Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

er komt een vriendin borrelen dus ik maak een uitgebreide borrelplank and that will do the trick

Klinkt goed die rijsttafel Afrodite! En als je moeder zo'n plan bedenkt zal ze het ook wel leuk vinden en aan kunnen. En jij bent ook hard aan het werk, je maakt een mens (en haar kleinkind )

Wij hebben vanmiddag een kinderfeestje hier thuis en ze gaan gourmetten (en kaasfondue voor de vega). Voor man en mij is er geen plek aan de tafel dus ik denk dat wij de restjes opeten als de kinderen een film gaan kijken 

MissBobby schreef op 21-04-2023 om 10:18:

er komt een vriendin borrelen dus ik maak een uitgebreide borrelplank and that will do the trick

Leuk, gezellig en lekker! Wat wil je nog meer 

MenacingSwan87

MenacingSwan87

21-04-2023 om 11:45

Broodjebrie schreef op 21-04-2023 om 08:25:

ik eet chili con Carne vanavond

Ik heb pompoenlasagne uit de vriezer getoverd vanavond. Uiteraard met volkoren lasagnebladen. 

Dit weekend ga ik in ieder geval 1x iets koken om in te vriezen, ik vermoed melanzane a la parmigiano. De vriezer is namelijk aardig leeg geraakt deze week/maand dus dat moet ik wel een beetje bijvullen weer! 

Haas, hopelijk was het feestje geslaagd en konden jullie je buiken nog redelijk vullen met de gourmetresten.

Vanavond was het: lamsshoarma, ijsbergsla met knoflooksaus, aardpeer-aardappelgratin uit de oven. Toetje bros chocomousse ‘met knapperige laagjes’ want chocola is erg lekker na een enorme lading knoflook 

en eerder een ovenomelet, van overgebleven eiwitten, half zakje falafelmix, en brandnetelblad, zuringblad, zevenblad en restje gerookte makreelfilet. 

Mijn schnitzels ( met cornflakes ipv paneermeel) en frietjes en champignon-pepersaus waren erg lekker, gelukkig maar want man belde op dat hij in de file stond en was met toch een partij humeurig. Gelukkig viel de file mee en kon hij meteen aanschuiven.

Wij gaan morgen naar een tentoonstelling en ergens borrelen en misschien wat eten. Anders flans ik thuis wel wat in elkaar. 

Gezellig Dolfje, veel plezier als jullie gaan.

Hoe is het nu met zoon Yette?

Wij aten snijbonen, met aardappelkroketjes en een lekkerbekje van de visboer.

Gisteren natuurlijk veel te veel gegeten van de rijsttafel, ook te veel te snel achter elkaar (vond m'n maag niet leuk), maar het was wel erg lekker! 

Vandaag weer braaf twee kleine porties met wat tijd ertussen. Ik ga gnocchi bakken met een soort saus van gehakt, ui en lekker veel spinazie. 

Donderdagavond tijdens werk bij de toko een vega maaltijd afgehaald, erg lekker. Gisteravond aten lief en de frutjes weer zonder mij, nasi met roerbakgroenten en saté. Ik ging uit eten en kreeg:
* amuse van maiskrokantje (zag eruit als een soort bal) met daarin geitenkaas met citroentijm
* zeewolf met komkommergelei met dille en radijs
* tussengerecht klein kommetje dashi met basilicumolie
* eendenborst met puree van zwarte knoflook en bietensaus en gefermenteerde blauwe bessen, bijgerechten om te delen waren aardappeltjes met spinazie, aubergine met mirin en pastinaak met honing en koffie
* gemarineerde rabarber, dragon, rabarbersorbet
Heerlijk was het, erg genoten. En heel gezellig met vriendin, dat is ook belangrijk. 
Vanavond bak ik pannenkoeken, toe hebben we pannacotta met bosvruchtencoulis. 

yette

yette

22-04-2023 om 12:35 Topicstarter

@ Elmie, het gaat weer goed met hem! Dat wil zeggen dat hij sinds maandag 'gewoon' maar 1-3 aanvalletjes per dag heeft gehad. Zondag had hij er, tussen 4.00 's ochtends en 22.00, met twee pauzes van een uurtje, zo'n +/- 20-30 per uur. Op een gegeven moment vroeg ik me echt af wat we moesten doen als het nooit zou stoppen  Maandag gaan we naar de epilepsiekliniek. Ik zal daar eens vragen of we met die mogelijkheid rekening moeten houden.

Wij eten vandaag tomatensoep uit een zak en een stokbroodje met merguez. 

Straks ga ik vast lasagne maken voor morgen. Met drie kleuren saus. We krijgen eters en gaan daarmee wandelen. Wel zo relaxed als het eten dan alleen nog in de oven hoeft. Vooraf eten we een salade en zelfgebakken robuust desembrood met pesto, kruidenboter en sardientjesboter. 

Wat heftig Yette! Goede vraag om te stellen in de kliniek, je kunt beter voorbereid zijn.

Teigera, je diner van gisteren klinkt heerlijk!

Wij eten een simpele pasta pesto met kip, spinazie en tomaatjes.

Wij zitten in een craft brouwerij en hebben net biertjes en loaded nacho's besteld 

Wij aten wat restjes vlees van het feestje met gebakken champignons,  een goed gevulde salade en frietjes. 

Lekker, Afro, rijsttafel!

Teig, goed etentje zeg. 

Woensdag aten we een soort samengestelde maaltijd, spinaziesalade met tomaat, lente ui en kappetjes, rozemarijn-aardappeltjes uit de oven, gegrilde groene asperges, rauwkost (wortel, bleekselderij, paprika) met een yoghurt kerrie dipsausje. Oh en nog wat olijven en dolma's. 

Donderdag was ik laat thuis vanwege file. Ik bestelde pizza en die was niet top. 

Gisteren kookte ik bij mijn ouders. Simpele pasta met tomaat, courgette, paprika, makreel en kappertjes. Simpel maar lekker. 

Net heb ik asperge risotto gegeten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.