Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-05-2023 om 16:46

kip met boontjes in een ketjapachtig sausje met rijst

Gisteravond melanzane alla parmigiana gemaakt, met ciabatta erbij, zelfs de niet-aubergine-liefhebbende frutjes vonden het lekker (vooral de kaas natuurlijk, en het brood). Vanavond kwam ik zo laat thuis dat er een bordje in de magnetron stond voor me, met little willies, broccoli en aardappelwedges. 

vanmiddag een linzensalade met ijsbergsla, uitgebakken spekjes, augurken, oude kaas, rauwe uiringetjes, walnoten en ik vergeet nog iets… oja gekookt ei. Ik had veel trek en vulde het later aan met een potje zure haring en zadencrackers.

vanavond aardappelpuree en kipgehaktballetjes in roomsaus (citroenzest, knoflook, peterselie) met champignons

vriend kookte en ik vond een toetje nodig want ik had nog steeds trek (geen idee waarom) en ik wilde stemmen voor iets hartigs maar nee, hij stapelde iets met een restje cake plus: kwark, rabarbercompote, frambozen en slagroom. Was lekker. Maar ik wil nog steeds iets hartigs 

Haha Toetie, dat heb ik ook vaak, dat ik zin heb in iets hartigs, maar dat man dan met een reep chocola ofzo aan komt zetten. En het stomme is dat ik dan toch mee ga eten van die chocola... Hopelijk heb je je hartige trek nog kunnen stillen.

Ik maak vanavond kip piri piri, zo'n verspakket van de appie. Was de vorige keren goed bevallen, dus prima. Ik geloof met paprika, tomaat en courgette, plus rijst erbij. 

Als ik genoeg energie heb, maak ik vanmiddag ook alvast de curry voor verderop in deze week, omdat de groenten daarvoor niet lang genoeg houdbaar zijn. Als ik de curry nu al maak, kan ik het tijdelijk invriezen. 

afrodite05 schreef op 16-05-2023 om 06:32:

Ik maak vanavond kip piri piri, zo'n verspakket van de appie. Was de vorige keren goed bevallen, dus prima. Ik geloof met paprika, tomaat en courgette, plus rijst erbij.

Ik zag dat de verspakketten in de aanbieding zijn idd, misschien dat ik dat ga halen voor vanavond. Of ik maak aardappelpuree met broccoli en heb nog ikea balletjes in de vriezer en het bijbehorende sausje in de voorraad. Even kijken waar ik trek in heb en wat ik ook alweer de rest van de week op het menu had gezet.

yette

yette

16-05-2023 om 06:58 Topicstarter

Hier vandaag een Mexicaans allegaartje in burrito's. 

Man heeft een vakje curry uit de diepvries en eet dat met een flatbread en sla.

Ik eet of een stukje gerookte kipfilet met komkommer of bak een omelet om mee te nemen. Dat is het makkelijkste zo op het werk om het hoekje even op te eten. 

Wij aten gisteren snijbonen, aardappelpartjes en een auf wiener schnitzel. Die laatste vond ik niet zo'n succes helaas.

Vanavond wordt er voor ons gekookt. Zal wel macaroni worden.

Moos, wat leuk die reportage!
Gisteren uit eten geweest met ex-collega en aten bij nieuw tentje paar dorpen verderop. Was supergoed. Shared dining en we hadden buns met rundvlees, loaded nacho’s met pulled pork en guacamole, tonijn tatami en gamba’s. Als toetje samen een versgebakken chocolate cookie met vanille-ijs en karamel saus. De cookie was perfect knapperig aan de buitenkant en chewy aan de binnenkant. We rolden weg.

Vanavond naar een concert dus we maken ff snel gebakken eieren op brood

Was op zoek naar Moos' minutes of fame, maar kan 't niet vinden!

Zaterdag ging ik eten me een vriendin. De tent waar ik heen wilde was toch vol. Stond een bord bij de ingang met 'ja we zijn vol gereserveerd, nee kan ook niet voor alleen een drankje'... Op zich wel begrijpelijk, maar zet dan niet op de site dat je plek open houdt voor mensen die komen aanwaaien. Mijn plan B was niet vol, maar dat vind ik achteraf ook begrijpelijk. Het was nogal middelmatig. En duur. Ik had 'AUBERGINE snijboon|pesto|tomaat ... Dit was een plak aubegine onder de grill denk ik, had er iets te lang onder gelegen, met een beetje tomatensaus (zo'n veeg op 't bord) met een klein hoopje snijboon met pesto erdoor (koud). Niets erbij. A 19,50... Ik heb maar wat friet erbij besteld. En vooraf hadden we brood met dips die ook niet geweldig waren. Alleen de kruidenboter was wel okay. Een van de dingen was niet thuis te brengen. Vriendin had een new meat burger die ook te lang onder de grill had gelegen. De kaas die erop zat was hard geworden... Niet voor herhaling vatbaar dus. 

Zondag kookte ik bij mijn ouders rode curry met groente (aubergine, broccoli, boontjes, champignons). En gisteren hadden we groente biryani met cashewnoten, dhal en koriander chutney. 

Wauw, dat klinkt goed beroerd GB. Ik zal je mijn 5 seconds of fame even appen

Lief kookte gister voor twee dagen omdat we eind van de middag nog even bij een vriendin op het dorp langs gaan, en enigszins studentikoze pasta met tomaat, tonijn, olijven en kappertjes. Desalniettemin toch prima eten

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-05-2023 om 17:06

pasta met kip-paddenstoelenmosterdroomsaus 

Ik heb Moos' werkplek ook nog even bekeken, zag er idyllisch uit in de reportage! En jullie maar buffelen...

Wij genoten vandaag van een voorzichtig zonnetje zo af en toe. De frutjes kregen een extra studiedag van school (twee weken geleden doorgegeven, lékker op tijd voor werkende ouders) en wij zagen onze kans schoon om met z'n vieren naar de dierentuin te gaan. Het was, zoals gehoopt, helemaal niet druk en we hadden een heerlijke dag. Jongste frut vond de reis met bus, trein, metro én tram heel eventjes al het hoogtepunt van de dag maar gelukkig was de dierentuin ook de moeite waard.
Bij thuiskomst bakte ik vega kipshoarma (Vegetarische slager, helemaal niet verkeerd vonden we), wraps erbij, zelfgemaakte knoflooksaus, we hadden o.a. avocado, spinazie, tomaten en komkommer en een waterijsje toe. 

Jynta1981 schreef op 16-05-2023 om 06:58:

[..]

Ik zag dat de verspakketten in de aanbieding zijn idd, misschien dat ik dat ga halen voor vanavond. Of ik maak aardappelpuree met broccoli en heb nog ikea balletjes in de vriezer en het bijbehorende sausje in de voorraad. Even kijken waar ik trek in heb en wat ik ook alweer de rest van de week op het menu had gezet.

Dit werd: aardappelkroketjes uit de oven, ikeaballetjes met bijbehorende saus en doperwtjes en worteltjes uit pot. Niet bepaald culinair, wel lekker 

Krieltjes, broccoli en verse worst. Weinig spannendste, maar beide een drukke dag.

Morgen risotto met kippendij, courgette en erwtjes. Veel basilicum erover en parmezaanse kaas. Al haal ik vanmiddag de boodschappen voor komende week, dus kan altijd nog ruilen met een andere dag als ik daar meer trek in heb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.