Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ben vergeten vlees uit de diepvries te halen dus moet vanmiddag nog even naar de winkel. Denk dat het een salade wordt met een vlees of vegetarische variant erbij.

Hier heb ik 2 avocado’s en een pakje gerookte zalm liggen, dat moet op. Dus daar flans ik een Pastasalade mee in elkaar. Doe er ook nog doperwten en rauwe babyspinazie door. Voor de pubers bruin stokbrood erbij voor meer vulling van de eeuwig hongerige magen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-04-2023 om 16:37

vanmiddag op het werk al gegeten, lasagne. 

Ik ben de laatste tijd werkelijk compleet inspiratieloos. Ik sleep me van prutje naar prutje, afgewisseld met een wel heerlijke uitgebreide brunch met pasen, maar veel avontuurlijks zit er momenteel niet in.
Ik heb vanmorgen maar weer eens kipfilet uit de vriezer getrokken, want ik heb ook nog chinese kool in de ijskast liggen die op moet. En zojuist schoot me te binnen dat ik laatste keer in Nederland vijfkruidenpoeder heb gehaald bij de toko. Ik denk dat ik daar maar eens mee ga experimenteren. Eigenlijk gebruik ik vijfkruidenpoeder alleen bij eend, maar ik denk zo dat het kip ook wel een lekker aroma geeft.
Ik heb van de week ook nog mooie verse gember gescoord bij de Hyper U, dat lijkt me geen verkeerde combinatie . Helaas zagen de spaanse pepers er niet uit, en was er geen taugeh te bekennen, maar dan werkt een schep sambal oelek nog wel.

De couscous schuift naar morgen, want man had er geen zin in vandaag. Voordeel is wel dat hij nu heeft gekookt: penne met courgette, ui, knoflook, magere spekblokjes, ricotta, tijm, peper en Parmezaanse kaas.

Gefeliciteerd yette! Precies een jaar geleden schreef je precies 't zelfde  . Die tomaten schijnen een echte bestseller te zijn 

De quinoaschotel staat nu in de oven. Ik ben enigszins sceptisch...

Dewi-Sri, dat van die pepers ken ik hier. En dikwijls niet verkrijgbaar. Zodra ik er vind, koop ik er een heleboel en vries ik ze heel in. Idee?

irmaladouce schreef op 12-04-2023 om 18:57:

Dewi-Sri, dat van die pepers ken ik hier. En dikwijls niet verkrijgbaar. Zodra ik er vind, koop ik er een heleboel en vries ik ze heel in. Idee?

Heel goed idee, maar toch vind ik ze er altijd niet beter op worden, ze worden vaak een beetje slap. Maar beter wat dan niks, hè?

In tijden van nood (en ook in andere tijden) neem ik nog wel eens mijn toevlucht tot piment d'espelette, maar wat is dat krankzinnig duur zeg! Ik betaal hier grif 8 euro voor een potje. Maar ik vind het de prijs wel waard. In Nederland kon ik het alleen online kopen, dus maar niet...

Wij aten vanavond geroosterde puntpaprika, gevuld met een mengsel van bonen, linzen, kruiden, ui, tomaat en geraspte kaas eroverheen. Erbij nog wat zilvervliesrijst. 

Gefeliciteerd yette!

yette

yette

13-04-2023 om 06:57 Topicstarter

irmaladouce schreef op 12-04-2023 om 18:50:

Gefeliciteerd yette! Precies een jaar geleden schreef je precies 't zelfde . Die tomaten schijnen een echte bestseller te zijn

De quinoaschotel staat nu in de oven. Ik ben enigszins sceptisch...

Oh, wat grappig  

Die knoflooktomaten zijn hier inderdaad al járen favoriet. 

Vandaag krieltjes, Syrische kaas en een pittige salade met oa gemarineerde courgette en geroosterde paprika's. 

Nog gefeliciteerd, Yette! Grappig, Irma, dat je nog weet dat ze een jaar geleden hetzelfde maakte

Dewi-Sri: is het een optie om zelf pepers te kweken? Ik heb de laatste jaren zelf rode pepers (gewone Spaanse) gekweekt door de pitjes van een supermarktpeper in de grond te stoppen. Daar zijn heel veel plantjes uit gekomen (stuk of 50). Deels heb ik ze uitgedeeld aan collega's, want wat moet een mens met 50 peperplanten... Maar de drie die ik over had, hebben het prima gedaan en je kan ze ook langer dan een jaar in leven houden. Kennissen hebben het ook met andere pepersoorten geprobeerd (oa mme jeanette) en dat werkte ook prima. De pepers die echt te veel waren van onze megaoogst, heb ik ingevroren. Voor in een stoofpot, soep oid merk ik geen verschil met verse peper. Ik snijd ze dan terwijl ze nog bevroren zijn.

Hier staat vanavond een rode viscurry op het menu met pangafilet, peultjes, tomaat en rijst.

Afro, dat is zeker een goed idee. Ik heb nota bene al zaadjes in huis, maar het is er nog steeds niet van gekomen om ze te planten, net zomin als de taugé. Het leven op het platteland schijnt nog niet helemaal in mijn systeem te zitten .

Ik eet vandaag kipdrumsticks gestoofd in ketjap en atjar, met sajoer boontjes en witte rijst. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-04-2023 om 16:55

gebakken aardappeltjes met hamburger en sla

Wij hebben net zelfgemaakte kipshoarma op met een hoop sla, feta, tomaat en ingelegde rode ui en zelfgemaakte knoflooksaus. Was lekker.
Dadelijk even een rondje wandelen en dan ga ik in bad want heb verschrikkelijke koppijn vandaag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.