Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oja, Toetie, vergeten op jou te reageren: super fijn en goed nieuws! 

Yes Toet, heel fijn!

Gefeliciteerd met man Roos 🥳

Ik maak vandaag wraps met als vulling rundergehakt, maïs, ui, paprika en champignons. Gekruid met Mexicaanse kruiden en een tomatensausje erover...en wat geraste kaas 😋

Chili sin carne hier. En proost voor Toetie, en hoera voor jarige patat/frietliefhebbers!

Dat is goed nieuws Toetie! Over vier maanden weer of mag er wat langer tussen zitten?
Gefeliteerd met je man RoosopjeHoed!

Vandaag een training gehad, was fijn om weer eens op een andere manier met je werk bezig te zijn. Over twee weken weer. Lief maakt vanavond een pastaatje met courgette, spinaziericottasaus, zongedroogde tomaten, erwtjes, mozzarella, misschien wat pijnboompitjes. Hij staat in de keuken, het zal wel goedkomen

Dank jullie wel, lieve kookgodinnen.

Gefeliciteerd, Toet! Dat zal wel opluchting geven.

Lieve buurvrouw appte gisterochtend dat ze een grote pan nasi ging maken, ook voor ons. Dus we smulden er bij thuiskomst van. Inclusief een gebakken eitje, saté saus en kroepoek werd het warm afgeleverd 

Vanavond pulled pork uit de vriezer op bruine zachte bollen met rode kool met appeltjes

Wat een fijne buren KV!

Wij aten boerenkoolstamp met worst. Ik dacht dat het nog wel een keer kon. Ik wil ook nog een keer zuurkoolstamp voordat de lente losbarst

Koreveen, dat zijn nou nog eens goede buren! Lief van ze. Nu krijg ik ook zin in nasi 

Ik ga vanavond big mac wraps maken. Recept gevonden via een topic op het VF (kijk ik bijna nooit, dus leuke toevalstreffer, of nouja, als het lekker blijkt te zijn is het leuk). Ik hoop wel dat het genoeg vult. https://kookmutsjes.com/recept/big-mac-wraps/

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-03-2023 om 07:42

vanavond uit eten met een vriendin. Naar sushi/tapasrestaurant.

Wij eten kha wrap waar ik nacho's van maak met chili con carne. Erbij sla, tomaat en de ingelegde rode ui die ik van de week gemaakt heb.

vandaag:

gele linzenspaghetti met pesto en een tomatensalade 

en verder

Krieltjes met uitgebakken spek en ui, gerookte mosselen in gestoomde groentenmix (ui, bleekselderij, venkel, aardpeer, wortel), te serveren met crème fraîche.

Wij eten taco's vanavond, frut I heeft de 'wereldkeuken' als thema op school deze week, dus dat leek me wel passend. Vulling naar keuze: kruidig vegetarisch gehakt, romig sausje, gebakken courgette, mais, tomaten, avocado, geraspte kaas, sla. 

yette

yette

24-03-2023 om 10:00 Topicstarter

Wat een fijn bericht, Toet! 

Gisteren aten we 's middags knoflooksoep en 's avonds maakte ik met de jongste spaghetti carbonara en als groente sugarsnaps en sperziebonen met sinaasappel en noten (van Ottolenghi). 

Vandaag aardappels uit de oven (gebakken of gepoft, weet het nog niet), tuinkruidenworstjes en salade van rode biet, rucola, walnoten en feta. 

Zometeen lekker lunchen met broederlief! En dan vraag ik me af of ik vanavond nog wel iets lust 😬

Flatbread met kipgyros, sla, tomaatjes, komkommer, rode ui en olijven. Feta en tzatziki erbij.

Ik hoop vooral dat de komkommer goed smaakt, betaalde bij de groenteboer 2,59! En dat terwijl op vrijdag de markt één straat verderop is... ga ik volgende keer wel heen.

Fijn Toetie, vast elke keer een opluchting. 

Wat een top buren, KV. Dat is echt heel tof. 

Ik was blij dat ik nog eten in de koelkast had, want het was een gerace de afgelopen dagen. Gisteravond nog een lezing waar ik me voor had opgegeven en ik kon nog net een paar happen eten naar binnen werken toen ik thuiskwam voor ik weer weg moest (een kwartier later). Ik twijfelde nog even of ik zou gaan, maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb. Het was super interessant. Over ai en creativiteit. 

Net even wat dingen in huis gehaald. Misschien dat ik vanavond een salade maak of een poke bowl. Ik heb zin in iets gezonds.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.