Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2023 om 07:22

Vanavond een kookworkshop tapas maken. Zin in om dat te gaan doen, samen met  een vriendin

Leuk, Friezinnetje, heel veel plezier! 

Hier wordt het rauwe andijviestamppot met spekjes. Even aan man vragen of dat genoeg vlees is wat hem betreft, anders krijgt hij een nog een slavink bij. Oh en de appel die al een tijdje ligt, kan nu mooi mee als appelmoes, bedenk ik me net.

afrodite05 schreef op 16-03-2023 om 07:28:

Hier wordt het rauwe andijviestamppot met spekjes. Even aan man vragen of dat genoeg vlees is wat hem betreft, anders krijgt hij een nog een slavink bij. 

Haha als ik dat zou vragen zou man nee zeggen dus heel vaak vraag ik dat niet bij zulke dingen. 

Ik weet het voor vandaag nog niet en Picnic komt net rond of na etenstijd dus ga vanmiddag na het sporten wel even naar de winkel. Iets van een stukje vlees of vegetarisch met sla zal het wel worden denk ik. Of een traybake, heb nog wel pompoenblokjes in de diepvries. Hm daar heb ik met een pittig worstje misschien wel zin in.

Lief en ik gaan zo een dagje naar de sauna. Hij zit hier vlakbij en gaat om 10h open, de frutjes zijn net op school afgeleverd dus we hebben tot 15h voor onszelf
Vanavond maak ik https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/groundnut-stew-sweet-potato-in-a-peanut-and-tomato-sauce/ , geen idee meer of ik dat zelf al surfend heb gevonden of dat ik geinfluenced ben door hier (zou zomaar ook kunnen natuurlijk). In ieder geval, leek me wel een lekker gerecht, en zoete aardappel hebben we al een tijdje niet gegeten. 

Veel plezier, Friezinnetje. Leuk !

Teigera en lief : enjoy!

Gisteren deed man iets koreaanserigs (want met gojuchang) met sobanoedels, wortel, paddenstoelen, lenteui en een restje rundvlees van zaterdag.

Door gebrekkig boodschappen-overleg (man en ik kochten allebei brood), eten we vanavond een assortiment bruschette. Met gemengde sla/rauwkost. 

Teigera schreef op 16-03-2023 om 08:48:

Lief en ik gaan zo een dagje naar de sauna. Hij zit hier vlakbij en gaat om 10h open, de frutjes zijn net op school afgeleverd dus we hebben tot 15h voor onszelf .
Vanavond maak ik https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/groundnut-stew-sweet-potato-in-a-peanut-and-tomato-sauce/ , geen idee meer of ik dat zelf al surfend heb gevonden of dat ik geinfluenced ben door hier (zou zomaar ook kunnen natuurlijk). In ieder geval, leek me wel een lekker gerecht, en zoete aardappel hebben we al een tijdje niet gegeten.

Je bent geinfluenced door Anijsblokje die dit recept postte toen ik het over zoete aardappelsoep had. Heb deze week ook weer 2 zoete aardappels in het pakket gekregen, ns kijken wat daar nu weer mee moet. Ben er zelf al niet dol op en lief al helemaal niet, dus dat maakt het ingewikkeld. 
Gister maakte ik een pastastje met prei en venkel en stukjes speklap. Was ok. Vanavond wordt t denk ík okonomiyaki. 

Dolfje schreef op 16-03-2023 om 07:53:

[..]

Haha als ik dat zou vragen zou man nee zeggen dus heel vaak vraag ik dat niet bij zulke dingen.

Ik had ook verwacht dat hij er een slavinkje bij wilde, maar hij hoefde dat dit keer niet, hij zei in het kader van besparen   

Regendrup. schreef op 11-03-2023 om 20:47:

[..]

Ik zoek nog een fijn recept, dus mocht je hem willen delen houd ik me aanbevolen.

Ik ben een paar dagen niet zo actief geweest en lees je nu pas. Sorry 😊

Ik maak op verschillende manieren lasagne, dit recept ooit van iemand gekregen en die vond ik heel lekker. Zonder pakjes en zakjes als je er van houdt.

Lasagne

500 Gr gehakt, ik kies altijd half om half
lasagnebladen
ui, champignons, tomatenblokjes 

2 tenen knoflook
2 theelepels uienpoeder
2 theelepels peterselie
2 theelepels oregano
2 theelepels basilucum
1 theelepel majoraan
1 theelepel paprikapoeder
Halve theelepel cayennepeper

300 gram gezeefde tomaten

2 eetlepels bloem
geraspte kaas
Peper, zout
Boter of olie

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verhit boter of olie in een hapjespan, bak het gehakt, ui, champignons, tomatenblokjes. 
2 tenen Knoflook erbij.

Kruid het dan met 2 tl uienpoeder, 3 tl oregano, 2 tl peterselie, 2 tl basilucum, 1 tl paprikapoeder, halve tl cayennepeper en peper en zout.

Giet de gezeefde tomaten en wat melk erbij en laat het geheel met de deksel op de pan zachtpruttelen.
Binden met bloem.

Bouw de lasagne op: begin en eindig met een laagje tomatensaus.
25 minuten garen, daarna 8 min kaas en goudbruin laten worden.

Wij aten vandaag aardappels, spruitjes en een cordon bleu.

Hier ook aardappels, met rode kool en chipolata-worstjes.

Vandaag kliekjesdag: ovenschoteltje van prei, witlof, aardappel en kaassaus, gegratineerd met andere kaas. Misschien ook wat nootmuskaat, maar ik twijfel ook over een beetje szechuanpeper, daar lees ik zulke geweldige berichten over. Je kunt het zelfs door je vanilleijs draaien. We zien wel wat het wordt.

Ondanks de makkelijke donderdag erg smakelijk gegeten.  Ik viste een restant ratatouille soep uit de vriezer en daar aten we een caesar salade bij en een afbakbroodje. 

aardappelpuree met raapstelen in honing-mosterddressing en kipfilethaasjes

en eiersalade met linzenwafels en bouillon van runderstaart en lente-ui

Raapstelen

Hier was de okonomiyaki erg geslaagd. Had er wat minder bloem in gedaan dan normaal en daar werd ie dus iets omelettiger van. Was lekker, minder zwaar. Als topping makreel in tomatensaus (uit blik) opgeleukt met sambal en pimentón, een yoghurt-mosterdsausje en geroosterde sesam en pinda’s en plakjes augurk. Yum. Nog net een kwart over om mee te nemen naar werk morgen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2023 om 21:33

zo weer thuis van de workshop. Heerlijk gegeten! Even denken wat we allemaal al weer hadden. 3 verschillende crostini's, bladerdeegrondje met geitenkaas en rauwe ham, kipspiesje, spareribs, geitenkaasballetje met noten/appelsalade, mosterdsoepje (die was overheerlijk), rookvlees met monchou en nootjes, gamba's, zalmtaartje, limoncellotiramisu. En ik ben vast nog wel iets vergeten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.