Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-05-2023 om 15:29

het wordt hier gevulde ravioli met wat gebakken courgette en wat uitgebakken rauwe ham. 

gebakken aardappeltjes met sla en kipschnitzel. 

Man heeft iets gehaald uit de kortingsbak van de Jumbo. Ik had liever iets van de Thaise afhaalwok, wilde dat graag uitproberen, maar ben allang blij dat ik niet de keuken in hoef. Man had een maaltijdsalade gekocht (geen idee wat voor), een stoommaaltijd met kip en ketjap en omdat het hem wat karig leek, ook twee stokbroden met kruidenboter. Prima voor een keer. Dat Thais komt later wel eens als we geen puf hebben om te koken, zal nog wel vaker voorkomen gok ik zo...

Wij waren een weekend kamperen met vrienden.  Avond 1 aten we patat van de snackbar, avond 2 en 3 een combi van bbq en pasta met pastasaus uit mijn vriezer. 

Gister aten we een zelfgemaakte pizza.

Vandaag aten we bietenstamppot met ui en spekjes. Voor de kids een slavink erbij en voor ons een tartaartje. Lag allemaal in de koelkast en moest op.

Klinkt heerlijk, Haas.

Wij aten volkoren spaghetti met gerilde groene asperges, gepofte cherrytomaatjes, champignons en pesto

yette

yette

31-05-2023 om 05:29 Topicstarter

Veel succes en plezier vandaag Afrodite!!! 

Best bijzonder zo'n forum. Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, maar zal vandaag wel aan je denken 

Vanmiddag maak ik sobanoodles van Ottolenghi, met oa gefrituurde aubergine en mango. Het is een soort salade. Je kan het warm eten of een uurtje of twee de smaken op elkaar in laten werken.

Ja inderdaad Yette, bijzonder om zo mee te leven met iemand die je nog nooit ontmoet hebt.

Heel veel geluk vandaag afrodite!!

Over eten gesproken,  dat moet ik nog bedenken. Ik heb zin in iets met aubergine, maar ik denk dat het iets mexicaanserigs wordt. Ivm tijd en de lusiknies die niet van aubergine houden

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-05-2023 om 07:04

Succes vandaag Afrodite! 

Ik eet vanavond nacho-schotel. 

ik denk ook aan je, Afrodite ! Veel vreugde gewenst !

Wij eten tabouleh met veel groene kruiden en groentes. Daar komen merguez bij voor man en halloumi voor mij.

Ooooh spannend, succes Afrodite!
Ik maak vanavond een grote bak zalm spinazie lasagne

Ik dacht vanochtend ook, ha, het is woensdag beval-dag! Toi toi toi afrodite en man!

Hier een bar slechte nacht gehad helaas. Hooikoorts is sterker dan ik . Gisteravond een werk-uitje, oa varen op een open boot met barbecue. Dat was gezellig. Wel een beetje koud, gelukkig had ik een vestje mee. De frutjes aten bij een vriendinnetje op het plein, en lief at een bakje uit de vriezer.
Vanavond eten lief en de frutjes shoarma en rauwkost. Ik weet nog niet wat ik eet, moet werken en kijk wel even of we iets lekkers halen en anders ga ik snel langs de winkel voor een maaltijdsalade. 

De citroenige gnocchi was geen eigen probeersel, had dit recept: https://marleyspoon.nl/menu/195305-snelle-erwten-gnocchi-met-courgette-met-tomaten-en-basilicum

Dank je wel voor 't recept, Teigera. Lijkt me lekker! Sterkte met je hooikoorts.

Succes vandaag Afrodite!!!

Succes Afrodite!

Heel veel succes, Afrodite, ik denk aan je!

Vanavond maak ik zeeduivelspiezen met paprika en venkel. De vismadame heeft de staart voor me schoongemaakt, want daar heb ik een bloedhekel aan, zulk gepiel. Zij haalde razendsnel het mes een paar keer heen en weer, en daar lagen twee keurige filets. Echtgenoot (ik hou niet van vihis!!) kan zich niet herinneren dat hij dit een jaar of wat geleden heel lekker vond, dus ik ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.