Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2023 om 16:40

bami met veel groente en kipblokjes in satésaus

Ik ga massaman curry maken. Wilde met sperzieboontjes (diepvries) maar die waren uitverkocht Toen maar een pak erwten meegenomen.

Vandaag aardappelpuree met boerenkool/spinazie in mosterdsaus, makreelfilet met ketjapsaus, gekookt eitje, amsterdamse gele uien.

en 

spicy pompoensoep van kipbouillon met oa crème fraîche met crackers met kip-kerriesalade

de rest van de geplukte kip zit in een salade met walnoten, bleekselderij, druiven, knolselderij, witlof, heb ik voor morgenmiddag alvast klaargezet.

Vanavond werd het een aubergine-kikkererwtenstoof, met tomaten, veel lekkere kruiden, Griekse yoghurt, munt en gebakken pita-puntjes. Heel smakelijk.

Gisteren aten wij gele rijst met auberginepuree, gebakken vis en een salsa van tomaat en olijven.

Vandaag spaghetti met spinazie, kip, spekjes en boursin

Massaman was erg goed gelukt! Lekker. Jammer alleen dat de afbaknaans die ik erbij had echt intens saai waren. Hoe kan het toch dat er soms producten in productie genomen worden waarvan de producent blijkbaar geen idee heeft hoe ze zouden moeten smaken.. Nou had ik deze ook bij Foodello vandaan, dat is misschien ook niet voor niks dat ze daar terecht komen…

yette

yette

15-03-2023 om 07:22 Topicstarter

Wij hadden gisteren pompoensoep met uien-kruiden-platbrood. 

Vandaag milde rode eiercury (met tomaat & doperwten), pittige groene garnalencurry (verse peper, paprika, paksoy & kokosmelk), pandanrijst en naan. 

Courgetti met tomaatjes en uitgebakken spekjes en kaas want kaas 

Vandaag komt de ah de boodschappen bezorgen  Als het goed is, zit er o.a. een zak wokgroente bij. Daar maak ik een gele curry mee (met een pakje boemboe van Fair Trade, want dat moet op), met kip en rijst. Ik ben heel benieuwd naar de houdbaarheid van de verse producten. Man kan als toetje aan de vanillevla, ik sla die over omdat ik misselijk word van zuivel. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 15:35

hier een kipschnitzel, krieltjes en boontjes of een salade

Vandaag eten wij aardappeltjes uit de airfryer,  gestoomde broccoli, gebakken oesterzwammen en gemarineerde kipfilet. 

gisteren tomatensoep met broodjes 
Vandaag: selderijstamppot met bosui en spekjes 

vandaag witlofsalade, in het zonnetje gegeten 

en 

pompoensoep met zadencrackers met eisalade gemaakt van gekookt ei met restje groenten (boerenkool en spinazie) in mosterdsaus

Ja het was lekker weer he Toetie!

Vanmiddag geluncht met nasi met tofu, tempeh en groenten: helaas niet in het zonnetje maar snelsnel achter mijn bureau om kwart voor drie 's middags. Heb niet heel goed voor mezelf gezorgd vandaag, dat blijkt. Vanavond aten we een Valess sate-schnitzel (frutjes vonden die erg lekker, lief en ik vonden het wat zoetig, niet per se echt wat je wil bij een schnitzel) met broccoli en gebakken aardappeltjes.

yette

yette

16-03-2023 om 06:57 Topicstarter

Gefrituurde aardappelschijfjes,  gehaktschnitzel, maiskolf met kruidenboter, salade, appelmoes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.