Eten
GeorgieBrown
13-04-2023 om 19:39
afrodite05 schreef op 13-04-2023 om 07:04:
Nog gefeliciteerd, Yette! Grappig, Irma, dat je nog weet dat ze een jaar geleden hetzelfde maakte
Dewi-Sri: is het een optie om zelf pepers te kweken? Ik heb de laatste jaren zelf rode pepers (gewone Spaanse) gekweekt door de pitjes van een supermarktpeper in de grond te stoppen. Daar zijn heel veel plantjes uit gekomen (stuk of 50). Deels heb ik ze uitgedeeld aan collega's, want wat moet een mens met 50 peperplanten... Maar de drie die ik over had, hebben het prima gedaan en je kan ze ook langer dan een jaar in leven houden. Kennissen hebben het ook met andere pepersoorten geprobeerd (oa mme jeanette) en dat werkte ook prima. De pepers die echt te veel waren van onze megaoogst, heb ik ingevroren. Voor in een stoofpot, soep oid merk ik geen verschil met verse peper. Ik snijd ze dan terwijl ze nog bevroren zijn.
Hier staat vanavond een rode viscurry op het menu met pangafilet, peultjes, tomaat en rijst.
Wilde ik ook net typen toen ik het las van Dewi. Pepers doen het prima op mijn balkon. En ik had ook een grote oogst, van 2 planten alleen al. ik heb er curry paste van gemaakt en dat ingevroren.
Dewi-Sri2
13-04-2023 om 19:42
GeorgieBrown schreef op 13-04-2023 om 19:39:
[..]
Wilde ik ook net typen toen ik het las van Dewi. Pepers doen het prima op mijn balkon. En ik had ook een grote oogst, van 2 planten alleen al. ik heb er curry paste van gemaakt en dat ingevroren.
Wow, jullie hebben me overgehaald, morgen ga ik mijn pepers planten! Dank, ook namens echtgenoot! Even bij de plaatselijke bricolage een zak potgrond scoren
.
MijnNaamIsHaas73
13-04-2023 om 20:18
Leuk Dewi, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Wij aten snijbonen met aardappeltjes uit de airfryer en gemarineerde kipfilet. Ik had voor het gemak voorgesneden snijbonen gekocht maar die zijn echt een stuk minder lekker dan zelf gesneden.
Teigera
13-04-2023 om 20:23
Wij aten farfalle met spinaziepesto (waarin oa walnoten zaten), met zongedroogde tomaten, nog meer spinazie en Parmezaan. Was heel lekker.
Moosey
13-04-2023 om 20:28
Ik heb vakantie (jee!) en om dat te vieren gingen lief en ik lunchen bij een tentje in de provinciestad. Ik moest wel op mijn tong bijten om ze er niet op te wijzen dat alles wat we op ons bord kregen echt niks te maken had met biologisch, duurzaam en seizoensgebonden eten (wat ze natuurlijk wel op de site en op een bord buiten hadden staan) maar gelukkig was het wel lekker. We deelden een paprika-soep vooraf en daarna had ik een salade met rauwe tonijn. Mooi opgemaakt en met allerlei lekkere dingetjes (zoetzure komkommer, paprikacreme, ingelegde gember).
Vanavond maakte ik een roerbakje met worstvulling, spitskool, prei en komkommer. Met rijst. Lekker.
Morgen en overmorgen uit eten
wel toevalligerwijs allebei de keren in werkstad. Misschien ga ik wel met de trein want ik ben wel klaar met dat stuk autorijden..
afrodite05
14-04-2023 om 07:24
Ik ga lasagne maken, met verse pastabladen en zelfgemaakte saus. Sinds ik er een beetje roux doorheen meng en de lasagne met dunnere laagjes en dus meer pastabladen opbouw, wordt het veel steviger en geen soep meer. Blij met de tips die ik hier heb gekregen, een poosje terug! Dus ik maak meteen een dubbele portie, zodat er eentje in de diepvries kan. Dat durf ik nu op deze manier weer aan 
Oh en als lunch maak ik (of nouja, het is vooral een kwestie van mengen) een salade van geschrapte bietjes, linzen, walnoot en ik moet nog kiezen of ik feta of geitenkaas erdoor doe. Ik maak een grote portie, dan kunnen we er morgen ook nog wat van nemen.
Dolfje
14-04-2023 om 08:09
Hier wordt het bloemkoolrijst met kipgehakt met pindasaus. Misschien dat ik er nog wat sperziebonen doorheen doe als ik die nog in de diepvries heb.
yette
14-04-2023 om 10:17
Gisteren toch geen krieltjes & Syrische kaas gegeten, want ik viel om 15.30 in slaap en werd 5 uur (!!!) later wakker gemaakt met de vraag of ik kwam eten: de kliek van de knoflooktomaten met farfalle, hartig breekbrood en salade van gemarineerde courgette (die laatste had ik wel nog zelf gemaakt).
Meteen na het eten ben ik op de bank in slaap gevallen en heb ik vannacht nog eens 10 uur geslapen
Ongelooflijk lekker als je gewoonlijk na 2 of 4 uur slaap alweer klaarwakker bent
Vandaag krieltjes, merguez en doperwten met ui en paprika.
GeorgieBrown
14-04-2023 om 12:16
Dinsdag aten we spinazie salade met geroosterde paprika, tomaat, komkommer, lente ui en feta. En ik had met de 2e helft van het focaccia deeg een olijvenbrood gemaakt. Was erg lekker.
Woensdag zijn we uit eten geweest. Tapas. We bestelden onze favorieten, pulpo a la Gallega, pimientos de Padron, tortilla de patatas, Endivias (witlof met cabrales), berenjenas fritas
Gisteren maakte ik snelle pasta Alfredo met wat gestoomde broccoli.
Vandaag ga ik eten met Moos. En naar een concert. En morgen ga ik ook uit eten. Ouderwetse GB-tje 
watertoren
14-04-2023 om 14:02
Ik had voor gisteren macaroni uit de vriezer gehaald maar ben 's middags naar een verjaardag geweest van mijn tante. Daar werden we overladen met eten dus ik had geen honger meer toen ik thuis kwam. Vanavond ga ik uit eten dus misschien macaroni voor morgen als ik het nog vertrouw. Ik ben daar voorzichtig mee want ik ben mijn reukvermogen kwijt.
Dolfje
14-04-2023 om 15:21
Nou Yette dan heb je flink slaap nodig gehad! Ik zou ook wel eens een goede nacht weer eens hebben.
Veel plezier Gb met Moos
Ik kwam net terug van een afspraak nog even bij iemand op bezoek geweest en lekker door de stad gewandeld. Net alvast aan het eten begonnen want ik verwacht dat ik zo instort ( reactie op mijn rugbehandeling).