Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten een hamburger met een hoop sla denk ik.

yette

yette

28-05-2023 om 08:19 Topicstarter

Patat met picanto's en compensatiesalade. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-05-2023 om 08:55

Gisteren een grote bak salade met een paar krieltjes. 

Vandaag ook zo gezond mogelijk, moet even kijken wat er in de koeling ligt

Wij krijgen vandaag twee logees, daarom maken we broodjes hamburger met friet en sla. Als man er zin in heeft gaan de hamburgers op de bbq, dan kunnen de kinderen als toetje marshmallows roosteren. 

Gisteravond kregen we vrienden te borrelen en eten. Ik had Turks brood met dips, tomaatjes, Italiaans gekruide gehaktballetjes en zoutjes bij de borrel. Daarna voor de kinderen pizza en voor de volwassenen gnocchi met courgette, tomaten en citroenroomsaus. Het was erg gezellig en laat.
Vanavond eten we nacho's uit de oven, dat heb ik nog nooit gegeten dus gaan we dan maar eens doen.

Teigera schreef op 28-05-2023 om 09:43:

Vanavond eten we nacho's uit de oven, dat heb ik nog nooit gegeten dus gaan we dan maar eens doen.

Lekker!!!

vanavond een pastasalade want past goed bij het mooie weer. Volkorenpasta met veganistische rode pesto, en wat zest.  Erdoor tomaatjes, paprika, rucola en basilicum. En ernaast gegrilde courgette salade met balsamico dressing. 

Wij eten toastjes, kaasjes en snackgroente met verschillende dipjes en smeersels. Had vanmorgen paprikaspread gemaakt, maar die is al schoon op gegaan bij de lunch

ik heb nog wat pasta met geroerbakte groenten liggen, die eet ik dadelijk op. Ik doe qua eten nog even makkelijk, komende week wil ik het koken op gaan pakken.

We hadden vrijdag een borrel van een vriend. Was van 5 tm 8 en dan verwacht je wel wat te bikken. Maar de meeste schalen borrel happen waren bijna leeg als ze bij ons aankwamen dus we brulden van de honger en hebben thuis een zak chips opengerukt. Lekker voedzaam dinertje. Het was wel beregezellig

Gisteren familiefeest met wel veel hapjes. Thuis aangekomen niet heel veel honger meer dus zak tomatensoep opengetrokken.  

Lief is nu zalmforellen aan het roken op de Kamado. Die eten we met coleslaw, komkommersalade en aardappel salade (allemaal zelf in elkaar geflanst

Man mag vandaag "koken", dus: frietjes in de airfryer mikken, kipshoarma bakken en broccoli koken. Moet lukken 

Ah nee, hij kan wel koken, maar hij doet (hoeft) het nooit omdat ik het altijd doe en omdat hij het niet leuk vindt. En tja, als je dus nooit kookt, word je er ook niet handig in. Maar in geval van "nood" kan hij echt wel iets, het duurt alleen wat langer en mogelijk is niet alles tegelijk gaar/warm.

afrodite05 schreef op 29-05-2023 om 07:21:

Man mag vandaag "koken", dus: frietjes in de airfryer mikken, kipshoarma bakken en broccoli koken. Moet lukken

Ah nee, hij kan wel koken, maar hij doet (hoeft) het nooit omdat ik het altijd doe en omdat hij het niet leuk vindt. En tja, als je dus nooit kookt, word je er ook niet handig in. Maar in geval van "nood" kan hij echt wel iets, het duurt alleen wat langer en mogelijk is niet alles tegelijk gaar/warm.

Goed geslapen Afrodite? Ik zou toch minstens hamburgers van je man verwachten!

ToetieToover schreef op 29-05-2023 om 07:25:

[..]

Goed geslapen Afrodite? Ik zou toch minstens hamburgers van je man verwachten!

Hahaha, goed onthouden! Nee, ik beslis meestal wat op het menu staat. Gisteren was het al pizza, vandaag een andere p (patat, hoewel wij het meestal frietjes noemen). Die hamburgers komen volgende week wel, als er weer rauwkost/salade bij kan. 

Voor zover het slapen nog goed gaat: ja, redelijk goed geslapen, lief dat je het vraagt. Ik denk "maar" een keer of 6 eruit geweest en voelde net weer wat schopjes, dus de kleine is er ook nog. Nog twee nachtjes... Tijd gaat snel en traag tegelijk. 

Vanavond ramen in een bouillon aangemaakt met ketjap, sambal en pindakaas. Daarin grof gesneden paksoi, sojaboontjes en gerookte tofu. Lievelings van dochter (die er nog een gekookt eitje bij krijgt want zij eet niet 100% vegan)

Pastasalade met gepofte cherrytomaatjes, gegrilde paprika, avocado, sla, mozzarella en pistachenootjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.