Eten
yette
03-03-2023 om 08:27
Krieltjes, witlof met kaas, salade en keuze tussen twee vriezer-vondsten: een stukje k&k mediterraan visding uit de oven of een jackfruit-burger.
Teigera
03-03-2023 om 08:40
Gisteravond met collega's een rijsttafel afgehaald bij een goede toko in de buurt. Was heerlijk. Vanavond ga ik uit eten met lief en vrienden, we hebben een tafeltje in de "dinner train" dus we gaan dineren in de trein terwijl we door Nederland rijden.
Regendrup.
03-03-2023 om 08:40
Ik heb ontzettend zin in een écht lekker broodje hamburger. Maar 0 energie om zelf aan de slag te gaan
misschien heeft onze snackbar wel een redelijk smakelijke optie.
Dolfje
03-03-2023 om 08:42
Teigera schreef op 03-03-2023 om 08:40:
Vanavond ga ik uit eten met lief en vrienden, we hebben een tafeltje in de "dinner train" dus we gaan dineren in de trein terwijl we door Nederland rijden.
oh geinig, dat heb ik wel eens voorbij zien komen als reclame op Facebook, ben benieuwd hoe het is..
Dolfje
03-03-2023 om 08:46
Ik ben even in de diepvries en koelkast gedoken en vond in de diepvries nog “ Aziatische bouillon “ en heb nog een paksoi. Haal even taugé en ui straks en gooi dat met een blikje mais denk ik door elkaar voor een soepje. Beetje extra chiliflakes erdoor en het zal wel smaken.
En in de diepvries lag ook nog zelfgemaakte babi pangang en dat eten we dan met de broccolirijst of bloemkoolrijst a la nasi goreng.
RoosOpJeHoed
03-03-2023 om 09:54
Klinkt leuk Teig, die dinnertrain, ben benieuwd of het bevalt!
Ik heb al dagen trek in drop, heel ernstig. De laatste keer dat ik daar trek in had, was ik zwanger
Toen mocht het niet, nu wel, dus misschien eens drop halen.
Avondeten is lekker makkelijk: tomatensoep met broodjes.
anijsblokje
03-03-2023 om 10:46
RoosOpJeHoed schreef op 03-03-2023 om 09:54:
Klinkt leuk Teig, die dinnertrain, ben benieuwd of het bevalt!
Ik heb al dagen trek in drop, heel ernstig. De laatste keer dat ik daar trek in had, was ik zwangerToen mocht het niet, nu wel, dus misschien eens drop halen.
Avondeten is lekker makkelijk: tomatensoep met broodjes.
Ga dan voor echt lekkere drop van Klepper en Klepper! (niet in de supermarkt, even verkooppunt bij jou in de buurt zoeken, delicatessenwinkel/drogisterij soms en ik heb ook gehoord de boekhandel...) Vooral de zoute drop...
@Teigera, veel plezier in de dinnertrain. Hopelijk krijg je iets lekkers.
Ik maak een prutje met pompoen, tomaat, champignons, olijven erdoor, miss hien wortel. En ik eet er volkoren fussili bij en parmezaanse kaas, denk ik.
ToetieToover
03-03-2023 om 12:50
Een eettrein, vroeger had je de dinnershow of zoiets, lijkt mij de trein toch leuker
In huize Toover vandaag een restje massaman curry, met sperziebonen erbij deze keer, en verder vanavond zo’n potje groenten & peulvruchten van ah, variant ‘Libanees’ waarbij ik arepa’s bak en hartigr kwark serveer. Ben benieuwd, hoop dat het snel klaar is… én lekker ook nog. Was 50% korting anders had ik het niet gekocht denk ik.
MijnNaamIsHaas73
03-03-2023 om 14:09
Ik ben benieuwd naar je ervaring Teigera!
Wij waren gisteren uit eten. Ik had geschroeide tonijn met kruidenkorst en een hele dorade. Was lekker maar niet heel bijzonder. Ook waren de porties erg groot waardoor we geen nagerecht meer op konden. Vandaag gaan we weer naar huis en we hebben de kinderen beloofd om naar de Mac te gaan.
Pepperoni
03-03-2023 om 19:13
Wij aten macaroni.
En verder heeel de dag in de keuken gestaan van 9:30 tot 15:00, want ik heb een Indonesische rijsttafel gemaakt voor de komende twee dagen. Wat een werk was dat. Normaal doen we dat met z’n 2-en maar vandaag moest ik het alleen doen want man had spoedklus.
afrodite05
04-03-2023 om 08:15
Wij gaan vandaag wat aardappelrestjes op maken in de airfryer (restantje pommes duchesses, restantje frietjes). Daarbij maak ik een salade van bietjes, linzen, feta en walnootjes. Misschien nog wat gehaktballetjes erbij, maar mogelijk laat ik die achterwege.
De "salade" van gisteren was trouwens erg geslaagd! Ga ik vaker doen. (Tomaatjes en ui 20 min in de oven met wat olijfolie, zout en peper, daarna in de warme ovenschaal spinazie erdoor scheppen zodat het een beetje slinkt, gaat beter als je de tomaatjes eerst plet zodat het hete sap vrijkomt, tot slot wat feta erdoor)
Dolfje
04-03-2023 om 08:34
Hier is van de week een nieuwe slager geopend en daar is vanmiddag de officiële opening van dus daar willen we eens gaan kijken en een lekker stukje vlees halen. Erbij een salade.
We zitten nu te wachten op de schilder en rijden dan eerst ook nog even de grens over om wat boodschappen te halen.
Teigera
04-03-2023 om 10:17
Je 'salade' klinkt goed afrodite! Pepperoni, wat een werk, maar hopelijk is het resultaat er ook naar.
De dinnertrain was erg gezellig en het heeft wel iets ouderwets, kneuterigs, iets uit vervlogen tijden, om te dineren terwijl je rijdt. De ervaring is leuk, maar je snapt het vervolg misschien al: voor het eten zou ik het niet doen.
Vooraf kregen we romige bospaddestoelensoep met hazelnoot en lente-ui. De soep was wat waterig en er zat een bijzonder zoetige witte wijn bij, heel vreemd. Ik had het vismenu dus mijn hoofdgerecht bestond uit sous-vide gegaarde vis (ik denk zeewolf, zo te proeven), met amandelen, krokante bloemkool, pastinaakcrème en aardappelgratin. De vis was mooi gaar en smaakvol. De bloemkool vond ik erg lekker maar pastinaakcrème en aardappelgratin vond ik wat erg stevige tegenhangers voor de vis. De wijn daarbij was wel weer lekker. Toe kregen we allemaal een luchtige tiramisu met karamel. Mag de naam tiramisu niet meer dragen, maar het was lekker en een goede afsluiter. Daarna hebben we het nog laat gemaakt in de stad, was een fijne avond.
Vandaag weer verder klussen in huis, gisteren zijn we begonnen, jongste frut krijgt een nieuw bed en nieuwe kast. Straks haal ik de frutjes weer op. Vanavond maak ik een quiche met spinazie, prei en gerookte zalm. Erbij een veldsla- tomatensalade want de veldsla moet op.
yette
04-03-2023 om 11:04
Ik maak een tafel vol tapas voor 12-15 personen, want De Dochter komt haar verjaardag hier vieren. Zometeen eerst even naar de markt voor kazen en groenvoer