Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Net even een flinke tas met groente ingeslagen. Er lagen heel mooie grote artisjokken, dus ik denk dat ik vanavond een gegrilde artisjok eet met een lekker dipsausje. En dan mss wat aardappelsalade erbij. En anders worden het gegrilde groene asperges met een eitje, ansjovis en olijven met aardappels uit de oven. Dit is dus eigenlijk een plan voor 2 dagen. 

rucola aardbeien salade, met een rumpsteak

Ik moet vandaag werken dus mag man eens voor het eten zorgen. Kan zijn dat hij saoto  bij de toko gaat halen.

Nou, ik ben inmiddels zo in mezelf gekeerd dat ik echt nergens meer zin in heb, in koken dus ook niet. Ik haal dus een klomp Indiase curry uit de diepvries en daarbij gaat naanbrood. 

Voor zondag en maandag heb ik al iets soortgelijks makkelijks op de planning staan (pizza en airfryeren), alleen dinsdag moet nog iets makkelijks, maar geen inspiratie. Tips zijn overigens welkom.

Echt de laatste loodjes nu voor jou Afrodite!! 

Dolfje schreef op 27-05-2023 om 07:37:

Echt de laatste loodjes nu voor jou Afrodite!!

True, dinsdag is "ons laatste avondmaal" als niet-ouders. Tenzij de boel eerder op gang komt, maar daar ga ik niet van uit. Dus iets feestelijks was leuk geweest, maar heb er de puf niet voor 

Ik ben blij voor jullie dat het nu bijna eindelijk zo ver is!

Spannend, Afrodite!

vandaag hebben we banaan/ei/havermout (pannen)koekjes met kwark, walnoten, druiven, kaneel en honing. Lief houdt van zoet ontbijten en ik doe maar eens mee.

Vanavond barbecue (houtskool tafelgrill), niet te moeilijk. Dus: een Griekserige salade met paprika, komkommer, tomaat, uiringen, dressing met verse oregano en knoflook, feta. Een gepofte zoete aardappel met kruidenboter die ik alvast heb klaargezet (chillies, knoflook, tijm, citroenzest) en dan heb ik heel veel zin in een gegrilde hamburger 

Zo lekker al die verse groene kruiden die nu te plukken zijn. 

Gezellig dat je nog wel hier schrijft afrodite! Sterkte!

Wij waren gisteren uit eten met de kinderen.  Die vinden het heel leuk om onbeperkt kleine gerechtjes te bestellen dus waren we in zo'n restaurant.  En ik vind het ook leuk om veel verschillende dingen te kunnen kiezen,  maar dan moet het wel lekker zijn. Een tijd terug waren we in scheveningen en hebben we bij een dergelijk concept hartstikke lekker gegeten. Gisteren was de kwaliteit een wat minder. Wel een gezellig tentje op een mooie plek. En 1 gerechtje was echt heerlijk,  stukje zeebaars met een hele luchtige beurre blanc of hollandaise (weet het verschil niet).

Vandaag wil ik iets gezonds met veel groenten, maar ik weet nog niet wat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-05-2023 om 09:28

hier denk ik gebakken aardappeltjes met salade

yette

yette

27-05-2023 om 09:56 Topicstarter

Een pittige mexicaanse rijstsalade - met mais, zwarte bonen, paprika, tomaat, bosui, avocado, verse korriander en crème fraîche. Misschien heb ik nog een zak tortillachips voor erbij. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-05-2023 om 08:52:

Vandaag wil ik iets gezonds met veel groenten, maar ik weet nog niet wat.

Het wordt spaghetti met een gepureerde saus van groene groenten, (een restje broccoli,  diepvriesspinazie en diepvries erwtjes).  Voor de bite ook wat hele erwtjes, met citroen en pijnboompitten en gegrilde haloumi erbij.

Succes, Aphrodite, met de allerlaatste loodjes.

Ik was nog helemaal vergeten om mijn Mexicaanse zoete aardappel experiment te reviewen. Het was wel okay, maar dat was meer ondanks dan dankzij de zoete aardappel. Ik vond 't te zoet. Volgende keer probeer ik het met pompoen, want dat heb ik ook een keer gehad bij dat Mexicaanse restaurant. Dan is het minder zoet. 

vanavond zelfgemaakte pizza’s. Man maakt altijd het deeg, ik met een blik Mutti de tomatensaus en daarna belegt iedereen z’n eigen pizza. Ik had met vegan salami (geen succes) champignon, paprika, olijf, zongedroogde tomaat en wat courgette. Eenmaal uit de oven nog poor man’s parmezan erover, chili olie en wat rucola. 

Hier vandaag (dus) ook pizza. Geen zelfmaakpizza, maar een verse van de Lidl. Categorie: simpel en niet lang in de keuken hoeven staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.