Eten
anijsblokje
26-04-2023 om 16:02
Hier staat volkoren fussili met zevenbladpesto op het menu! En een salade erbij, ik weet niet precies wat ik nog heb liggen maar in ieder geval tomaat, paprika en rode ui.
FaithfulDuck87
26-04-2023 om 16:49
hier staat een grote pan met chinese kippensoep klaar voor vrijwilligers van morgen. Daar pak ik een kom uit en ik eet er broodje uit de oven bij met lekkere eigengemaakte kruidenboter.
Teigera
26-04-2023 om 21:20
Wij aten vanavond broccoli, gebakken minikrieltjes en een spinaziekaasrondo.
afrodite05
27-04-2023 om 07:54
Ik ga straks een boterkoek bakken. Had ik man beloofd deze week ergens te doen. Vanmiddag komt mijn moeder op de thee, dus dan kan zij ook een stuk krijgen en dan hoeft man hem niet in z'n eentje te eten (ok, ik zal ook wel een stukje pakken, maar klein ivm de reactie van mijn maag).
Vanavond staat een broodje kipburger op het menu. Dat wordt een Italiaanse bol en ik geloof dat we nog hamburgers van kipgehakt hebben liggenin de diepvries, maar die moet ik even opsnorren. Als ze er toch niet blijken te liggen, hebben we sowieso nog van die krokante dingen. Ik gooi daarnaast wat courgette, aubergine, ui en tomaat in de oven voor de afdeling groenvoer.
Oja, de Thaise "groene" curry van gisteren leek eerder oranje toen ik de boemboe had gemaakt, door de rode peper. Gelukkig leek het uiteindelijk toch groen door de snijbonen en koriander, haha.
Dolfje
27-04-2023 om 07:59
Goedemorgen, uitslapen wat is dat?
Laat naar bed of niet, voor 8 uur wakker ben ik sowieso.
Wij gaan vanmiddag op pad voor Koningsdag, niet naar de vrijmarkt maar gaan bandjes luisteren en hebben een losse afspraak met vrienden. Je weet nl nooit hoe het loopt op zo'n dag. Wat we eten weet ik dus niet. Kunnen altijd thuis eieren met spek bakken.
yette
27-04-2023 om 08:11
Ikzelf ga de deur niet uit voor Koningsdag. Maar ik heb wel bitterballen, bamischijven en witbier gekocht
Samen met dipgroenten, stokbrood, smeersels, olijven en wat ik verder zoal vind, wordt dat vast ook wel een feestje.
MenacingSwan87
27-04-2023 om 09:01
Gister couscoussalade met kaasschnitzel gemaakt. Vanavond ga ik echt niet koken, wat het wel wordt; geen idee
FIjne K-dag allemaal!
Wobbelkont
27-04-2023 om 09:27
Vandaag maak ik op het werk personeelseten - Varkenshaasmedaillon met pepersaus, en een aardappelroerbak met krieltjes, gele courgette, paprika en champignons!
GeorgieBrown
27-04-2023 om 12:04
Gisteren was niet mijn dag qua koken. Eerst liet ik de fluitketel droogkoken en vervolgens lukte mijn quiche deeg niet goed. Ik had helaas niet genoeg gewone bloem, dus ik gebruikte het grootste deel volkorenbloem (wie was ook al weer pro volkorenbloem?
). Weet niet of dat 't was, maar het deeg had niet zoveel samenhang. Eerst wilde ik het deeg van een recept van KV gebruiken, maar dat vind ik soms ook een beetje 'brokkeling'. Daarin zit geen ei. Op internet zag ik dat de meeste basis recepten wel ei hebben. Dus ik dacht mss helpt dat voor de samenhang. Maar in dit geval hielp dat niet veel. Geen idee of dat aan 't meel lag of aan iets anders. Als iemand een goed succes recept heeft voor quiche deeg, hit me up.
De vulling was wel lekker. Asperges, ansjovis, citroenrasp, kappertjes & parmezaan. En ipv room heb ik yoghurt gebruikt omdat ik dat in huis had en dat werkte prima. Erbij een venkel, spinazie en olijven salade met citroen.
GeorgieBrown
27-04-2023 om 12:06
Oh, vandaag maak ik iets met aubergine. Ik heb ook nog bleekselderij, dus mss Caponata.
MenacingSwan87
27-04-2023 om 15:18
Wobbelkont schreef op 27-04-2023 om 09:27:
Vandaag maak ik op het werk personeelseten - Varkenshaasmedaillon met pepersaus, en een aardappelroerbak met krieltjes, gele courgette, paprika en champignons!
Ik kom eraan!
Teigera
27-04-2023 om 17:07
Vanochtend de vrijmarkt over geweest met de frutjes. Ook die doen niet aan uitslapen! Helaas, want ik ben er best goed in, al zeg ik het zelf.
Vanavond eten we https://www.tamingtwins.com/marry-me-chicken/ , nooit eerder gemaakt maar het klinkt lekker. Al ben ik al getrouwd, dus het is niet echt nodig 
vrouw92
27-04-2023 om 18:25
Vandaag een echte cocon-dag gehad all by myself en een restje van gisteren opgewarmd: rode kool, rijst en een groenteburger. Morgen uit eten en had al 2 tompoucen en croissantjes op, dus vond het het niet waard om voor iets lekkers te gaan.
GeorgieBrown
27-04-2023 om 18:26
Het werd een soort ratatouille. Bleekselderij, wortel, venkel, ui, aubergine, aardappel en gepelde tomaten. Met peterselie en een beetje feta erover verkruimeld. Het was heerlijk en ik heb nog een portie over.