Eten
ToetieToover
08-05-2023 om 14:07
Vandaag bietjes met dressing en wat dakmoestuin-groen op zadencrackers met smeerkaas met mosterdsoep.
En
Warmgerookte zalm, sperziebonen en aardappel/aardpeergratin.
Wobbelkont
08-05-2023 om 15:32
Ik wilde stamppot rode kool maken met een speklapje…
Maar deze oen vergeet aardappelen mee te nemen in de supermarkt 
Dus nu wordt het friet met appelmoes en kippenvleugeltjes.
Dewi-Sri2
08-05-2023 om 17:22
afrodite05 schreef op 07-05-2023 om 20:22:
Ik hoop je de komende dagen gewoon te lezen, dus dat je niet verliest van de mandoline. Wel handig, zo'n handschoen, nooit van gehoord.
Mijn moeder belde vandaag trouwens dat ze ergens deze week langs wil komen om te lunchen en dan zou ze asperges (plus aardappelen, eieren en ham) meenemen en dat hier klaarmaken.Dat is dus weliswaar niet wat ik vandaag eet, maar ik heb er wel nu al zin in. Ook door al jullie asperge-verhalen
Ik ben nog helemaal heel! Die handschoenen kan je kopen bij kookwinkels of, zoals ik, bij de Sligro. Het zijn niet echt maliën (ijzeren ringetjes, zoals ridders die in de middeleeuwen in hun maliënkolder hadden) maar het is een soort heel fijn ijzerdraad dat in (kunst)stof is geweven. Ideaal voor superhandige Dewi. Die dingen helpen natuurlijk niet als je je vingers tussen een cirkelzaag stopt, maar voor uitschietende keukenmessen zijn ze perfect.
Vandaag ben ik het gekokkerel van de laatste tijd even helemaal zat en schuif ik een k&k-pizza in de oven, aangevuld met wat groen. Maar morgen wil ik nou eindelijk eens een coleslaw maken. Iemand een favoriet recept? I know, google is your friend, maar ik vertrouw meer op jullie smaak.
FaithfulDuck87
08-05-2023 om 17:30
hier een salade van botersla, geitenkaasbolletjes, rode uienchutney, tomaatjes, noten en zaden, dressing van eigengemaakte pesto.
MildredRatched
08-05-2023 om 17:52
Friezinnetje schreef op 08-05-2023 om 17:30:
hier een salade van botersla, geitenkaasbolletjes, rode uienchutney, tomaatjes, noten en zaden, dressing van eigengemaakte pesto.
Klinkt goed, gaat op het lijstje om te maken
MildredRatched
08-05-2023 om 17:52
hier een pokebowl vandaag. Vega kip, komkommer, edamame, mango en hopelijk heb ik nog ergens sesamzaadjes
Teigera
08-05-2023 om 20:30
Gisteravond had ik hapjes: mosterdpreisoep, gehaktballetjes, focaccia, stokbrood met kaasjes, rauwkostsalade. Het restje soep kon vandaag nog mee naar werk als onderdeel van m'n lunch, dat was een fijne bijkomstigheid.
Vanavond aten we gele Thaise curry, met garnalen en roerbakgroenten en rijst. Smaakte goed.
Oh ja, courgettefrittata! Dat heb ik ook lang niet meer gegeten. Ideaal nu het weer wat mooier weer wordt, dank voor de herinnering GB.
Koreveen
08-05-2023 om 20:58
Het bierfestival was erg gezellig. We hadden gelukkig een tafel onder een parasol gescoord en zaten lekker droog gedurende de buien. De prijzen waren wel heftig hoor. Ik heb er maar niet over nagedacht. Frietje en borrelplankje kaas, ham en olijven gegeten. Toen we thuiskwamen naar de F1 gekeken onder het genot van een zak paprika chips.
Had vandaag wel een lichte kitten.
We aten vandaag ook de courgettefrittata. Blijft een succes nummer. Ik had er nog wat geitenkaas doorheen gedaan die nog over was en dat was een lekkere toevoeging.
Dolfje
08-05-2023 om 21:37
Ik krijg ook wel zin in courgettefrittata 
Die prijzen tegenwoordig moet je inderdaad niet al te veel over nadenken.
Jynta1981
08-05-2023 om 22:31
Wij aten aardappels, bloemkool en een rundervink.
Morgen ouderwetse macaroni met een salade erbij.
MijnNaamIsHaas73
08-05-2023 om 23:11
Wij aten vandaag spaghetti alla puttanesca. Met ook een blikje tonijn erdoor. Weet niet of dat er echt bij hoort. Was lekker en makkelijk uit de voorraadkast omdat we dit weekend geen boodschappen konden doen.
afrodite05
09-05-2023 om 07:07
Nou, vandaag komt mijn moeder dus asperges als lunch maken. Op klassieke wijze, dus met aardappeltjes en met een saus van ham en ei.
Vanavond eten man en ik gevuld Turks brood, zo'n rond plat brood uitgehold en dan gevuld met een mengsel van gehakt, courgette, champignons, munt en rozijnen. Ik bedenk me net dat een beetje feta ook lekker was geweest erbij, maar dan had ik daar gisteren een stukje van moeten achterhouden en dat heb ik uiteraard niet gedaan 
Dat is dus weliswaar niet wat ik vandaag eet, maar ik heb er wel nu al zin in. Ook door al jullie asperge-verhalen