Eten
Dolfje
04-06-2023 om 09:19
Uiteraard hebben we nog veel over van de bbq dus we eten vandaag kipsaté met stokbrood.
Rest van vlees in de diepvries gedaan.
Ik had ook nog taart over voor toetje maar we zaten vol dus dat ook in de diepvries gedaan.
yette
04-06-2023 om 09:40
We hebben een feestje vandaag:
Vanmiddag tapasplank met in elk geval salades, paté, kazen, olijven, wat vleeswaren, druiven, dipgroenten, warme mini-ragoutbakjes (met brie, pesto & walnoot), gevulde eieren, amuseglaasjes met kruidige avocado/komkommer-mousse, amuseglaasjes met zalm/wakame/komkommer en een chorizo die ik aan tafel in brand steek (in een speciaal portugees schaaltje, 'asador de chorizo', dat hier ergens staat te verstoffen).
Voor wie iets extra-lekkers wil drinken, maak ik mojito of virgin-mojito met aardbeien.
Vanavond, voor wie nog trek heeft, een Turkse pizza met véél groenten.
Toe koffie met een glaasje zelfgemaakte witte chocoladelikeur en/of iets anders uit de drankkast.
FaithfulDuck87
04-06-2023 om 10:03
yette schreef op 04-06-2023 om 09:40:
We hebben een feestje vandaag:
Vanmiddag tapasplank met in elk geval salades, paté, kazen, olijven, wat vleeswaren, druiven, dipgroenten, warme mini-ragoutbakjes (met brie, pesto & walnoot), gevulde eieren, amuseglaasjes met kruidige avocado/komkommer-mousse, amuseglaasjes met zalm/wakame/komkommer en een chorizo die ik aan tafel in brand steek (in een speciaal portugees schaaltje, 'asador de chorizo', dat hier ergens staat te verstoffen).
Voor wie iets extra-lekkers wil drinken, maak ik mojito of virgin-mojito met aardbeien.
Vanavond, voor wie nog trek heeft, een Turkse pizza met véél groenten.
Toe koffie met een glaasje zelfgemaakte witte chocoladelikeur en/of iets anders uit de drankkast.
ik denk dat ik naar jou toe kom....
RoosOpJeHoed
04-06-2023 om 10:23
Vanmiddag gaan wij pannenkoeken eten met mijn ouders bij zo'n restaurant met gigantische speeltuin. Het enige soort restaurant waar ik nooit blij word van de menukaart: tien pagina's toppings voor op je pannenkoek, in een miljard combinaties. Ik ga altijd maar voor de variant met kaas of met spek.
Vanavond een volkorenwrap gevuld met kip, ijsbergsla, komkommer, paprika en tomaat.
Dolfje
04-06-2023 om 11:19
Friezinnetje schreef op 04-06-2023 om 10:03:
[..]
ik denk dat ik naar jou toe kom....
Ik ook
Dolfje
04-06-2023 om 11:21
RoosOpJeHoed schreef op 04-06-2023 om 10:23:
Het enige soort restaurant waar ik nooit blij word van de menukaart: tien pagina's toppings voor op je pannenkoek, in een miljard combinaties. Ik ga altijd maar voor de variant met kaas of met spek.
Herkenbaar. Dat hoeft van mij ook nooit zo apart en idioot duur voor wat het is vind ik.
Laatst een keer poffertjes gegeten en toen zat ik de pannenkoekenkaart daar eens te bekijken maar 20€ voor een pannenkoek dankje de koekoek hoor.
anijsblokje
04-06-2023 om 11:33
Happy birthday Koreveen! Hopelijk geniet je lekker van je nachtje weg. Het is in ieder geval prachtig weer.
Ik snap die mensen die een hele uitgebreide pannenkoek willen ook nooit...! En yette, als er ineens allemaal vreemden bij je feestje aanschuiven ben ik daar ook een van.
Maar zolang ik niet precies weet waar dat feestje is...aardappelsalade met oa bleekselderij, olijven, bieslook en dille is hier het plan. Los geïnspireerd op een recept van Yvette van Boven dat ik toevallig tegenkwam. (maar ze gebruikt belachelijke hoeveelheden mayonaise vind ik en dat ga ik dus niet doen)
Verder gaat er zo een volkoren zuurdesembrood met maanzaad in de oven hier dus ik verheug me alvast op de lunch.
irmaladouce
04-06-2023 om 13:12
Gefeliciteerd Koreveen!
Dat klinkt echt vreselijk lekker allemaal, yette (en wat een werk, had je hulp?). Veel plezier!
Vanavond eten man en ik dan toch eindelijk de gnocchi met citroenroomsaus. Want vrijdag liep alles opnieuw anders dan voorzien en gisteren belandden we op een heerlijk terras voor een late lunch.
MijnNaamIsHaas73
04-06-2023 om 20:00
Beterschap toetie!
Gefeliciteerd Yette. Klinkt fantastisch jouw feest-eten
Wij aten vanavond paella.
Teigera
04-06-2023 om 20:21
Wij aten vanavond https://www.hellofresh.nl/recipes/crispy-bang-bang-bloemkool-met-knoflookrijst-629872661e02df77b60a8c97 en dat was erg lekker.
FaithfulDuck87
04-06-2023 om 22:11
het was hier dus snackwagen. Rond 18 uur klein bakje kibbeling gehaald en zonet nog een hamburger en een kaassoufle.