Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Nog nooit gezien. Klinkt lekker!

Er komen vrienden BBQen bij mij. De voorbereidingen zijn klaar. Al het vlees staat in de marinade, kruidenboter en knoflooksaus gemaakt en heb ook Sangria gemaakt. Die moet ik nog wel bijmaken vanavond maar de pakken staan koud. 

Ziet er apart uit die groente, teigera. Leuk om dat zo te leren kennen.  

Gisteren bestelden wij pizza ivm drukte en niet goed voorbereid.  Vanavond mogen we bij vrienden bbq-en. Veel zin in de gezelligheid en lekker eten.

Ik had nog niet verteld wat ik gisteren voor lunch had. Was een dagje buiten de deur met een collega en er stond een flink buffet klaar. Veel verschillende salades en toppings en heerlijke humus en falafel. Een echt lekkere kroket op een nog warm broodje en verder had ik wat kip piri piri, dat was ok, mensen vonden het pittig maar ik moest de pit wel zoeken Had de rijst laten staan want had ook al een broodje voor deze keer. Het viel me echt niet tegen wat er allemaal lag. En ik ben dat niet meer gewend dus zat propvol en had niet eens zoveel van alles opgeschept. Ik heb dat niet zo vaak dat ik extern ben dus dan geniet ik er maar extra van.

Voor zo een salade gemaakt van ijsbergsla, tomaat, feta, avocado en lepel uitgebakken spekjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-06-2023 om 13:34

het wordt een snelle hap, heb nog soep over van gisteren: Groene curry kokossoep en nog een naanbrood liggen, dus dat wordt het. 
Morgen een buffet op het sportevenement, dus van alles wat. 

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 07:23:

Hoe heet een lunch/diner combi eigenlijk? Maar anyway, maaltijd 2 wordt dus een bakje coq au vin uit de vriezer met wederom rijst en vers geplukte peultjes; mange-tout, die benaming zegt het wel goed.

Dunchen. Was heel hip toen in coronatijd de restaurants om 17 uur moesten sluiten. Niet echt een term waar je mee te koop loopt: "ik heb toch zo'n heerlijke dunch gehad" of "ik ga vanmiddag naar Toetie voor een dunch"

Vanavond bloemkoolsoep met een broodje. Gelukkig simpel, want ik voel me al een paar dagen echt compleet lethargisch.

Ik maak zometeen een pan groentesoep, met gehaktballetjes, champignons en vermicelli. Heb daarna eigenlijk een bbq maar heb ook een uitvaart om 19:30 vanavond, dus valt allemaal niet lekker. Vandaar de groentesoep!

yette

yette

23-06-2023 om 14:02 Topicstarter

Hoerenpasta met kruidige compensatiesalade  uit de tuin. 

Dolfje schreef op 23-06-2023 om 12:12:

Ik had nog niet verteld wat ik gisteren voor lunch had. 

Dit herinnert me eraan dat ik laatst ergens heel lekker had geluncht en toen dacht "dat moet ik met de via dames delen"  . Hebben jullie dat ook wel eens?

Maar goed, mijn lekkerste lunchgerecht ever was Labneh met gepocheerde eieren, geroosterde pastinaak, chili olie en desembrood. En er zaten ook veel verse groene kruiden overheen. Was echt verrukkelijk 

Dinsdag volkoren pitabroodjes met tuna melt gemaakt. Woensdag van de overgebleven pitabroodjes pita pizza gemaakt met tomatenpuree, champignons, rode paprika en mozzarella. Gisteren zalm uit de oven met hoisin saus en paksoi.

Zometeen naar Amsterdam met een vriendin voor Fabrique des Lumières. Van tevoren eten we daar in de buurt wat

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-06-2023 om 14:10:

[..]

Dit herinnert me eraan dat ik laatst ergens heel lekker had geluncht en toen dacht "dat moet ik met de via dames delen" . Hebben jullie dat ook wel eens?

Maar goed, mijn lekkerste lunchgerecht ever was Labneh met gepocheerde eieren, geroosterde pastinaak, chili olie en desembrood. En er zaten ook veel verse groene kruiden overheen. Was echt verrukkelijk

Ja regelmatig 

Wij waren begin deze week een paar dagen met z'n drieën op city trip in "eigen" land. Was top. Heerlijk van alles en nog wat gegeten op allerlei fijne terrassen. Nu even een pas op de plaats. Straks een salade van watermeloen, komkommer, rode ui, zwarte olijven, feta en munt. Met een balkanachtig worstje van de gril erbij. 

RoosOpJeHoed schreef op 23-06-2023 om 13:49:

[..]

Dunchen. Was heel hip toen in coronatijd de restaurants om 17 uur moesten sluiten. Niet echt een term waar je mee te koop loopt: "ik heb toch zo'n heerlijke dunch gehad" of "ik ga vanmiddag naar Toetie voor een dunch"

Ha dankjewel! Dunchen dus. Dat is helemaal langs mij heengegaan, het zoveelste bewijs dat ik niet hip ben  en het klinkt niet echt smakelijk. Meer als iets dat je doet als het eten helemaal verwerkt is, zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.