Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moos, ik heb je gemist op het nieuws. Ik ga even terugkijken. Leuk!
En dat eettentje!! Ik wil er binnenkort weer gaan eten maar ze zitten echt megavol.

Watertoren, dat je belt en zo'n reactie krijgt....niet normaal. Ik zou dan een slechte review plaatsen. Hoop dat je je snel beter voelt.

Haas, en wat jammer van jouw slechte nagerecht. Kan me daar altijd zo op verheugen en dan is het bummer als het tegenvalt...

Gisteravond kwamen de buurtjes bij ons eten en lief maakte diamanthaas op de kamado. Was fantastisch mals. Had helemaal geen jus of saus nodig. Daarbij gepofte aardappels, coleslaw en veldsla met rauwkost.
Hij maakt nu kip aan het spit in de kamado. Die eten we zo met alle left-overs

vandaag een oven-omelet van overgebleven eiwitten, kurkuma, knoflook, kikkererwtenmeel, brandnetels, spinazie, restje feta bovenop verkruimeld. Met zachtgebakken uien erbij gegeten.

vanavond buiten-kook-weer, ik heb de eenpits inductieplaat neergezet en de mini/tafel barbecue. Het wordt: varkenshaasspiesjes en een lauwwarme salade van snijsla(mix uit moestuin), groene erwtenpasta met pesto en groene asperges met extra parmesan flakes en pijnboompitten er overheen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-05-2023 om 17:57

Witlofsalade met peer, blauwschimmel-geitenkaas, honingmosterddressing, tomaatjes, komkommer. 

yette

yette

14-05-2023 om 18:11 Topicstarter

Net uit nieuwsgierigheid ook even het nieuws teruggekeken ... wat een ontzettend leuke plek & kok! 

Wij aten door vriend gemaakt bami met kippendij-sate. Was Prima. 

Voor morgen heb ik 'hemelse kip' uit de vriezer gehaald en dat eten we met tagliatelle.

Wat lief jullie reacties op het nieuws Het is ook écht een fantastische plek

Watertoren, bizar die reactie. Ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden om te horen dat mensen dachten dat ze ziek geworden waren van mijn eten, maar je kunt er gewoon niet omheen in dit geval dat het van die kipsate was. Ik zou ook een vernietigende review schrijven. 

KV, ja, wij hadden mazzel met reserveren blijkbaar, twee weken geleden voor gisteren gereserveerd. Was ook verbaasd dat er nog plek was. Wat leuk dat je lief zo vreselijk fanatiek is met de kamado. 
Vanavond aten we bij schoonouders, een heel lekkere tomatensoep met stokbroodjes met lekker beleg. 

Vanavond wraps met in reepjes gesneden krokante kipschnitzel, daarbij gewokte paprika en tomaat, wat mais en sla. Chilisaus en/of knoflooksaus erbij.

watertoren schreef op 14-05-2023 om 12:32:

Ik heb gebeld maar met die man valt niet te praten. Het was onmogelijk dat wij ziek zijn geworden van zijn kipsate. Hij zei misschien moeten jullie de volgende keer wat minder wijn drinken want jullie hebben echt veel op. Ik zei toen dat 3 mensen doodziek zijn geworden en toen zei hij en die hebben allemaal wijn op en toen hing hij op. Ik ga daar dus nooit meer naar toe!

Het lijkt me veel waarschijnlijker dat drie mensen tegelijkertijd ziek zijn geworden van kip dan tegelijkertijd ziek worden van de wijn. Wat een nare reactie van de man door direct zijn mogelijk aandeel in deze shit te verwerpen. Ik hoop dat je inmiddels weer een beetje op de been bent.

yette

yette

15-05-2023 om 10:07 Topicstarter

Vandaag leg ik krieltjes, courgette, paprika, cherrytomaatjes, rode ui en gehaktballetjes op een bakplaat. 

aardappels met erwtjes en visschnitzel. 

Curry van kikkererwten, spinazie, paprika en kokosmelk met stukjes ananas erdoor. Erbij rijst.

Ik maak net als Yette een bakplaat maar dan met chipolataworstjes en pompoen en rode ui en geloof dat we nog champignons hebben.

Natuurlijk ben ik gisteren vergeten het vlees voor de rendang uit de vriezer te halen . Als troost ben ik maar naar onze slager gegaan, die misdadig lekkere spiezen maakt. Vandaag kalkoen, tomaat en paprika. Veldsla erbij met groene en zwarte olijven, kappertjes, hard eitje, komkommer (moet op) en wat ik verder nog tegenkom.

Vanavond een risotto met prei, knoflook&tijm-champignons en gehaktballetjes erbij! 

JtM

JtM

15-05-2023 om 16:25

Wij eten lekker simpel bloemkoolovenschotel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.