Eten
joky
19-03-2023 om 12:38
Aardappels kifilet. en groente moet ik nog bedenken .kan maar zo n blik of pot worden .
Dolfje
19-03-2023 om 15:55
We zijn weer thuis, geluncht met poffertjes ( ik) en man appelgebak
We eten dadelijk een kom kippensoep ( k&k) en vanavond maak ik een soort Griekse salade en daar bakken we een omelet bij.
GeorgieBrown
19-03-2023 om 18:07
Daar gingen dan mijn goede Forum voornemens...
Nou ja, nieuwe poging, ik haak weer aan.
Gisteren Fideuá gemaakt voor mijn ouders. Paella-achtig, maar dan met pasta. Nog nooit gemaakt, maar voor herhaling vatbaar. Lekker makkelijk ook, alles in 1 pan.
Afgelopen tijd heusT meer nieuwe dingen geprobeerd, maar vandaag is zondag. En zondag witlofrisottodag.
RoosOpJeHoed
19-03-2023 om 18:32
Volkoren penne met spinazie, zuivelspread met knoflook/kruiden en spekreepjes.
Moosey
19-03-2023 om 19:50
Heui GB 
Ik probeerde de k&k falafelmix van de Lidl uit, was wel ok, volgende keer maar weer from scratch. Dit ging wel lekker snel. Falafel gegeten in wraps met coleslaw en een yoghurt-knoflooksausje. In z’n totaliteit toch wel echt lekker gegeten.
Morgen op aanraden van Koreveen naar een whiskydistilleerderij + restaurant + B&B. Ben héél benieuwd.
FaithfulDuck87
19-03-2023 om 22:01
uit eten geweest. Vooraf Carpaccio, hoofd, gevulde kipfilet met kerriesaus, patat/gebakken aardappeltjes en broccoli en wortelen. Als toetje Fryske Dûmkesijs met karamelsaus
MijnNaamIsHaas73
20-03-2023 om 08:46
wat leuk Moos, veel plezier!
Dat dumkesijs klinkt goed Friezinnetje!
Wij eten vanavond kipschnitzels met snijbonen en aardappeltjes uit de airfryer
ToetieToover
20-03-2023 om 08:57
vandaag
koolsalade met restje sticky chickenwings en platbroodjes (van een restje mosterdsaus, gv meelmix en gist)
en
aardappelgratin, tartaartje, groene salade en artisjokharten
Teigera
20-03-2023 om 09:33
He GB, ook weer in t land! Leuk als je weer meeschrijft (zo af en toe dan
)
Moosey, veel plezier gewenst!
Wij eten vanavond een stoofje met kip, krieltjes, snijbonen en prei. Ook weer geinfluenced door hier (ik denk afrodite?). We eten zelden snijbonen dus goede reden om het weer eens te eten. Als ik het aan de frutjes vraag eten we elke dag broccoli, dus ik moet zelf voor variatie zorgen.
afrodite05
20-03-2023 om 09:44
Teigera, die stoof kwam inderdaad van mij (oh nouja, van de appie). Benieuwd wat je ervan vindt en of de frutjes het ook lusten. Maar broccoli is ook gewoon heel lekker, dus ik snap ze wel. Ik kwam laatst dit recept nog tegen, met broccoli en mosterdsaus, dus misschien ook een aanrader voor jullie: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/penne-met-broccoli-balletjes-en-romige-mosterdsaus/ Zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ik wil het wel binnenkort eens maken. De scheut wijn/sherry vervang ik denk ik door een beetje citroensap.
Hier staat vanavond chili con carne op het menu. Mijn moeder maakte het altijd met bruine bonen, ik gooi er vaak verschillende soorten bonen door. Ik heb nog een restje mais, verder kidneybonen en zwarte bonen. Erbij rijst en een lik creme fraiche. Oh en ik heb paprikareepjes uit de diepvries ipv verse. Nooit eerder gebruikt, maar ik vond de verse paprika zo duur dat ik dit eens wil proberen.
yette
20-03-2023 om 10:03
Risotto met peultjes en wat erwten, ceasar salad, gepaneerde visdingen voor de ene helft van de eters en gepaneerde vegdingen voor de anderen.
Teigera
20-03-2023 om 10:50
Dankjewel afrodite, dat ziet er idd lekker uit! Mosterd houden ze hier wel van. Varkensvlees eten we niet zo vaak, wel soms spekjes of ham, maar ik denk dat het met kipgehakt ook erg lekker is.
Dolfje
20-03-2023 om 14:51
Hier wordt het een kipfilet met nog nader te bepalen kruiden en ui en tomaat uit de oven. Erbij sla.