Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb 't  me vandaag gemakkelijk gemaakt: K&K kippetje van 't spit, ovenfrieten, sla.

Broodjebrie schreef op 28-02-2023 om 16:58:

[..]

Haha ik ga meestal op dinsdag boodschappen doen en ik wist tot vanmorgen nog niet wat ik wilde gaan eten, en toen was ik bij cliënt en zei hij; ik ga straks pannenkoeken eten!'

En toen dacht ik; oh ja dat kan ik ook wel doen. En zo geschiedde

Hahaha we worden allemaal geinfluenced 😉

vandaag een linzensalade van: een restje koolsalade met feta, linzen (dus), gerookte amandelen en een kopje bouillon (kippenbouillon met misopasta) met linzenspaghetti bij wijze van soepnoodels, sesamzaadjes en zeewier. Totale mismatch qua smaken, die soep en salade 

en verder maakte vriend weer eens aardappelpuree en ik een salade van sperziebonen met kropsla, ei, ui, tonijnsteak, olijven, parmesan en in de dressing zat ansjovis, olijfolie, citroensap en balsamico en veel knoflook. 

Ja kak, nu heb ik dus ook zin in pannenkoeken... 

De pasta was wel lekker, maar de volgende keer zou ik inderdaad geen mascarpone meer gebruiken (tip te laat gelezen). Slagroom lijkt me vrij dun, ik denk dat ik een volgende keer liever ricotta of crème fraiche zou willen gebruiken. 

irmaladouce schreef op 28-02-2023 om 17:29:

Ik heb 't me vandaag gemakkelijk gemaakt: K&K kippetje van 't spit, ovenfrieten, sla.

Mmm heerlijk! 

Vanavond kip pilav (tomatenpuree, sambal en perzik in de saus) met rijst en erwtjes. Van de rijst had ik maandag een dubbele portie gekookt, dus dat is lekker makkelijk. Ik moet nog steeds een ei leggen over die rijstkoker.

Bakje pulled chicken uit de diepvries met een kha- wrap en sla. Moet vandaag en morgen extra werkten dus ben blij dat er nog wat in de diepvries ligt.

Ik ga vanmiddag chili con carne maken. De vriezer kan weer gevuld worden

Italiaanse broccolistamppot met gerookte kip. Niet dat Italianen broccolistamppot eten (denk ik) maar het is met Italiaanse kruiden en zongedroogde tomaatjes. Misschien wat Parmezaanse kaas om het nóg meer Italiaans te maken

Het was heel goed gelukt gister op werk! Collega en cliënt hadden in de ochtend voor mij al de aardappels geschild en alle groente gesneden, dus toen was het voor mij een makkie, al ben je dus al snel een uur bezig. Moest voor 1 cliënt ook nog apart vega maken, maar alles ging schoon op en de collega's wilden graag het recept, dus geslaagd!

Vanavond maak ik risotto met kip, courgette en diepvrieserwtjes. Natuurlijk met veel parmezaan en verse basilicum. Heb ook nog een halve bak champignons bedenk ik me nu, die gaat er ook door.

Morgen gebakken aardappels, sperziebonen en 2 verschillende vega dingen uit de vriezer.

Leuke activiteit Jynta, zo koken met cliënten.

Gisteravond bij m'n ouders aangeschoven toen ik jongste frut kwam halen, we aten ossenstaartsoep, boerenkoolstamppot met worst en toe yoghurt met hagelslag (vond frut fantastisch, hágelslag in je yoghurt!). Lief en frut I aten thuis spaghetti bolognaise.
Vanavond wordt het rode kool, aardappelen en een gehaktbal. 

Gisteren kookte mijn moeder voor ons. Macaroni met een soort groenten/gehakt/tomatensaus gegratineerd met kaas in de oven.

Wij gaan 2 nachtjes naar een vakantiepark en daar doen we vanavond hapjesavond 

Er staat rijst met goulash op het menu. Nu al zin in!

vandaag: bruine bonensoep uit de vriezer, er zit zeker weten ook pastinaak in en gele wortel, ui en groningse droge worst. Met kikkererwtenwafels met hummus gegeten. 
Vanavond gooi ik een zak ovengroente, een zak voorgekookte krieltjes en een pakje kipfilethaasjes op de bakplaat. Ik heb de kip wel alvast in de marinade staan maar verder doe ik er weinig aan, dat mag de oven opknappen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-03-2023 om 17:13

bami (en wanneer de mienestjes op zijn) of nasi

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.