Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wat waardeloos, Haas. Daar zou ik ook van balen. Stom dat ze dat niet melden bij het reserveren. Ik ben al eeuwen niet in Antwerpen geweest, maar ik hoorde goede verhalen over Salt. Ik weet niet of dat een onontdekte parel is en of je daar nu nog terecht kan, maar wie weet. 

Ik vond Graanmarkt 13 jaren geleden erg goed, maar geen idee of je daar nog terecht kunt

Wat stom zeg, Haas. Geen eettips voor Antwerpen, helaas. 
Yette, wat bijzonder dat hij die herinneringen nu wel deelt. Ik vind dat soort verhalen altijd interessant, maar ik kan het me ook voorstellen dat het pijnlijk is dat hij dat heeft meegemaakt en dat hij het nooit heeft kunnen/willen delen en er dus alleen mee moest dealen. Hopelijk heeft hij geen herbelevingen die hem onrustig maken. Mijn demente vader denkt momenteel erg vaak dat hij "vergaderingen" van vroeger heeft tussen de knikkebollende andere bewoners. Vind ik ook pijnlijk of in elk geval ongemakkelijk om te zien. 

Qua eten doe ik vandaag niet met UK mee met de coronation quiche (iemand hier wel?). Ik maak een simpele kip kerrie met rijst en spitskool. Er staat deze week wel een hartige taart/quiche (wat is het verschil eigenlijk?) op het menu, maar dat wordt een eigen knutselwerkje/probeersel.

De mango van gisteren bleek vanuit de pit aan het rotten te zijn. Flink balen, want er was van buiten niets aan te zien. Stomme verrassing dus, had me er zo op verheugd. Hoewel straks de appie boodschappen komt bezorgen, loop ik misschien toch even naar de winkel om de hoek om een nieuwe mango te halen. Gewoon uit principe, haha. Ik wilde mango, dan zal ik er een krijgen!

Hier geen quiche maar korma, met papadums vooraf met chutney en paratha en rijst erbij. Krijgen eters en gaan daarna naar een feestje.

Gister aten we wraps met kip, paprika, ui, champignons en mais. Creme fraiche, komkommer en ijsbergsla erbij.

Vanavond gaan we uit eten. 

Morgen eten we kip siam, met een pak wereldgerechten die ik achter in de voorraad vond. 

yette

yette

06-05-2023 om 09:47 Topicstarter

De bbq gaat voor het eerst dit jaar aan: filetlapjes, visspiezen, twee soorten worstjes, een maïskolf, aardappelsalade met dille, groene salade, stokbrood met kruidenboter. Ik heb er zin in, ookal zullen we waarschijnlijk nog niet buiten kunnen eten. 

Gekookte aardappels, witte asperges en gerookte zalm. Misschien maak ik aardappelsalade van de aardappels, daar twijfel ik nog over.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-05-2023 om 17:20

nasi

risotto 

Kliekjesdag: pasta met saus uit de vriezer, parmezaan en wat basilicum uit mijn keukenkweekpotje (mooi scrabblewoord). Morgen is echtgenoot jarig, maar ik denk dat we het houden bij een lekkere lunch en 's avonds de F1-race. Morgenochtend even naar de bakker voor croissants, lekker brood en taart.

we zouden de bbq aan zetten, maar vanmiddag ineens wat buien, dus dat hebben we maar even niet gedaan 

Heb gevuld stokbrood gemaakt (recept van keukenliefde) en daarbij sla met ui, spekjes, tomaat, komkommer en ananas 

Hier is lief fanatiek aan het koken (jeuj!) Afgelopen dagen een roerbakje met paksoi, komkommer en kip, Thai beef salad, en vandaag een ovenschotel met asperges, aardappel en zalm. Allemaal lekker en heerlijk om aan te kunnen schuiven na dagen gierend hard werken. 
Morgen werk ik wat langer door en warmt hij Chinese kippensoep op die ik van mijn collega kreeg, gemaakt door haar Chinese vader Daar moet-ie wel een beetje van bewaren voor me om te proeven natuurlijk. 

Wat fijn Moosey en wat lief van je collega dat je die soep kreeg.
Wij aten vanavond samen, beide frutjes zijn uit logeren. Vega burger op een broodje, rauwkost, patat. 

Yette, wat bijzonder van je vader en om op die plek te gedenken.
Haas, hoop dat je nog wat anders vindt. Ben wel in Antwerpen geweest maar weet niet meer waar gegeten.

Coronation quiche had ik compleet gemist. Wel grappig concept.

Donderdag had ik gado gado gemaakt met pindasaus en komkommersalade. Heerlijk. Ik was vrijdag laat thuis en heb de restjes gegeten. Lief had de SpareribExpress laten aanrukken. Ben ik geen fan van dus hij greep de gelegenheid aan.

Gisteren op de huid gebakken zalm met plaat vol ovengeroosterde groenten: paprika, bloemkool, groene asperges en wortel en had extra veel gemaakt om morgen mee te nemen als lunchsalade en dan gooi ik er nog wat geitenkaas en pompoenpitten overheen. 
We gaan zo naar een bierfestival waar we elk jaar heen gaan. Ik duim voor droog weer…

yette

yette

07-05-2023 om 11:02 Topicstarter

Leuk, Korenveen! Wij brouwen af en toe zelf. Binnenkort weer, want ik wil het van de zomer een paar mensen cadeau doen. 

Vandaag gehaktballen met ricotta in tomatensaus (uit de vriezer, van Ottolenghi) met spaghetti en een salade met ijsbergsla, komkommer, granny Smith, rucola, bosui, veel dille, schapenfeta en gekarameliseerde walnoot. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.