Eten
FaithfulDuck87
17-03-2023 om 14:21
heerlijk geluncht met vriendin (in Makkum aan het IJsselmeer, helaas niet genoeg zon) met een lunch-trio. Champignonsoep, brood met kroket, en snee brood met carpaccio. Was heerlijk! Daarna nog even over het strand gewandeld.
ToetieToover
17-03-2023 om 16:07
aardappelpuree met hertenbiefstuk, stoofpeertjes en rucolasalade met vinaigrette
en
runderbouillon met kruiden/specerijen, groenten (wortel, aardpeer, bleekselderij) en runderstaartvlees, met kaasbroodjes (pao de quejio) want kaas.
Elmie
17-03-2023 om 16:19
Het is voor ons weer moeder-zoonkookdag 😁 Vandaag staan zalmspiesjes met tomaat (die zijn al gemarineerd en liggen klaar), ovenpatatjes en een salade op het menu.
Dolfje
17-03-2023 om 16:25
Friezinnetje schreef op 17-03-2023 om 14:21:
heerlijk geluncht met vriendin (in Makkum aan het IJsselmeer, helaas niet genoeg zon) met een lunch-trio. Champignonsoep, brood met kroket, en snee brood met carpaccio. Was heerlijk! Daarna nog even over het strand gewandeld.
Lekker!
yette
17-03-2023 om 16:50
Groene shakshuka en twee soorten platbrood - eentje met nigella en sesam en eentje met zwarte olijf en parmezaan.
afrodite05
17-03-2023 om 17:44
Het schijnt (volgens insta) pannenkoekendag te zijn, doet iemand daar iets mee? Ik dacht trouwens dat dat in het najaar was. Of is dat st. pannenkoek en is dat dus iets anders dan pannenkoekendag?
Oh en volgens een ander account op insta is het st. Patricks day, dus moeten we iets Iers eten. Ik kan niet iets specifiek Iers bedenken, Shepherds pie lijkt me eerder Engels, maar doet iemand daar dan misschien aan mee?
Wij eten eigenlijk nooit iets specifieks op een bepaalde (nationale/feest-) dag. Ja, iets luxer/traditioneels met Kerst en vaak met Pasen wel een eiergerecht bij ontbijt/brunch/lunch, maar verder niet...
RoosOpJeHoed
17-03-2023 om 18:17
Het werden toch poffertjes voor de lunch
Toch een soort van pannenkoeken op deze nationale pannenkoekendag. En ik had ice tea green. Net als de guacamole van Dolfje groen genoeg voor st Patrick
Maar verder doe ik niet mee met dit soort dagen.
Pepperoni
18-03-2023 om 00:52
Ik had een grote pan stoofvlees gemaakt voor bij de friet. Wat over was heb ik ingevroren en die gaat deze week nog opgegeten worden met rode kool en gekookte aardappels.
afrodite05
18-03-2023 om 07:29
Het plan was om vandaag tortilla's te maken met sla, maïs en in reepjes gesneden krokante kipburger, maar ik vind het wat karig qua groente. Denk dat ik nog wat courgette en tomaat ga halen, zodat ik die erbij kan roosteren. Kan ik meteen witte chocolade halen om blondies te maken, als ik daar genoeg energie voor heb.
Dolfje
18-03-2023 om 08:07
Uit eten! Pakken het keuzemenu dus voor, hoofd en na maar ben er nog niet helemaal uit wat ik dan ga pakken 
RoosOpJeHoed
18-03-2023 om 10:27
Wij eten pita met kip (gemarineerd in gyroskruiden) met fijngesneden paprika, tomaatjes en komkommer. Plus knoflooksaus.
Dolfje
18-03-2023 om 11:44
Broodjebrie schreef op 18-03-2023 om 10:59:
Friet met snacks.
Uit de airfryer of halen? En welke snacks?
Elmie
18-03-2023 om 13:16
Wij eten shoarma met zelfgemaakte knoflooksaus. Pitabroodjes en ijsbergsla.