Eten
Moosey
24-06-2023 om 09:26
Ik associeer het meer met sukkels (dunce)
Het verse-peulvruchten-feest gister (we hebben ook nog tuinbonen uit het groente abonnement) is verschoven naar vandaag. Gister had ik ineens vreselijk zin in frietjes dus slingerden we de Airfryer aan. Met excuussla.
vanavond of salade met verse peulvruchten of een soort pasta primavera.
Dolfje
24-06-2023 om 09:57
Wij waren een middag /avond weg en het was me toch leuk. Veel biertjes geproefd en heel veel gelopen. Qua eten was het friet en nacho's
niet gezond wel lekker.
Vandaag eten we of bloemkoolnasi met kip of kipshoarma met een hoop sla.
watertoren
24-06-2023 om 10:53
Vandaag restjesdag. Gisteren kwamen vrienden BBQen hier in de tuin. Ik had veel te veel vlees dus vanavond komen er een paar vrienden om de rest op te maken.
Dolfje
24-06-2023 om 12:28
Ik denk dat ik voor de bloemkoolnasi ga en wil denk ik ook een eggdrop soup maken. Zag net een filmpje daarvan op Tiktok en heb er meteen zin in 
irmaladouce
24-06-2023 om 12:52
Ik ben van plan vanavond koreaanserige slawraps te maken. Er staat nu "pork" in een gochujang-sojasaus-knof mengsel in de oven te "pullen"... lekker idee met dit warme weer, maar wij zijn buiten. Die pulled pork komt dan in grote slabladeren van onze ijsbergsla uit de moestuin, met glasnoedels, en julienne van wortel, komkommer, rode puntpaprika. Zoiets.
yette
24-06-2023 om 13:42
Ik neem De Vader mee naar een voor ons nieuw restaurantje aan het water: bieren, pizza en toe een avondduik.
afrodite05
24-06-2023 om 19:17
Wij hebben vandaag voor het eerst met babyzoon een bezoek gebracht aan mijn vader in het verzorgingshuis. Mijn vader had hem al wel ontmoet bij ons thuis, maar dat was echt maar heel kort omdat hij toen een slechte dag had. Vandaag ging het beter, hij heeft hem zelfs even vastgehouden (wel met hulp) en daar hebben we een mooie serie foto's van. Daarna uitgebreid geluncht bij mijn moeder en er zijn nog kennissen langs geweest om zoon te bewonderen. Een drukke dag dus, zoon en ik waren erg moe en lagen allebei te tukken in de auto. Dus thuis een pizza in de oven gegooid. De eerste bleek een flammkuchen te zijn met spek en ui, de tweede een saaie salami die we hebben opgeleukt met artisjokken en olijven. Tijdens het wachten tot de pizza's klaar waren, hebben we het restje kikkererwtensalade van gisteren gegeten.
irmaladouce
24-06-2023 om 19:43
Och mens, afrodite, ik ken je niet maar ben zo plaatsvervangend gelukkig met de geboorte van jullie zoon
(ik ben door omstandigheden een "oude" moeder van een - geweldig - enig kind) ...
Dolfje schreef op 24-06-2023 om 12:59:
Klinkt heerlijk Irma!!
Ik kan je verzekeren dat het allemaal erg goed gelukt en dus lekker was, Dolfje. We ruimen nu de tuintafel af. Er is nog pulled pork over voor morgen. Met sla uit de tuin en foccacia wordt dat wel wat. Nu eerst een espresso...
Dolfje
24-06-2023 om 19:45
Hier na het eten gaan wandelen en nu ook een espresso. Maar dan ff anders 
irmaladouce
24-06-2023 om 20:17
Dolfje schreef op 24-06-2023 om 19:45:
Hier na het eten gaan wandelen en nu ook een espresso. Maar dan ff anders
Scheutje van iets erin?
Teigera
24-06-2023 om 20:24
Wij aten vanavond orzo met kipgyros, Griekse yoghurt-citroen-muntsaus en een salade.
FaithfulDuck87
25-06-2023 om 00:03
wat stokbrood, wat smeersels, wat salade, beetje stoofvlees in ketjapsaus en paar gehaktballetjes. Buffet dus. Maar te warm om te eten of honger te hebben. Wel dorst, dus wel een paar mix-drankjes gehad.
afrodite05
25-06-2023 om 07:24
Soort van bbq-achtige situatie vanavond: ik maak een Griekse salade met weer zo'n bijzonder gemarineerd vleesje uit de kortingsbak. Dit keer niet zo'n vreemde kanariegele marinade, maar iets roodbruins. Ik weet eigenlijk niet eens of het rundvlees of varkensvlees is, we gaan het zien. Ik bak het vlees trouwens gewoon in de pan, geen zin/tijd/energie om voor twee stukjes vlees de bbq van stal te halen, laat staan het schoonmaken achteraf. Dus nee, het woord bbq verdient het eigenlijk niet 
anijsblokje
25-06-2023 om 08:02
Ohhhh yette, avondduiken zijn heerlijk!
Ik at gisteren friet met stoofvlees. Vandaag weet ik het nog niet, ik had vrijdag veel aubergines gekocht voor terong belado, dat was tenminste het plan. Maar misschien gooi ik de aubergines wel gewoon in de oven met wat paprika erbij en dan eet ik er rijst bij of zoiets.