Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vanavond sluiten we de vakantie af met hapjes tijdens het kijken van een film. Naast stokbrood met smeersels hebben we ook groentes met dip, fruit en nootjes. Ben echt heel erg toe aan gezonder eten na een paar dagen Disneyland.

Ik kreeg een herinnering van het bierfestival op Facebook Koor, ooit eens als interesse aangemeld maar ik heb gisteren genoeg bier op   Ben er voorlopig wel weer klaar mee.
Hadden het jaarlijkse feest bij vrienden wat weer een dolle boel was.

Vandaag friet en goede kroketten van de delicatessenzaak. Wel uit de airfryer. Gebruik de gewone frietpan nooit meer. Kan die eigenlijk wel weg doen. Scheelt weer ruimte in de bijkeuken.

Hier gaat ook de airfryer aan, voor aardappelbolletjes. Daarbij bak ik wat kipshoarma en er gaan sperziebonen bij. Man zal er wel een dikke klodder knoflooksaus bij willen, ben ik momenteel niet zo van, dus vanavond/vannacht een beetje afstand houden 

McDonald's 

Omdat de F1-race toch pas om 21.30 begint en ik vanmorgen bij de Intermarché asperges zag die er niet al te beroerd uitzagen, eten we die (ik heb ze alvast in het water gezet) met filet mignon van rundvlees en aardappelgratin. Toe een klein kaasplankje van brie (is echtgenoot dol op), vieux pané (enigszins te vergelijken met st. albray) en fourme d'ambert, een milde blauwe. Dat moet het dan maar zijn voor zijn verjaardag, maar gelukkig heb ik een man die heel erg gauw helemaal tevreden is. Al hoef ik niet met koolraap en gebakken vis aan te komen, dan trekt hij wit weg, de stakker. Maak ik dus maar niet, zo'n veertje laat ik met liefde. De gebakken vis dan, want koolraap vind ik ook niet erg spannend.

Ik ga dus zo eens met de mandoline aan de gang. Als jullie een paar dagen niks van me horen, heb ik er ruzie mee gehad, maar ik heb nu een maliënhandschoen, dus in principe zou het goed moeten gaan.

afrodite05 schreef op 07-05-2023 om 12:41:

Hier gaat ook de airfryer aan, voor aardappelbolletjes. Daarbij bak ik wat kipshoarma en er gaan sperziebonen bij. Man zal er wel een dikke klodder knoflooksaus bij willen, ben ik momenteel niet zo van, dus vanavond/vannacht een beetje afstand houden

Oh, kipshoarma, dat ga ik van de week ook doen! Ik heb nog een grote bus shoarmakruiden die op moet, dus ik ga me eens lekker uitleven. Eens kijken of ik hier pitabroodjes kan krijgen. Ik heb ze hier nog nooit gezien, maar dan verzin ik wel iets anders. Dank, Afro! Gaat alles nog steeds goed? Laatste loodjes? Ik denk aan je .

De knoflooksaus maak ik van Griekse yoghurt met een geperst teentje knoflook en een lepel aioli, dan kom ik al aardig in de buurt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-05-2023 om 19:24

Dewi-Sri2 schreef op 07-05-2023 om 19:22:

[..]

Oh, kipshoarma, dat ga ik van de week ook doen! Ik heb nog een grote bus shoarmakruiden die op moet, dus ik ga me eens lekker uitleven. Eens kijken of ik hier pitabroodjes kan krijgen. Ik heb ze hier nog nooit gezien, maar dan verzin ik wel iets anders. Dank, Afro! Gaat alles nog steeds goed? Laatste loodjes? Ik denk aan je .

De knoflooksaus maak ik van Griekse yoghurt met een geperst teentje knoflook en een lepel aioli, dan kom ik al aardig in de buurt.

pitabroodjes zijn ook heel makkelijk te maken. 

Ik gooi zo de airfryer ook nog maar even aan. 

Het zijn wat cheese-chili-bites geworden. Favorietje

Lief, Dewi-Sri! Het gaat redelijk, in de ochtenden beter dan in de middag. Ik merk wel dat ik veel klaag, maar de kwaaltjes zijn ook echt niet leuk meer en dat wordt elke dag zwaarder (letterlijk en figuurlijk). Ik zit inmiddels op 36w. Kleine ligt in stuit, hopelijk kunnen we bij de volgende afspraak een keizersnede inplannen. Stiekem hoop ik dat gupje zo blijft liggen, ben doodsbang voor een "natuurlijke" bevalling, dus eigenlijk zou ik die keizersnede niet eens zo vervelend vinden, al weet ik dat je daar lang last van kan hebben.

Ik hoop je de komende dagen gewoon te lezen, dus dat je niet verliest van de mandoline. Wel handig, zo'n handschoen, nooit van gehoord. 

Mijn moeder belde vandaag trouwens dat ze ergens deze week langs wil komen om te lunchen en dan zou ze asperges (plus aardappelen, eieren en ham) meenemen en dat hier klaarmaken.  Dat is dus weliswaar niet wat ik vandaag eet, maar ik heb er wel nu al zin in. Ook door al jullie asperge-verhalen 

Ik was lui en haalde een pizza peperoni af. Met een (wel zelfgemaakte) komkommersalade erbij. 

Ik was een weekend bij een vriendin in een andere stad. We gingen gisteravond uit eten. Vooraf had ik: Ceviche Zeebaars met Rabarber & Asperges en als hoofdgerecht de vangst van de dag. Dat was Kabeljauw, met asperges & pommes Dauphine. Lekker gegeten. 

En net heb ik snel courgette frittata gemaakt. Was lang geleden, maar blijft altijd een succes recept (van Teig). 

Gefeliciteerd met je man Dewi!

Dank voor de tips. Uiteindelijk is het toch een ander restaurant geworden.  Bij salt nog geprobeerd te lunchen maar was dicht (zou vlgs website open moeten zijn). We hebben heerlijk gegeten, uren getafeld en genoten van een 5-gangen diner. Tartaar van harder met yuzu, hele lekkere aspergesoep met aspergeschuim en amandel (briljante combi), een heel lekker gerecht van schelvis met scheermes en hollandse garnaaltjes en groene kruidensaus, hoofdgerecht was dry aged rundvlees met een fantastische jus waar oa aubergine in zat. Toe namen we de kaas en na koffie/thee met friandises rolden we naar het hotel. 

Ook 2x lekker geluncht, 1x pad Thai met gegrilde grote garnalen en 1x brood met hummus,  gegrilde groenten en feta.  

Vanavond een afhaalpizza dus morgen maar weer normaal doen 

Oja, nog gefeliciteerd met je man, Dewi-Sri!

Ik ga vanavond een hartige taart maken van ingrediënten waar ik normaal een ovenschotel mee maak: gehakt, prei, feta en veel oregano. In de ovenschotel gaan ook aardappelschijfjes, maar die laat ik nu dus weg. In plaats daarvan bladerdeeg als rand/korst, want slechte herinneringen overgehouden aan het (gortdroge) hartige taartdeeg dat mijn moeder altijd maakte. Als iemand daar een goede tip voor heeft (weliswaar niet voor vanavond maar voor een volgende keer), dus een taartdeeg dat niet zo droog wordt dat je na het eten ervan de helft van het alfabet niet meer kan opzeggen, houd ik me aanbevolen 

Anyway, ik ben benieuwd of het wat wordt, deze ovenschotel als taartvariant.

Recept quichedeeg van Rutger bakt is erg goed. In die van je moeder zal te weinig (of geen..) vet hebben gezeten.

Ik moet iets met een kilo asperges vanavond. Wil in elk geval soep gaan maken, en misschien iets met pasta en asperges. Zaterdag had lief een ovenschotel met asperges, aardappelpuree en zalm gemaakt dus ik vermoed dat ie niet zo’n zin heeft in nog een keer asperges en aardappels. Maar ik misschien wel.. 

Krieltjes, sperziebonen en chipolataworstjes

Een spinazie kaasrondo uit de airfryer met een salade. En ik heb een bak matige cherrytomaten daar maak ik soep van want dan zijn ze ook op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.