Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Als het goed is, worden straks de boodschappen bezorgd. Wokgroente met kip en rijst is dan voor vanavond. Ik zie dan wel hoe ik de boel ga kruiden en dus welke kant van Azië we op gaan.

Ik heb gisteren al bloemkoolrijst gekookt en in de koelkast gezet voor kha huzarensalade. Maak het straks af met augurken, zilveruitjes en hamblokjes erdoor en gekookt ei erbij.
Ben vanmiddag op pad met een collega en weet niet hoe laat ik thuis ben dus dat is dan makkelijk.

Vanavond een heel snel Turks broodje met vegan gyros, knoflooksaus, sla, rode ui en komkommer. Daarnaast nog wat geroosterde bospeentjes.

yette

yette

22-06-2023 om 07:37 Topicstarter

Wij eten kliek van de chinees (nasi, bami, stoofvlees, babi pangang, vegetarische foe yong hai). Fruitsalade toe om nog wat vitamines binnen te krijgen. 

oh ja fruitsalade, moet toch naar de winkel straks voor ik opgehaald word en kan dat ook mooi maken.

Wij hebben nog wat knakworsten over en die gaan op een afbakbroodje met een restje uien in barbecuesaus en kimchi. Mosterdmayonaise erover.

En vanavond op de huid gebakken vis (heb ik net uit de vriezer gevist 🎣) met een ovengratin van plakjes koolrabi/aardpeer/aardappel. Daar zit een mosterdsaus overheen. Mosterd, daar heb ik zin in vandaag. 

Vanavond is het pasta en omdat de voorraad saus op is, ga ik straks weer een grote pot van 8 liter maken. 

Onze Chinese buurvrouw, ze woont bij ons op het pleintje en onze kinderen spelen vaak samen, kwam gisteravond een bakje eten brengen. Met groenten uit eigen tuin. We hebben eigenlijk geen flauw idee wat het is, haha, in ieder geval twee soorten groenten (ik denk mss wilde spinazie, maar man denkt paksoi) en gehakt. Het ruikt heerlijk. Ik heb er wat rijst bij gekookt en daar lunchen we mee vandaag. 
Ik heb late dienst en maak een falafelsalade om mee te nemen (quinoa, veldsla, avocado, gekruide feta, falafel, tomaten, komkomer). Lief maakt cannelloni voor hem en de frutjes - hij kookt meteen voor vier, zodat ik morgen in mijn late dienst dat als avondeten mee kan nemen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-06-2023 om 18:03

thaise groene currysoep met naanbrood met daarop gezouten roomboter.

Ik maak (voor) vanavond een salade die ik een paar jaar geleden vaak als lunchsalade maakte: kikkererwten, tomaat, komkommer, feta, wat olijfolie en oregano. Daarbij bakken we iets van vlees, man heeft laatst weer de kortingsbak van de supermarkt geplunderd. Ik denk dat we voor de hysterisch gele speklapjes gaan, geen idee wat de marinade precies is. Zal wel iets met kerrie zijn. 

Wij gaan naar een bierfestival dat begin van de avond begint. Daar zullen we wel wat eten.

Brunch/maaltijd 1 wordt fried rice met kimchi en een paar gebakken eitjes. Ook maak ik daar nog wat wortelsalade en hummus bij, versierd met pinda’s.

Hoe heet een lunch/diner combi eigenlijk? Maar anyway, maaltijd 2 wordt dus een bakje coq au vin uit de vriezer met wederom rijst en vers geplukte peultjes; mange-tout, die benaming zegt het wel goed.

Heb een fijne dag allen 🍀 

De mysterieuze groente van de buurvrouw bleek "Chinese stengelsla" te heten. Weer wat geleerd. Het was erg lekker.
Vanavond neem ik de cannelloni van gisteren mee naar werk. Lief moet nog wat verzinnen voor de kinderen. 

Jaaaaa, hier ben ik ook aan de peultjes en erwtjes uit eigen tuin. Man wat is dat lekker. Dat eten we dus vanavond waarschijnlijk wat mee, ik moet nog even kijken wat. 
Gister had lief extreem suffe soep gemaakt, hij vond het zelf ook. Kun je soms zo hebben. Met een broodje goeie kaas erbij was het toch wel prima. 

Chinese stengelsla Mooi Teig

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.