Eten
Dolfje
31-05-2023 om 17:47
Ik had gisteren al bloemkoolnasi met Chinese kool erdoor gemaakt en voor erbij 2 kleine bakjes uit de diepvries met, ik hoop, pittig stoofvlees want ik ben weer eens vergeten op het bakje te schrijven wat het is 
ToetieToover
31-05-2023 om 18:08
Oei, varen met hooikoorts, dat is geen fijne combi als je daarna wilt slapen.
Vandaag restje kip borrelhapjes, althans het vlees daarvan, met gekookt ei, avocado, ui, tomaat en snijsla gegeten. Plus opgebakken rijst.
verder noedelsoep gemaakt, van potje bouillon, prei, gekookt ei, garnalen, rijstnoedels, zeewier, sesamolie, 5-spice, knoflook, gember, mirin en sojasaus.
Jynta1981
31-05-2023 om 18:44
Afrodite, hoe is het???
Hier aten we een verspakket jambalaya en dat was echt niet te eten. Man en ik hebben keurig een portie op, de kinderen 3 happen en kregen bij hoge uitzondering een boterham.
Morgen eten we een beetje hap snap, nog even kijken wat.
MijnNaamIsHaas73
31-05-2023 om 19:03
MijnNaamIsHaas73 schreef op 31-05-2023 om 06:56:
Over eten gesproken, dat moet ik nog bedenken. Ik heb zin in iets met aubergine, maar ik denk dat het iets mexicaanserigs wordt. Ivm tijd en de lusiknies die niet van aubergine houden
Het werden uiteindelijk twee gerechten. Voor man en mij aubergine gevuld met couscous. Met gerookte amandelen en een yoghurtknoflooksausje. Was lekker maar miste toch iets.
Verder maakte ik een grote pan bolognaise en daar aten de kinderen een portie van met spaghetti. De rest gaat in de vriezer voor een drukke dag.
afrodite05
01-06-2023 om 05:17
Lieve allemaal, bedankt voor jullie berichtjes! 
Een beetje een raar tijdstip, maar adrenaline enzo
Gistermiddag is onze zoon geboren, dus ik denk dat we vandaag maar eens een beschuitje met blauwe muisjes gaan eten. Alles is goed gegaan, hij ligt aan mijn linkerzijde lekker te pruttelen in zijn wiegje en aan mijn rechterzijde ligt man te pruttelen in z'n opklapbedje. We moeten hierna nog een nacht in het ziekenhuis blijven, maar dat vind ik ergens ook wel fijn, 24/7 kunnen we een verpleegkundige erbij laten komen.
Gisteravond hebben we ziekenhuiseten gehad, ik had een (vrij smakeloze) paella (maar hey, er zaten garnaaltjes in en die mocht ik al die tijd niet), man had macaroni bolognese. Die smaakte prima, zei hij.
Vanavond wil ik dan eindelijk de sushi waar ik zo lang naar uitkijk. Ik heb een paar dagen geleden al gekozen wat ik wil, zal veel te veel zijn om in één keer te eten, maar we hebben een koelkastje op de kamer dus dat is geen probleem. De pijn van de keizersnede is met medicatie goed onder controle te houden, als ik straks geen morfine meer nodig heb, delen man en ik vanavond zo'n eenpersoons flesje bubbels, gewoon voor het idee. Denk dat het voor allebei vier slokken zijn ofzo, maar dat maakt niet uit.
Ik zit nu ook al te bedenken waarmee ik wil ontbijten. Omdat de misselijkheid nu inderdaad weg lijkt te zijn, wil ik proberen om dingen te eten die mijn maag slecht trok. Dus heel simpel, een boterham met kaas en een bakje yoghurt. Hopelijk valt dat goed.
Jynta1981
01-06-2023 om 06:50
aaaaah gefeliciteerd Afrodite! Alles goed gegaan zo te horen. Wat fijn zeg! Probeer er ondanks alle nieuwe indrukken en pijn enzo ook enorm van te genieten! ❤️
MijnNaamIsHaas73
01-06-2023 om 07:09
Wat leuk om al van je te horen afrodite! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon 🥰!!
Geniet ervan samen en laat je lekker verwennen in het ziekenhuis en door je man en straks door de kraamhulp.
De energie spat van je berichtje af, zal inderdaad wel door de adrenaline komen. En wat fijn dat de misselijkheid meteen weg is! Geniet van de sushi vanavond.
Ik heb voor vanavond ingrediënten voor spaghetti carbonara in huis. Met broccoli erbij. Maar ik heb ook een borrel, dus even kijken hoe het loopt.
FaithfulDuck87
01-06-2023 om 07:17
Gefeliciteerd Afro met jullie zoon!
Hier nog een keer gevulde ravioli met salade of zo.
yette
01-06-2023 om 07:40
Wat goed Afrodite! Gefeliciteerd met jullie zoon
Ik maak vanavond gnocchi met spinazie en chorizo.
Dolfje
01-06-2023 om 08:06
Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon Afrodite!! Het wachten is eindelijk beloond!!
Dolfje
01-06-2023 om 08:08
Ik eet vanavond alleen want man heeft examen precies om 18:00 uur waar hij voor naar het midden van het land moet, wie dat nou verzonnen heeft..
Hij is vanmiddag als het goed is thuis en eet dan warm voor hij op tijd vertrekt.
Ik maak denk ik een komkommersalade met feta en tomaat en bak een omelet.
Teigera
01-06-2023 om 08:18
Ooooh gefeliciteerd Afrodite! Je bent een mama, en je man een papa! Een zoon, wat leuk. Wens je een goed herstel toe (en heerlijke sushi, en bubbels
).
Vanavond eten wij een spinaziekaasrondo met patatas bravas en broccoli. Een echte kinderfavoriet hier in huis. Gisteravond bestelde ik met de collega's Indiaas, had saag paneer. Heel lekker en heb een portie over voor in de vriezer.
Libertine
01-06-2023 om 08:25
van harte met de verse zoon!
Hier vanavond een concert en weinig tijd om iets te maken dus een restje uit de vriezer gehaald: Chili sin carne.
irmaladouce
01-06-2023 om 09:11
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, Afrodite ! Leuk, een jongen 😍 En wat fijn dat alles goed is gegaan, ik wens je een voorspoedig herstel.
Wij eten vanavond een gemengde sla/rauwkost met een gebakken spiegeleitje erop en pitjes en/of knoflookcroutons. Maar mss wordt het toch de gnocchi met citroenroomsaus van Teigera.