Eten
Teigera
09-04-2023 om 11:50
Ik heb de frutjes en onszelf vanochtend verwend met American pancakes in regenboog-kleuren. Ze hebben vanochtend ook nog even eieren gezocht. De lunch straks is ook wat uitgebreider dan normaal, maar wel iets gezonder dan vanochtend
. Vanavond maakt lief noedelsoep, en dim sum hebben we gisteren gehaald bij de toko.
We dachten dat het supermooi zonnig weer zou worden vandaag en wilden gaan wandelen. Dat gaan we sowieso wel doen, dus ik blijf hopen op het zonnetje! Heb hem nog niet gezien vanochtend helaas.
Koreveen, hoop dat je toch fijne Pasen hebt. Mét het zonnetje hopelijk.
RoosopjeHoed, de vijfjarige hier vond het een tikje spannend (mama mag ik je arm vasthouden als het spannend is?) en ontdekte dat het minder spannend is als je je 3D-bril afzet, maar toch was het eindoordeel heel positief. De achtjarige vond het superleuk. Daarna nog even een rondje de stad in, erg leuke middag gehad.
GeorgieBrown
09-04-2023 om 13:29
Hier geen paasontbijt, maar een gezonde smoothie.
Ik heb net een beetje pappa al pomodoro gemaakt. Restverwerking met een half blik gepelde tomaten en wat oud brood. Erg lekker. Voor vanavond was ik eigenlijk van plan om paddestoelen risotto te maken. Maar nu Teig het heeft over dim sum bedenk ik dat ik ook wel dumplings kan maken. Weet niet of ik genoeg in huis heb voor de vulling. Kan ook morgen. En ik wil vandaag deeg maken voor foccacia.
Dolfje
09-04-2023 om 13:32
Wij hadden ons verheugd op fietsen in de zon maar het is vandaag grijs en nog eens grijs en stukken kouder dan gisteren. Zijn wel gaan fietsen maar het is dan toch net even iets minder fijn.
Vanmorgen warme chocomelk gedronken en nu kroketten voor de lunch besteld en hopelijk weer een beetje warm worden.
Koreveen
09-04-2023 om 22:58
Dat is grappig. Gisteren bleef het bij ons de hele ochtend grijs en vandaag gelukkig de hele dag zonovergoten. Wat jammer dat het elders grijs bleef. Het is dus weer goed gekomen met mijn humeur
Wij aten hertenbiefstuk met rode bieten uit de oven en krieltjes
Intensieve reis GB en wat jammer dat je niet meer van het land hebt gezien en de lokale keuken hebt geproefd. Succes met de jet lag.
yette
10-04-2023 om 05:54
Gisteren hadden we een uitgebreid champagne-ontbijt en 's avonds gevulde courgette's, risotto, salade en halal-halfom-ballen met ricotta. IJs toe.
Vandaag weer een uitgebreid ontbijt (luxe broodjes, gewone stol, rumstol, tulband, matzes, gekookte eieren, chocolade-eieren, sap, etc.) en vanavond mezze met in elk geval: zevenblad-geitenkaas-quiche, linzenköfte, dolmades, spiesjes met oa gebakken Syrische kaas, knoflookgarnalen, broodsalades, baba ganoush, zelfgemaakte knoflooksaus, pide, toast, kaasjes, droge worst, druiven, rauwkost om te dippen en olijven.
afrodite05
10-04-2023 om 06:57
Hier staat een portie van het gisteren gemaakte stoofvlees op het menu, met gebakken aardappelpartjes in de schil en broccoli.
En misschien straks toch maar een ei koken voor bij het ontbijt, al is dat iets wat ik momenteel al meermaals per week eet.
Dolfje
10-04-2023 om 07:17
Wij gaan vandaag weer naar huis, waarschijnlijk wordt het iets van soep en een gebakken ei of salade of zo. Ligt eraan hoe laat we weer thuis zijn en waar we zin in hebben.
Straks eerst maar eens broodjes gaan halen.
En dan morgen weer even een tijdje koolhydraatarm 
Dolfje
10-04-2023 om 07:22
Oh gisteren aten we dus Indiaas, vooraf Pappadums. En als hoofdgerecht deelden we :
(even gekopieerd van de site)
Chicken do-peaza: kip met ui, zwarte peper, garam massala, koriander en chicken tikka zhalferizi :kipfilet, gebakken uien, tomaten, paprika, chili, en een verrassend kruidenmengsel. Erbij rijst en knoflook naan.
Was weer erg lekker.
MissBobby
10-04-2023 om 09:34
het plan was om vanavond kabeljauw met serranoham en pasta te eten.
maar werd gisteravond spontaan uitgenodigd voor een brunch maar pas om 14:00dus dan ga ik vanavond niet meer staan koken.
afrodite05
10-04-2023 om 16:33
afrodite05 schreef op 10-04-2023 om 06:57:
Hier staat een portie van het gisteren gemaakte stoofvlees op het menu, met gebakken aardappelpartjes in de schil en broccoli.
En misschien straks toch maar een ei koken voor bij het ontbijt, al is dat iets wat ik momenteel al meermaals per week eet.
Correctie: we hebben helemaal geen broccoli in huis.
Ook niet besteld bij de boodschappen (ik dacht van wel, gaf de schuld al aan de appie, maar eigen schuld dus). Maar we hebben nog wel erwtjes in de diepvries liggen, dus dan doe ik dat er wel bij.
Mama-Inge
10-04-2023 om 16:59
gisteren met schoonouders gourmetten
Vandaag Italiaanse drumsticks uit de oven met wedges (en veel groente)
vrouw92
10-04-2023 om 17:08
Gisteren gourmet, vandaag weer mijn normale ritme met naast de skyr een croissantje en restje stol die ik had meegenomen van mijn moeder.
Vanavond aardappelschijfjes gebakken met spruitjes uit diepvries en een groenteschijf a.k.a inspiratieloos
RoosOpJeHoed
10-04-2023 om 19:08
Teig, wij waren naar de gewone versie geweest. Kan me voorstellen dat 3D hier en daar wat spannend is voor de jongste. Heb gevraagd of onze 5yo nog naar de 3D-versie zou willen, maar hij vond dat geen goed idee, haha!
Ik zag dat het land gisteren echt 50/50 verdeeld was in zon/wolken. Hier in Brabant was het gewoon warm in de zon gistermiddag. Vandaag waren we in het Noordbrabants Museum in Den Bosch om de Efteling-tentoonstelling te bekijken. Leuk opgezet voor kinderen (en volwassenen). Ik twijfelde in de brasserie van het museum even om een Bossche Bol te nemen, maar had eigenlijk al teveel paaseitjes gesnoept dit weekend.
Avondeten was hier ook een simpel avg'tje: gebakken krieltjes, broccoli en kipfilet.
FaithfulDuck87
10-04-2023 om 20:33
hier bospaddestoelensoep, gebakken krieltjes, rollade en salade en als toetje hazelnootijs (bij de ijsboer vandaan).
afrodite05
11-04-2023 om 07:00
Vanavond weer yoga, dus ik moet op tijd iets eten, zodat ik daar niet met een volle buik aankom. Nu eet ik tegenwoordig sowieso in twee delen met liefst minstens 3 kwartier pauze ertussen, maar op dinsdag zit er dus een yogales tussen. Goed, eisen voor de dinsdagen zijn dus: snel klaar en makkelijk op te warmen. Vanavond noodles met gehakt, snijbonen, paprika en waarschijnlijk sojasaus en sesamzaadjes.