Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het voelt als maandag maar het is toch echt dinsdag dus gebroken dienst. Heb een stukje gerookte kipfilet om mee te nemen..haal er straks nog komkommer bij. 
Man eet een pot van pataks ( weet zo even niet welke) met kip, tomaten, champignons en naan. 

Afro, 't begint nu toch echt op te schieten toch?

Man en ik aten met Pasen op de huid gebakken zalm, aardappelpurée, gegrilde groene asperges. Man maakte er mayo bij met daslook (soort aöli dus). Vooraf een klein K&K zalm cheese cakeje dat verrassend lekker was. Toe expresso met een stukje chocoladetaart. Jovo en verkering waren elders onder de pannen.

Gisteren simpele gnocchi alla sorentina, met (pittige) tomatensaus van verse kerstomaatjes.

Vanavond een salade met little gem, bosbessen, rode puntpaprika, olijfjes, pitjes. Gebakken eitje eroverheen.

ik heb einde middag plus begin avond een vergadering en dan krijgen we tussendoor altijd een broodmaaltijd met salade en soep. Hoef dus lekker niet te koken. 

irmaladouce schreef op 11-04-2023 om 08:51:

Afro, 't begint nu toch echt op te schieten toch?

(...)

Nouja, ik zit nu op 32w. Maar gelukkig alleen deze en volgende week nog werken. Moet me er echt naartoe slepen, blij als dat straks klaar is. Ik heb wel een dealtje met de gyn dat ze me met 39w gaat inleiden, als die kleine niet spontaan eerder besluit te komen (maar die kans schijnt klein te zijn bij een eerste kindje). Dus nog 6 weken en een aantal dagen... Pff ik vind het nog lang hoor. 

Wel in mijn hoofd al allerlei plannen voor de kraamweek. Ik wil sowieso minstens een keer sushi, er moet een broodje tonijnsalade komen en ik wil ook een zachtgekookt ei. Oh en ik hoop dat de misselijkheid op slag over is, zodat ik ook weer eens een glas melk of bakje yoghurt kan nemen zonder groen te zien na een paar minuten. Idem voor een simpele boterham met kaas. 

Gisteren de pappa al pomodoro die nog over was een beetje aangevuld met extra tomaat & bouillon. Erbij gegrilde aubergine met lemon-tahin saus en de zelf gebakken focaccia. 

Ik heb nog de helft van 't deeg over, dus mss maak ik vandaag een olijvenbrood ermee. Verder nog niet echt een plan voor het diner. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-04-2023 om 16:54

vanavond nasi. 

Aubergine gestoofd in tomaten en kokosmelk. Met gehakte pinda's, feta (bij gebrek aan paneer) en rijst.

De noedelsoep die lief zondagavond maakte, was zo lekker en zo veel dat we er een hele avondmaaltijd aan hadden. De dim sum die we erbij hadden gekocht hebben we doorgeschoven naar vanavond, met wat rauwkostsalade was dat prima. Gisteren hebben we op verzoek van de frutjes gegourmet, ze hebben genoten. Heerlijk dat ze alles willen proberen wat er op tafel staat (en ondertussen natuurlijk lekker pannenkoekjes snoepen). 

Boboti (van zo'n pak van Knorr...). Tja, soms is dat gewoon lekker en makkelijk. Ik vind ze alleen wel erg duur geworden, die pakken. Mede daarom (en omdat ik zelf klooien met kruiden/ingrediënten leuker en beter vind, want minder zout) koop ik ze bijna nooit. Maar áls we zo'n wereldgerecht eten, is het of boboti of beef shanghai. 

Niks mis met af en toe toch een oud vertrouwd Wereldgerecht, zeker met 32 weken zwangerschap afrodite! En ik kan me voorstellen dat de laatste weken voor jouw gevoel nog heel lang duren, maar echt....voor je het weet....! 
Is dat koken met een pakje nou écht makkelijker of maakt het eigenlijk heel weinig uit? (en is het vooral het idee?) Je moet alleen wat kruiden strooien, ui erbij en een bovenlaagje maken van ei en crème fraiche als ik het zo lees? Al weet ik ook heel goed dat je soms zelfs daar geen zin in hebt! (dat was bij mij afgelopen dagen ook vaak zo, gisteren at ik volkorenbrood)

Vandaag heb ik wel weer zin om te koken, hoewel ik het eenvoudig houd. Het wordt kabeljauw, met courgette en tomaat uit de oven. Ik maak er denk ik een pakketje van. En een of ander korreltje ernaast, ik denk (volkoren natuurlijk,  voor ROJH) couscous. 

Ik dacht je al wat verder in je zwangerschap zat, Afro. Maar zoals anijsblokje al benoemt, die laatste weken zijn sneller voorbij dan je je nu voorstelt!

Ik ga vandaag voor een éénpansgerecht uit de oven dat ik onlangs op social media tegenkwam. Quinoa met water, spinazie, olijven en feta een half uur in de oven en… klaar. Ik doe er wel een variatie op, want er gaan ook een genipperd sjalotje, knoflook en kerstomaatjes in. En nog wat (tuin)kruiderij. Ik weet niet meer hoe ik aan dat zakje quinoa kom, want dat eten wij eigenlijk zelden. Ben benieuwd.

yette

yette

12-04-2023 om 09:35 Topicstarter

Onze jarige zoon wil knoflooktomaten met geitenkaas eten. Gekleurde fusilli en salade erbij. Dus dat wordt het. Voor +/- 10 mensen 

yette schreef op 12-04-2023 om 09:35:

Onze jarige zoon wil knoflooktomaten met geitenkaas eten. Gekleurde fusilli en salade erbij. Dus dat wordt het. Voor +/- 10 mensen

Gefeliciteerd Yette!

Ik at maandag niks want buikgriep. Gisteren gelukkig weer opgeknapt,  toen kookte mijn moeder lasagne voor ons.

Vandaag maak ik enchiladas met kip en bonen.

Toevallig Anijs, wij eten ook couscous (volkoren uiteraard ). Ik maak er gegrilde courgette en paprika bij, rest van de feta en gehakte amandelen.

Afro, fijn dat je verlof in zicht komt! Ik weet uit ervaring hoe zwaar een zwangerschap kan zijn als je vanaf dag 1 een arsenaal aan klachten hebt. Eén van de redenen dat ik maar één kind heb. Die laatste weken zijn vreselijk, maarrrr... je gaat er komen, echt

Koken met een pakje is vooral makkelijk omdat ik man dan kan laten koken zonder om de 2 minuten instructies te moeten geven of naar de keuken moet om vragen te beantwoorden  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.