Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 18-03-2023 om 11:44:

[..]

Uit de airfryer of halen? En welke snacks?

Airfryer, als ik ze ga halen ben ik dief van mijn eigen portemonnee he Snacks weet ik nog niet, heb kroketten en frikandellen liggen, en nog een doos met verschillende mini-snacks.

yette

yette

18-03-2023 om 15:21 Topicstarter

Twee hartige taarten: een pie-achtige met runderstoof, zoete aardappel en bockbier en een quiche-achtige met gekarameliseerde ui, half-gedroogde kerstomaatjes, geitenkaas, schapenkaas, mozarella en (een beetje vreemd, maar wel lekker) rucola. 

Verder weet ik het nog niet. Toen de zon vanmorgen scheen, dacht ik er een zomers tapasmaal van te maken. Met een lading dipgroenten en olijven en zo. Maar nu is het buiten grijs en nat en heb ik ineens zin in knoflooksoep   

wij eten gado gado vanavond.  Voor de kinderen kook ik er pasta bij ipv rijst

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2023 om 17:58

bami met kip in satesaus. Dat zou gisteren, maar een dag opgeschoven

Wij zijn dus een weekendje weg. Vanmiddag voor de lunch een latte machiato en een Saucijzenbroodje bij een bakker. Toen bier 
En uit eten, vooraf bij het bier een schaaltje kaasblokjes met mosterd.
Voor had ik knoflooksoep en man zwarte bonensoep. Hoofd hadden we stoofpotje. Man kip en ik zoervleisj. Na had man tiramisu en ik dame noir.
Was allemaal erg lekker. Toen nog naar een cafeetje geweest en liggen nu al even in onze hotelkamer in bed. 

Veel plezier, Dolfje! Ik zit alleen te denken wat een dame noir is, is dat hetzelfde als een dame blanche maar dan chocolade-ijs ipv vanille-ijs?

Wij eten vanavond een Italiaanse bol met daarop een kipburger en daarnaast (of ook erop, als dat past) gegrilde aubergine, courgette en tomaat.

Ik moet weer eens nuchter zijn voor een onderzoek dus ik heb al een héleboel dingen bedacht om te eten voor als het weer mag. Hele weekmenu al uitgedacht. Supermarkt bestelling al ingevuld. En ik kan nog niet eens zeggen dat ik nu al trek heb het is gewoon het idee van “ik mag nu niet eten wat ik wil”. Wat best raar is, want ik mag zoveel niet eten, maar niks is ook weer zo…. Niks. Drinken mag ook niet.
Vanavond wil ik patat met mayonaise en sticky kipvleugels.

Het toetje wordt mokkapalat, om te vieren dat onze dan-certificaten zijn aangekomen uit Japan. 

afrodite05 schreef op 19-03-2023 om 07:16:

Veel plezier, Dolfje! Ik zit alleen te denken wat een dame noir is, is dat hetzelfde als een dame blanche maar dan chocolade-ijs ipv vanille-ijs?

Ja, chocoladeijs met vanillesaus. Was lekker maar niet bijzonder of zo.

Sterkte Toetie, straks extra genieten als je weer mag eten! (Wat bijzonder trouwens dat je op zondag onderzoek hebt).

Wij eten vanmiddag vermoedelijk op een verjaardagsfeestje. Dat is daar altijd goed geregeld dus helemaal prima!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 19-03-2023 om 07:34:

Sterkte Toetie, straks extra genieten als je weer mag eten! (Wat bijzonder trouwens dat je op zondag onderzoek hebt).

Wij eten vanmiddag vermoedelijk op een verjaardagsfeestje. Dat is daar altijd goed geregeld dus helemaal prima!

Dank je! Het was eerder gepland op donderdagavond maar toen was de staking bij de ziekenhuizen.

Hoeveelste dan, Toetie? En welke discipline? (weet zo gauw de vertaling van art martial niet). En sterkte vandaag.

Op verzoek van jovo eten we ribeye met door man gemaakte knoflookboter, gestoomde brocs, smashed potatoes uit de oven en sla/rauwkost. En dat allemaal als lunch.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-03-2023 om 09:16

vanavond uit eten, dus nog geen idee

Nasi met saté en een eitje 
Oh ja, en kroepoek uiteraard

Koreveen schreef op 17-03-2023 om 09:25:

[..]

Klinkt heerlijk. Mag ik het recept?

https://www.greenchef.nl/recipes/gesmoorde-aubergine-met-crispy-pita-63c7d40400ace46356b3eb4b

Deze was het!

Gisteren een drukke dag gehad, met een kinderverjaardag in de middag (de vijfjarige wenste een Frozen-feest, nou ik ben overvoerd met Frozen gisteren, pffff). Daarbij kregen de volwassenen een heerlijk Indisch buffet als lunch, nou daar ben ik wel voor te porren (en de frutjes ook, wat is dat mama, mag ik dat proeven, oh mag ik daar ook eentje van pakken?). In de avond een feestje in de kroeg met lief, ook dat weer een flink eind rijden maar als voordeel heb ik nu wel dat ik dus niet gedronken heb gisteravond en vrij fruitig ben. Maar goed ook, want ik moet zo werken.

Oh ja, eten . Gisteravond maakte ik tussen de feestjes in een snelle ovenpasta, met bloemkool en spinazie (restjesverwerking) en wat zalm. Eroverheen natuurlijk geraspte kaas. Vanavond eten de frutjes en lief chili con carne met wraps. Ik neem een bakje mee uit de vriezer, ik denk dat het een vegetarische pasta met pompoen is.

yette

yette

19-03-2023 om 12:34 Topicstarter

Vanavond romige enchilada's met oa tomaat, gehakt/linzen, rozijnen, pijnboompitten en natuurlijk kaas & room. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.