Eten
afrodite05
04-03-2023 om 12:14
Gefeliciteerd Yette!
En Teigera, tja ik had al eerder negatieve verhalen over het menu van die dinnertrain gelezen, daarom besloten om het niet te doen, maar ik hoopte dat het gewoon zure reacties waren. Hopelijk was het wel een leuke ervaring, dat lijkt me het belangrijkst. Enne, bloemkool is momenteel toch takkeduur? Dan was het nog exclusief ook
Hier wordt trouwens ook soort van geklust. Man is de toekomstige babykamer aan het verven. Duidelijk dat hij dat nog nooit heeft gedaan, ik moet elke 5 min komen kijken of iets controleren, adviseren... Hij wil het graag goed doen. Ik ga straks croissantjes maken als beloning, heeft hij wel verdiend. Volgende week komt de Ikea een kast bezorgen die hij in elkaar moet zetten (doe ik normaal gesproken, hij zet die dingen op gevoel in elkaar en dat gaat altijd mis), dus dan zal ik hem de handleiding voorlezen, want ik kan niet meer tillen of hurken. Dan ook maar iets lekkers te eten bedenken om hem te belonen 
MijnNaamIsHaas73
04-03-2023 om 15:17
Gefeliciteerd Yette!
Jammer dat het eten niet top was teigera. De ervaring klinkt hoe dan ook wel leuk! Wij eten vanavond pasta met broccoli en zalm.
Dolfje
04-03-2023 om 15:23
We hebben bij de nieuwe slager hamburgers gehaald en die eten we vandaag al la big Mac salade stijl. En kipfilet en dat eten we dan morgen met salade denk ik.
Moosey
04-03-2023 om 16:22
Zo poeh. Ik heb net voor 25 man Mexicaans stoofvlees, flour tortillas, en geroosterde groenten gemaakt. Straks alleen nog avocado’s snijden voor een avocado-salade en brood afbakken. Het dinertje is ná een concert hier op het dorp, dus ik wil ook nog wel gewoon even eten voor het concert straks. Denk dat ik toch maar even 2 tortillas en wat vlees en groenten er vanaf snoep, heb echt geen zin om ook nog iets anders voor onszelf te gaan koken. En ik denk dat lief het toch niet tot laat volhoudt en ik wil eigenlijk zo laat op de avond niet meer eten, dus dan eten wij onze portie nu vast op 
Broodjebrie
04-03-2023 om 16:53
Klinkt leuk, die dinnertrain.
Ik ben net terug van een middag bijkletsen met vriendin, was zo fijn 
Ik heb een AVG'tje vandaag, aardappels had ik al klaargezet voordat ik vertrok. Dus die eet ik straks met rode kool en chipolata-worstjes.
Teigera
04-03-2023 om 16:57
afrodite05 schreef op 04-03-2023 om 12:14:
Enne, bloemkool is momenteel toch takkeduur? Dan was het nog exclusief ook
Haha dat is waar! Zag ze vandaag nog liggen voor "maar" 2.89. En niet supergroot ook, we zouden er met z'n vieren wel van kunnen eten maar niet echt overhouden. Leuk werkje trouwens, dat babykamerklussen. Had je een jaar geleden ook niet durven hopen
.
FaithfulDuck87
04-03-2023 om 18:10
Friezinnetje schreef op 04-03-2023 om 09:11:
taco's hier vanavond.
het werd wat anders: Pittige gehaktballetjes met een salade van veldsla met geitenkaas, honingmosterdsaus en een salademix van croutons/pitten/zongedroogde tomaat
ToetieToover
04-03-2023 om 18:27
Vandaag aten wij prei (vast een stuk goedkoper dan bloemkool
) en wel in de aardappel-preisoep, met witte bonen, scheutje zure witte wijn, melk, mosterd, dille en warmgerookte zalm.
en
Velveted kipfilethaasjes met volkoren basmatirijst en zoet-zure tomatensaus met witte bonen, ananas, ui en paprika.
Van de rest van de bouillon, witte bonen (again
) en tomatenpuree maakte ik alvast een minestrone soep voor morgen. Met knolselderij, ui, bleekselderij en winterpeen, italiaanse kruiden, salamiblokjes en groene (glutenvrije) pasta gemaakt van erwten.
en omdat ik alle tijd had, is het toetje gekaramelliseerde pecannoot-schuimgebakjes want de eiwitten moesten op.
afrodite05
04-03-2023 om 19:02
Teigera schreef op 04-03-2023 om 16:57:
[..]
Haha dat is waar! Zag ze vandaag nog liggen voor "maar" 2.89. En niet supergroot ook, we zouden er met z'n vieren wel van kunnen eten maar niet echt overhouden. Leuk werkje trouwens, dat babykamerklussen. Had je een jaar geleden ook niet durven hopen
.
Klopt, toen was ik net zwanger van wat het vierde miskraam zou worden. Thnx
Pepperoni
04-03-2023 om 20:56
Gefeliciteerd Yette 
Vandaag dus lekker gesmuld van de indonesische rijsttafel, en morgen weer.
watertoren
04-03-2023 om 22:55
Ik ben vanavond uit eten geweest met vrienden in een all you can eat restaurant. Nog nooit zulke lekkere eend op van de grill.
Dolfje
05-03-2023 om 08:20
https://www.lowcarbchef.nl/recept/marokkaanse-kipfilet dit met ijsbergsla /komkommer /tomaat
afrodite05
05-03-2023 om 08:33
Stoofpotje van kip, prei en snijbonen in mosterdsaus en krieltjes. En er is nog wat linzen/bietensalade over van gisteren, ik denk dat ik daarmee ga lunchen