit de diepvries halen, anders duurt het ontdooien van de ijsklomp straks te lang.

Roergebakken kipfilet met veel groente.
(restanten paprika, ui en komkommer, wortel en een doosje tauge).
Op smaak gemaakt met sambal en ketjap.
Zoveel voor ons samen dat koolhydraten overbodig zijn.

Hier wordt het bloemkool en courgette met een tomaten/gehaktsaus ( zal het geen bolognese noemen want k&k uit zak)

Ik zou vandaag tempura maken, maar ik heb geen tijd gehad voor boodschappen. Hele dag op een monteur zitten wachten die mijn internet weer zou repareren. Krijg ik net telefoon dat ze niet komen wat het probleem zit niet bij ons maar in de buurt. DAT ZEI IK TOCH VORIGE WEEK !! Maar ze luisteren niet bij Orange.
Vanavond wordt het dus maar weer een soort noodle soup. Gelukkig is echtgenoot daar erg enthousiast over. Morgen de tempura, daar heb ik ook wel heel veel zin in.

Ik bak straks een paar hamburgers met kaas eroverheen met broodjes. Ik ben vanmiddag gaan lunchen met een vriendin en heb al uitgebreid friet met sate op. Het was veel dus heb nu nog geen honger. 

Zuurkool met spek en worst.

Wat ontzettend irritant, Dewi! 

Ik sluit me aan bij de winterse/Hollandse kost van Friezinnetje vanavond: aardappels (gekookt in de schil), gekookte wortel en een zelfgemaakte kikkererwtenburger uit de vriezer. Misschien nog een salade erbij maar mogelijk zijn de wortels wel genoeg.

Ik heb enchiladas met kip en refried beans gemaakt. Staat nu in de over en ik heb trek.

Ik heb vandaag ook een gebroken dienst en moet nog wat verzinnen.
Man heeft een bakje curry met rijst uit de diepvries gehaald.

Pompoensoep! Met volkorenbrood erbij. Het was meer passend bij het weer van gisteren, maar ja...toen at ik al iets anders. En dit komt uit de vriezer en moet nodig op. 

anijsblokje schreef op 06-07-2023 om 09:31:

Pompoensoep! Met volkorenbrood erbij. Het was meer passend bij het weer van gisteren, maar ja...toen at ik al iets anders. En dit komt uit de vriezer en moet nodig op.

Oh lekker, pompoensoep!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.