Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

06-03-2023 om 10:46 Topicstarter

Kleurrijke rijstnoodles met een kool, prei, rode paprika, gele wortel, sugar snaps, rode ui, pinda's, sambal goreng tempeh (het gaat hier vettig stinken) en een nog te verzinnen kleverige ketjap-gember saus. 

Mijn verse gember ziet er trouwens niet meer uit. De nieuwe katten trokken de heleboel kapot en zelfs uit de aarde. Was niks meer van over, terwijl de sprieten 1,50m hoog waren. Heb er nu na tig manieren met prikkers etc. een rekje op gemaakt van twee van die roostertjes om verfrollers op uit te rollen. Dat lijkt te werken. Maar de eerste nieuwe spruit, heb ik nu al verbonden met een rolletje papier omdat ze hem hadden geknakt 

Alle tips zijn welkom! 

Ik wil de lasagne met courgette en ricotta van Miljuschka maken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-03-2023 om 12:12

pasta met bolognese saus

Wij eten kip pliav. Dat verder weinig met echte pilavrijst te maken heeft, maar wel lekker is. https://www.eefkooktzo.nl/kip-pilav-met-perzik-en-rijst/

Vanavond echt comfortfood - risotto met spinazie, paddenstoelen en kabeljauw. Zo veel zin in! ♥️

yette schreef op 06-03-2023 om 10:46:

Kleurrijke rijstnoodles met een kool, prei, rode paprika, gele wortel, sugar snaps, rode ui, pinda's, sambal goreng tempeh (het gaat hier vettig stinken) en een nog te verzinnen kleverige ketjap-gember saus.

Mijn verse gember ziet er trouwens niet meer uit. De nieuwe katten trokken de heleboel kapot en zelfs uit de aarde. Was niks meer van over, terwijl de sprieten 1,50m hoog waren. Heb er nu na tig manieren met prikkers etc. een rekje op gemaakt van twee van die roostertjes om verfrollers op uit te rollen. Dat lijkt te werken. Maar de eerste nieuwe spruit, heb ik nu al verbonden met een rolletje papier omdat ze hem hadden geknakt

Alle tips zijn welkom!

Katten eten nu eenmaal graag sprieterige plantjes. Ik zou er iets overheen zetten als een stolp, omgekeerde glazen vaas, lege grote augurkenpot, of met pot en al in een groot glazen windlicht bij wijze van mini-kasje. Zodat ze er helemaal niet meer bij kunnen. En dan ernaast een bakje kattengras 

En we aten: 

…shakshuka (vriezervondst) met deegballetjes (zadenmix, glutenvrije meelmix met extra psylliumvezel, water, roomboter) en ei erin gekookt/gepocheerd. Lekker makkelijk in de oven afgebakken. Na het bakken olijfolie, feta en een berg fijngehakte krulpeterselie er overheen. 

De rest van de feta verdween in een salade met komkommer, witte bonen (ik had een beetje veel daarvan gekookt, kuch, dus die stonden allang klaar in de olijfolie/balsamico/knoflookmarinade), avocado, fijngesneden uitje en kerstomaatjes. Met kipfilethaasjes in honing-mosterdsaus. 

Ik was zaterdag met vriendinnen naar het Kunstmuseum  Daarna geluncht met flammkuchen met pesto, tomaat en mozzarella. Was lekker maar echt knetterduur wat we voor 3x lunch met thee hebben afgerekend. ‘s Avonds in ons durp naar de Thai geweest. Ik had vooraf mini springrolls en daarna gebakken noedels met garnalen, knoflook en snik-take. Echt heerlijk en goedkoper dan de lunch en nog een portie om mee naar huis te nemen  

Zondag slingerde lief de kamado aan met een stuk procureur van de bio slager. Hij heeft er pulled pork mee gemaakt wat we met coleslaw en bruine bolletjes hebben gegeten. En vanavond eten we deel 2 en kan er nog een portie in de vriezert

Koreveen schreef op 06-03-2023 om 16:36:

Ik was zaterdag met vriendinnen naar het Kunstmuseum Daarna geluncht met flammkuchen met pesto, tomaat en mozzarella. Was lekker maar echt knetterduur wat we voor 3x lunch met thee hebben afgerekend. ‘s Avonds in ons durp naar de Thai geweest. Ik had vooraf mini springrolls en daarna gebakken noedels met garnalen, knoflook en snik-take. Echt heerlijk en goedkoper dan de lunch en nog een portie om mee naar huis te nemen

Zondag slingerde lief de kamado aan met een stuk procureur van de bio slager. Hij heeft er pulled pork mee gemaakt wat we met coleslaw en bruine bolletjes hebben gegeten. En vanavond eten we deel 2 en kan er nog een portie in de vriezert

Haha om te janken! Klinkt als een geslaagd en lekker weekend!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-03-2023 om 16:54

Friezinnetje schreef op 06-03-2023 om 12:12:

pasta met bolognese saus

het was een bakje uit de vriezer, maar volgens mij is het stoofpotje. Dan daar maar rijst bij

Ik maak goulashsoep met stoofvlees 😋

yette

yette

06-03-2023 om 17:17 Topicstarter

ToetieToover schreef op 06-03-2023 om 15:53:

[..]

Katten eten nu eenmaal graag sprieterige plantjes. Ik zou er iets overheen zetten als een stolp, omgekeerde glazen vaas, lege grote augurkenpot, of met pot en al in een groot glazen windlicht bij wijze van mini-kasje. Zodat ze er helemaal niet meer bij kunnen. En dan ernaast een bakje kattengras

Mijn gember wordt maar liefst 1,5 meter hoog   

Andere planten die ze lekker vinden, heb ik al naar de studeerkamer verhuisd. Maar daar is die gemberbak veel te groot voor. 

Laat ik nog maar eens kattengras proberen. De eerste keer was dat heel even leuk, daarna hebben ze er vooral mee gevoetbald. 

Grappig yette, dat jouw katten kattengras niet zo boeiend vinden. Zelfde hier, ze ruiken eraan en doen er vervolgens niets mee.
Lief maakt vandaag een agv-tje: aardappelen (dus), sperziebonen en een spinaziekaasrondo.

Wij aten gekookte aardappelen met sperziebonen en braadworst. Vrij simpel maar erg lekker.

Ik heb net bij een vriend gegeten, die had boerenkool gemaakt. Ontzettend lekker maar het vult wel zeg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.