Eten
ToetieToover
22-03-2023 om 10:23
Koreveen schreef op 21-03-2023 om 19:03:
oh Moos, dat meen je niet. Wat zonde. De 2x dat wij er hebben gegeten was het echt heul lekker en je weet, ik ben ook wel een fijnproever (niet zo erg als jij). Baal hier best van…
Bedankt voor het recept, Teig.
Wij eten al 3 dagen hapsnap, gelukkig heb ik nog veel restjes in de vriezer. Schoonpa ligt in het ziekenhuis (op dik een uur rijden van huis) en het is niet goed. We zouden vanaf morgen 5 dagen naar Texel gaan maar dat hebben we gecanceld.
Sterkte daar!
ToetieToover
22-03-2023 om 10:32
Ik heb een beetje feest, mijn -inmiddels viermaandelijkse- kanker checkup was goed. En onze dangraden waren: 4e (vriend) en mijn 2e in Aikido. Ik ga niet zo snel als hij want ik heb nog zoveel andere sporten te doen. Ik heb mezelf getrakteerd op een vrije dag!! Yay. Ik mag van mezelf in de tuin spelen
en ik heb net een stoofpotje opgezet voor vanavond:
Rundvlees, gele kerstomaten (diepvries), uien, aardappel, zoete aardappel, pompoen, knolselderij, aardpeer, kruidentuintje, diepvriesblokjes rode wijn. Te eten met gekookte sperziebonen gerold in spek en dan even knapperig gebakken in de koekenpan
Lunch wordt falafel met een radicchio/witlofsalade met gerookte amandelen, linzen, olijven, augurken. Met knoflooksaus!
Dolfje
22-03-2023 om 11:16
ToetieToover schreef op 22-03-2023 om 10:32:
Ik heb een beetje feest, mijn -inmiddels viermaandelijkse- kanker checkup was goed.
fijn!
MijnNaamIsHaas73
22-03-2023 om 11:50
Teigera schreef op 22-03-2023 om 09:40:
Kazig etentje MijnnaamisHaas!
Vooral het hoofdgerecht vind ik erg lekker klinken.
Haha, ja als je het zo leest wel. De gerechten was heel goed in balans dus ik had helemaal niet het idee dat er veel kaas was. En ik ❤️ kaas. Hoofdgerecht was inderdaad ook heel erg lekker. Ik heb al verschillende van dat soort recepten opgeslagen maar nog nooit zelf gemaakt.
Wat een super goed nieuws Toetie
ToetieToover schreef op 22-03-2023 om 10:32:
Ik heb een beetje feest, mijn -inmiddels viermaandelijkse- kanker checkup was goed.
Vanavond ben ik alweer niet thuis, heb een borrel van mn werk. Ik denk wat borrelhapjes en op de weg naar huis misschien nog een frietje.
yette
22-03-2023 om 14:17
Vanavond diepvriespizza met pulled pork. Zo'n kleffe Amerikaanse. Niet mijn favoriet, maar een paar anderen hier thuis vinden ze lekker. En elke 2e was gratis. Dus.
RoosOpJeHoed
22-03-2023 om 14:54
Goed nieuws Toetie! En sterkte Koreveen...
Wij eten geroosterde bloemkool. Op de bakplaat gooi ik gelijk wat runderchipolata. Erbij gekookte krieltjes.
anijsblokje
22-03-2023 om 17:52
Ik denk broccoli uit de oven met gedroogde tomaat. Pasta erbij. In de categorie snel en makkelijk. (weinig moeite en toch iets gezonds op tafel, ook saai trouwens) Maar misschien warm ik zo als ik thuiskom ook wel gewoon een bakje chili sin carne op, dat heb ik gisteren uit de vriezer gehaald. Kijken waar ik het meest zin in heb als ik thuiskom.
Moosey
22-03-2023 om 21:14
Fijn Toetie!
en sterkte KV 
Ik was nogal laat na werk en flansde een megasnelle spinaziepasta. Met daarbij nog een overgebleven kipdrumstick van gister. Heel erg lekker was het niet, wel gezond.
afrodite05
23-03-2023 om 07:28
Frietjes met een frikadel en erwtjes. Man zal er wel friet en frikadel speciaal van willen maken, dus met uitjes, curry en mayo. Normaal hebben we gewone frietjes, dit keer gaan we Vlaamse frietjes uitproberen. Is vast ook prima. Ik had er liever stoofvlees bij gewild, maar geen zin om te maken 
Dolfje
23-03-2023 om 07:33
Bloemkoolrijst met boontjes en ik heb nog 2 pittige speklapjes in de diepvries wat er door gaat.
RoosOpJeHoed
23-03-2023 om 11:20
Man is jarig en die mocht kiezen wat hij wilde eten: friet met snacks... ik had niet anders verwacht
We gaan heel culinair bij de frietboer "uit eten" (want te ver om af te halen). Ik ben van het zeldzame type, in ieder geval binnen dit gezin, dat niet zit te stuiteren om friet met een frikandel oid, maar ach, alles voor twee blije mannen 
afrodite05
23-03-2023 om 11:46
Haha Roos, dat had mijn verhaal kunnen zijn als mijn man jarig was
Wat frietbehoefte betreft blijven het kinderen, haha! Gefeliciteerd met je man!
ToetieToover
23-03-2023 om 12:41
Dank allemaal!
Gisteren vond ik allerlei eetbaars in de tuin, dus het wordt vanavond een mix van zevenblad, mosterdblad, brandnetel, citroenmelisse en palmkool met aardappelpuree.
Dit zou je ook als stamppot kunnen mixen, maar mijn lief heeft zijn aardappels graag als puree zonder inmenging van groenten. Als hij ze gefrituurd wil, trekt hij maar een zak chips open
Erbij warmgerookte zalm met mosterd-honing-dille saus.
Lunch was een restje runderstoof met hartige kwark (met zadenmix, ui en komkommer).