Eten
GeorgieBrown
20-03-2023 om 20:49
Leuk Moos, ben heel benieuwd hoe je het hebt gehad!
Was pas kwart voor 8 thuis uit werk. Snel wat spruitjes met (even voorgekookte) aardappeltjes in de oven geroosterd met pijnboom pitten & verkruimelde feta. En ik heb een struikje lof en een lente-uitje gesneden en alles door elkaar gemikt voor een lauw-warme salade.
En ik heb van de garnalenkoppen van de Fideuá van zaterdag een visbouillonnetje getrokken. Mss volgende week iets van bisque mee maken, of zoiets.
Moosey
20-03-2023 om 21:08
Ja, nou, wat zal ik zeggen.. Het is een mooi bedrijf en de whisky is lekker. En het kamertje waar we slapen is knus. Qua eten hebben we denk ik pech gehad, want de meeste reviews zijn positief. Nou ben ik natuurlijk een notoire zeikerd qua eten, maar dat dit ondermaats was zou zelfs een zeer gemiddelde eter wel merken. Lijkt me. Het hoogtepunt van de maaltijd was een stukje aardappelgratin (ik vermoed kant en klaar) en het dieptepunt de ‘snickersmousse’ waar men de suiker in was vergeten. Verder wijd ik er maar niet over uit 
ToetieToover
20-03-2023 om 21:36
Oh wat zonde, Moos! Wordt er eens voor je gekookt, proeven ze hun eigen eten niet eens.
Ik heb het eten voor morgen alweer klaargezet, voor de DDD (doorgaans drukke dinsdag). Keuken is weer aan kant, hopla.
In de koelkast staat een aardpeer/aardappelgratin klaar, kipdijspies zit tevreden in de marinade en de rest van de koolsalade kan daar wel bij.
voor de middag staan bakjes tom kha soep te wachten (snel gebrouwen van kipbouillon, ui, paddestoelenmix, kikkererwten) die krijgen morgen gezelschap van zadencrackers met gerookte kipfilet. Die zadencrackers heb ik net vers gebakken.
En de rest van de kikkererwten is verdwenen in een falafelmix (ongekookt, alleen geweekt en gepureerd met de staafmixer, balletjes van gerold ook nog!) en hummus (gekookt, gepureerd met tahin, knoflook, komijn, kipbouillon, olijfolie) zit in portiebakjes met olijfolie bovenop.
Jazeker was mijn keuken net een puinzooi. 
afrodite05
21-03-2023 om 06:34
Leuk, Toetie, lekker klooien in de keuken 
Hier vanavond een simpele studentikoze pasta met spinazie en spekjes.
MijnNaamIsHaas73
21-03-2023 om 06:54
Wat jammer Moos! Hopelijk heb je wel lekker geslapen en is het ontbijt beter 🤞
Ik ga vanavond uit eten met collega's. Thuis eten ze twee restjes pasta uit de vriezer. Gegratineerd met restjes geraspte kaas uit de vriezer.
Dolfje
21-03-2023 om 07:41
Ik heb nog geen inspiratie maar het is nog vroeg. Kan vandaag gewoon koken en eten. Moet vanavond wel werken maar ipv om 17:00 uur om 18:30. Ben dan wel pas om 22:00 uur of later klaar helaas.
GeorgieBrown
21-03-2023 om 07:46
He wat stom, Moos. Heb je er iets van gezegd? Wat zeiden ze?
Goede voorbereiding, Toetie. Lekker bezig.
Ik werk vandaag vanuit huis (ik ben normaal vrij op dinsdag, maar druk), dus ik heb wel wat meer tijd om te koken. Ik ga denk ik dumplings maken. En dan ook wat in de vriezer gooien voor een alter moment. Ik heb spitskool, wortel en champignons om erin te doen.
irmaladouce
21-03-2023 om 08:11
Ach wat zonde, Moos!
En Toetie, wat een werk.
Hoi GeorgieB!
Na een blik in de koelkast vanmorgen, komt er pasta met koelkastrestjes op tafel vandaag : een paar overgebleven pittige ansjovisfilets (conserven), sjalotje, kerstomaatjes, witte puntpaprika, aubergine. Met wat Italiaanse smaakmakers. Mss gegratineerd uit de oven met mozza (want die moet ook op).
yette
21-03-2023 om 08:51
Jammer Moos, het klonk als iets dat ik ook wel leuk had gevonden, maar dan moet het eten wel OK zijn!
Vanavond gnocchi, gehaktballetjes, ratatouille & kruidige tomatensaus.
Broodjebrie
21-03-2023 om 15:30
Ik eet straks pizza want de kapster komt. Dus even makkelijk vandaag.
Dolfje
21-03-2023 om 16:04
Ik maak een kha-wortelstamp dus met bloemkool ipv aardappel en dan een k&k gehaktbal met jus erbij uit de airfryer.
RoosOpJeHoed
21-03-2023 om 16:20
Kip tandoori (https://www.eefkooktzo.nl/kip-tandoori/) met rode paprika en plakjes komkommer erbij.