Eten
afrodite05
17-05-2023 om 07:57
Hollandse pot hier vandaag! Gekookte aardappelen met tuinbonen en een cordon bleu. Of zoals ik het wel eens geschreven zie: een Gordon blue. Blauwe Gordon dus
Nouja, hopelijk wordt hij niet zwart, ik ben niet zo goed in die gepaneerde vleesdingen bakken, tenzij het in de airfryer kan. Straks eens checken of dat kan.
Dolfje
17-05-2023 om 08:31
afrodite05 schreef op 17-05-2023 om 07:57:
ik ben niet zo goed in die gepaneerde vleesdingen bakken, tenzij het in de airfryer kan. Straks eens checken of dat kan.
Ja dat kan! Ik gooi dat soort dingen tegenwoordig allemaal in de airfryer. Ideaal en geen vet nodig.
Dolfje
17-05-2023 om 08:32
Ik heb gisteren koolsla gemaakt met Chinees kool en wortel en een sausje van opgeklopte cottage cheese met siracha. Erbij hamburgers van de Turkse slager.
JtM
17-05-2023 om 10:10
Iets met kip, maar nog geen idee wat...
In ieder geval iets makkelijks, want zoon en ik eten als we terug komen van zijn zwemles om 18.30u en vriend moet om 18.30u weg thuis.
RoosOpJeHoed
17-05-2023 om 14:28
Geroosterde tomaat-paprikasoep met gepofte knoflook. Erbij geroosterd brood met roomboter.
yette
17-05-2023 om 16:31
Kip-mango curry met rijst.
En voor het piepkonijn een schaaltje lasagne uit de vriezer.
MijnNaamIsHaas73
17-05-2023 om 17:18
ik maak vanavond nachos uit de oven. Deze keer met kip ipv gehakt,ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt.
Dolfje
17-05-2023 om 17:20
MijnNaamIsHaas73 schreef op 17-05-2023 om 17:18:
ik maak vanavond nachos uit de oven. Deze keer met kip ipv gehakt,ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt.
Lekker!!! Echt mijn ultieme lievelingsgerecht is denk ik echt wel nacho's met van alles en nog wat er bij /op.
ToetieToover
17-05-2023 om 17:43
Yum, vind ik ook zo lekker, nacho’s. Vriend wil het nog wel eens klaarmaken. Of aardappelpuree.
Maar vandaag maakte ik: courgette-brandnetelsoep met mosterd, room, knoflook, amandelschaafsel en gerookte forel met zadencrackers. En verder aardappel a-partjes in de oven geroosterd, kipfilethaasjes van de grill en witlof/wortel/knolselderij salade met dressing van yoghurt en mangochutney.
Jynta1981
17-05-2023 om 18:47
Ee werd inderdaad geruild met een andere dag vandaag en het werd shoarma met pita en turks brood. Sausjes erbij en sla.
Dewi-Sri2
17-05-2023 om 19:12
Vanavond worden het een paar boterhammetjes en eventueel een kop uiensoep (hoe nostalgisch, een blik Unox uit de ijzeren voorraad
). We hebben vanmiddag uitgebreid geluncht in het aanpalende stadje om mijn verjaardag te vieren, dus dat is hier een driegangenlunch met koffie na. Ik heb nog steeds het gevoel of ik een paard op heb! Vooraf geroosterde geitenkaas op knoflookcroûtons met salade, een eitje en 'chips' van rauwe ham, daarna een burger van het huis met erg lekkere frietjes en als dessert kaasjes, die helaas te weinig divers van smaak waren. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar deze St. Nectaire en Tomme vond ik onderling te inwisselbaar. De Bleu d'Auvergne was lekker, maar te koud, jammer.
Morgen ga ik grasduinen op deze site: https://www.onnokleyn.nl/. Herontdekt, maar ik krijg wel een hoop inspiratie van zijn recepten.
afrodite05
17-05-2023 om 20:22
afrodite05 schreef op 17-05-2023 om 07:57:
Hollandse pot hier vandaag! Gekookte aardappelen met tuinbonen en een cordon bleu. Of zoals ik het wel eens geschreven zie: een Gordon blue. Blauwe Gordon dus
Nouja, hopelijk wordt hij niet zwart, ik ben niet zo goed in die gepaneerde vleesdingen bakken, tenzij het in de airfryer kan. Straks eens checken of dat kan.
Plannen zijn gewijzigd, omdat we erg laat uit het ziekenhuis terugkwamen (controle). Ik moest echt even liggen, dus man moest koken. Hij heeft het eten gemaakt dat ik eigenlijk voor morgen had gepland: gebakken krieltjes met een schnitzel uit de airfryer en sperziebonen. Gelukkig voor hem waren de sperziebonen al voorgesneden.
GeorgieBrown
17-05-2023 om 20:30
Gisteren at ik een Griekse salade. Net heb ik een spicy Indiaas-ige soep gemaakt met spinazie en aardappel & kokos. Dacht dat ik nog wel wat zou hebben voor morgen, maar 't was zo lekker dat ik alles heb opgegeten.