Eten
Moosey
17-04-2023 om 21:37
Lepeltje miso of een scheutje sojasaus. Vaak mis je wat onderkant/umami in soepen. Scheutje olie/klontje boter wil ook nog wel ns helpen als-ie te dun smaakt, maar aangezien er room in zit zal dat t probleem niet zijn denk ik. En had je er al wat peper in?
yette
17-04-2023 om 21:46
Ik dacht aan wat fijngehakte gepekelde citroen of citroenrasp door die soep?
De Zoon mocht weer naar huis! Hij heeft gezellig hier gegeten en daarna heb ik hem weer thuis afgeleverd.
Teigera
17-04-2023 om 22:11
Wij aten vanavond een gerecht dat al eerder goed in de smaak viel en ook nu weer: Puy-linzen met zoete aardappel, tomaten, spinazie, feta, koriander en amandelen. Alles schoon op
.
@afrodite: was jij degene met de tip over de penne met broccoli en mosterdsaus van foodiemagazine, ja toch? Staat voor morgen op de planning, maar dan met kipgehaktballetjes. En wat meer broccoli dan in het recept staat, want 150 gr broccoli voor twee personen vind ik echt weinig.
Fijn yette, dat zoon mee mocht en lekker mee at.
afrodite05
18-04-2023 om 07:29
Teigera, ja, dat recept had ik hier gedeeld inderdaad. Ik heb het laatst ook gemaakt, maar toen had ik het ook wat aangepast, o.a. die hoeveelheid groente. Ik vind dat in sommige recepten sowieso weinig groente wordt gebruikt, dan pas ik dat altijd aan.
Ik maak vanavond een simpele pasta met aubergine, tomatensaus, kappertjes en olijven. En wat fijngesneden (zelfverbouwde) rode peper uit de diepvries
Er gaat ook een portie saus de diepvries in.
Ik bedenk me alleen net: ik wil er eigenlijk ook knoflook in, maar ik moet vanavond naar yoga. Is misschien niet zo aardig voor de andere dames... Zouden jullie daar rekening mee houden? Of gewoon twee tenen erbij gooien?
Dolfje
18-04-2023 om 08:09
afrodite05 schreef op 18-04-2023 om 07:29:
Ik bedenk me alleen net: ik wil er eigenlijk ook knoflook in, maar ik moet vanavond naar yoga. Is misschien niet zo aardig voor de andere dames... Zouden jullie daar rekening mee houden? Of gewoon twee tenen erbij gooien?
Ik hou er alleen voor mezelf rekening mee met opboeren of zo als ik er last van krijg, niet voor andere mensen.
Moosey
18-04-2023 om 08:49
Ik eet geen rauwe knoflook als ik nog in de buurt van andere mensen moet komen, maar in warme gerechten gebruik ik het zeker wel. Heb niet het idee dat andere mensen daar last van kunnen hebben (en zo wel, dan hebben ze pech
)
ToetieToover
18-04-2023 om 09:06
afrodite05 schreef op 18-04-2023 om 07:29:
Teigera, ja, dat recept had ik hier gedeeld inderdaad. Ik heb het laatst ook gemaakt, maar toen had ik het ook wat aangepast, o.a. die hoeveelheid groente. Ik vind dat in sommige recepten sowieso weinig groente wordt gebruikt, dan pas ik dat altijd aan.
Ik maak vanavond een simpele pasta met aubergine, tomatensaus, kappertjes en olijven. En wat fijngesneden (zelfverbouwde) rode peper uit de diepvriesEr gaat ook een portie saus de diepvries in.
Ik houd er geen rekening mee. Kan ook moeilijk, ik eet zowat dagelijks knoflook. Ik zeg altijd: “als je me ruikt, sta je te dichtbij”
. Alleen voor de tandarts en mondhygiëniste maak ik een uitzondering.
GeorgieBrown
18-04-2023 om 09:30
Dolfje schreef op 17-04-2023 om 20:55:
Alcohol heb ik niet, tijm denk ik ook niet maar dille wel. Nootmuskaat hou ik niet zo van dus durf ik er niet in te doen. Zal het morgen eens proberen. Kan ook niet zeggen wat ik mis.
Beetje citroen?
MenacingSwan87
18-04-2023 om 11:20
Zalmfilet of vegetarisch; Shashuka met platbrood wordt het dan denk ik.
Moosey
18-04-2023 om 12:54
Ik weet het nog niet, want onderweg naar Terschelling
Eerst maar ns afwachten hoe gesloopt lief gaat zijn van de reis.
Dolfje
18-04-2023 om 13:26
Moosey schreef op 18-04-2023 om 12:54:
Veel plezier!
MenacingSwan87
18-04-2023 om 13:51
Moosey schreef op 18-04-2023 om 12:54:
Have fun!!