Eten
afrodite05
14-05-2023 om 08:02
Moosey, ik ga het terugkijken, ben nieuwsgierig geworden
Normaal kijk ik altijd naar het rtl nieuws, maar we waren gisteren series aan het bingen.
Watertoren, ik hoop dat het snel uit je systeem is en dat je na een nacht slaap een stuk bent opgeknapt. Wel raar dat die ene vriendin er dan geen last van had.
Ik ga vanavond gnocchi bakken en daarbij maak ik een saus van gehakt, gegrilde groenten en bliktomaten. Vanmiddag komt mijn moeder omdat haar telefoon ineens kapot is. We hebben een nieuwe voor haar gekocht en gaan hem installeren, maar ik heb gevraagd of ze dan ook blijft eten. Ik heb daar nog geen reactie op (want ze kan dus niet appen), dus ik hoop dat ik het eten indien nodig naar 3-persoons kan uitbreiden. Ik heb ik elk geval een stokbroodje kruidenboter liggen dat we als voorafje kunnen doen, maar dat zijn ook maar kleine dingen, vult amper, zeker als je hem door drieën deelt. En om nu boodschappen te gaan doen vind ik ook weer zo wat, aangezien morgen een hele bestelling weekboodschappen bezorgd wordt. Tja. Waar je al niet een probleem van kan maken 
Jynta1981
14-05-2023 om 08:22
Voor vanavond weet ik het nog niet. We gaan brunchen bij schoonouders, daar heb ik een quiche voor gebakken om mee te nemen, op verzoek van kind met Thaise roerbakgroente en hamblokjes. We zullen daar wel genoeg eten, dus vanavond iets simpels denk ik.
Zo eerst maar eens moederdag ontbijten met afbakbroodjes, croissantjes, gekookt eitje, sapje etcetera. Ik zit alleen al een uur beneden terwijl de rest nog ligt ![]()
Dolfje
14-05-2023 om 08:25
Wij gaan vanmiddag dus lunchen en uiteraard heb ik de menukaart al bekeken
Denk dat ik voor de burrata of carpaccio salade ga of toch voor lunchplankje met oa soep, boterham en kroket... Keuze stress 
FaithfulDuck87
14-05-2023 om 10:06
Even een vraagje tussendoor. Ik kon vrijdag een kilo parmezaanse kaas in blok kopen voor maar 5,95. Maar wat is verstandig om te doen om dit te bewaren? Raspen, in blokjes in de vriezer? Ik gebruik het niet wekelijks.
MijnNaamIsHaas73
14-05-2023 om 10:34
Wat leuk Moos! En wat een gave plek waar je werkt! Ziet er echt leuk uit, en best dicht bij voor mij. Ik kom binnenkort een keer lunchen. (Ben geen stalker hoor haha)
Ik was een weekend weg met vriendinnen. Vrijdagavond gegeten in een hip en prijzig restaurant, de eerste gang was verrukkelijk. Was iets met tonijn en verder weet ik het niet meer haha. De andere gerechten waren ok, maar niet heel bijzonder. Het nagerecht vond ik echt slecht, nou hou ik sowieso al niet zo van nagerechten maar dit was echt te zoet en te vlak. De wijnen waren wel heel lekker.
Gisteren was ons avondeten een borrelplank en bittergarnituur op het terras en daarna nog een salade van ah op het station.
Vanavond eten we bij mijn moeder.
Fijne moederdag en een knuffel voor iedereen voor wie deze dag (ook) verdriet brengt 
afrodite05
14-05-2023 om 10:36
Friezinnetje schreef op 14-05-2023 om 10:06:
Even een vraagje tussendoor. Ik kon vrijdag een kilo parmezaanse kaas in blok kopen voor maar 5,95. Maar wat is verstandig om te doen om dit te bewaren? Raspen, in blokjes in de vriezer? Ik gebruik het niet wekelijks.
Ik rasp zo'n blok en vries dat in. Of nouja, ik maal het in de keukenmachine tot minibrokjes, dan is het iets groter dan geraspt, maar raspen vind ik te veel gedoe. Ik heb een ziplockzak in de diepvries met parmezaan, of pecorino, of ik mix de boel. Smelt snel genoeg als je het over je pasta oid strooit. En dan is het inderdaad veel langer houdbaar en naar verhouding ook veel goedkoper dan zo'n klein stukje of zakje.
Moosey
14-05-2023 om 10:39
Leuk dat jullie het gezien hebben
Wel gedoe voor 2 zinnen interview hoor, maar soit. Gelukkig stond ik in de partijenlocatie te werken, als ik in het lunchcafe had gestaan had ik echt geen tijd gehad
En zeker langskomen Haas! Het is een superplek 
Friez, ik zou alles raspen en invriezen, ideaal.
FaithfulDuck87
14-05-2023 om 10:44
moos ook gezien, leuk!
Ok ik ga raspen... nog een heel werk voor 1 kilo. Mss neem ik nog wel een stukje mee naar mijn werk, kunnen ze het daar gebruiken. En doe denk ik wat blokjes, voor als ik pesto maak.
watertoren
14-05-2023 om 10:49
Ik moet nog even niet aan eten denken. Mijn maag is nog niet in orde. Gisteren bedorven kipsate gegeten op een terras met vriendinnen. 1 vriendin heeft nergens last van gehad maar de andere 2 waren net als ik doodziek. Ik ga zo wel even naar die zaak bellen om het te zeggen.
Dolfje
14-05-2023 om 12:01
watertoren schreef op 14-05-2023 om 10:49:
Ik ga zo wel even naar die zaak bellen om het te zeggen.
Dat zou ik zeker melden ja! Hopelijk snel weer opgeknapt.
watertoren
14-05-2023 om 12:32
Ik heb gebeld maar met die man valt niet te praten. Het was onmogelijk dat wij ziek zijn geworden van zijn kipsate. Hij zei misschien moeten jullie de volgende keer wat minder wijn drinken want jullie hebben echt veel op. Ik zei toen dat 3 mensen doodziek zijn geworden en toen zei hij en die hebben allemaal wijn op en toen hing hij op. Ik ga daar dus nooit meer naar toe!
Dewi-Sri2
14-05-2023 om 14:41
Jakkes, Watertoren, wat een narigheid. Naar zo'n tent zou ik ook nooit meer gaan, de arrogantie! Het zou me niets verwonderen als ze nog meer klachten hebben gekregen.
Hier is het culinaire chaos op het ogenblik. Ik had voor de lunch een tonijnslaatje willen maken, en ik weet zeker dan ik nog ergens een blikje heb, maar dat is nergens meer te vinden
. De meloen (voor de meloen met serranoham) was nog keihard. Ik heb vanmorgen wel heel lekker roggebrood gekocht bij ons bakkertje, maar daar is de snijmachine blijkbaar kapot, want we zitten nu met boterhammen waar we onze kaken nauwelijks omheen kunnen krijgen, zo dik
.
Gisteren heb ik pastasaus uit de vriezer gehaald, maar dat was zo'n grote klont geworden, dat ik die voor gisteravond niet meer ontdooid kreeg. Vanavond dus pasta, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin in pasta. Wel in rendang, maar het vlees daarvoor zit dus nog in de vriezer. Als ik het er nu uithaal (ook zo'n onmogelijke klont) om morgen rendang te maken, zal je zien dat ik morgen zin heb in iets anders. Maar goed, ik wil de vriezer wat leger hebben, dus beschouw ik de rendang maar als verlaat verjaardagscadeautje voor echtgenoot. Nou kan je rendang nauwelijks in kleine hoeveelheden maken, dus moet het restant weer de vriezer in, want dinsdag gaan we op een mini-stedentripje naar Bordeaux. Zucht... wat een luxeproblemen je al niet tegenkomt in culiland. Nog niks gedaan en nu al moe.
yette
14-05-2023 om 14:59
Wat waardeloos Watertoren! Sterkte!
Ik vind de combinatie van (waarschijnlijk) een voedselvergiftiging en dan ook nog de idiote reactie die je kreeg, genoeg reden voor een negatieve review.
Gisteren waren we uit eten in Maastricht: salade met makreel vooraf, gevolgd door een runderspies met vergeten groenten en verse friet. Koffie met een verrassingslikeurtje dat ik niet kon plaatsen, toe. Was prima!
Straks zetten we op de Veluwe de bbq aan: pastasalade met bietjes en geitenkaas, gewone salade, stokbrood, hamburgers op een broodje, procureurslapjes, bbqworstjes, etc.
Dolfje
14-05-2023 om 16:28
Ik heb vanmiddag voor het lunchplankje gekozen, tomatensoep, snee brood met kroket en een snee brood met kipblokjes met truffel, was lekker en ik zat lekker in de zon.
Ik maak vanavond een omelet met cherrytomaatjes, spek en kaas.